Čeprav dan brez nakupov obeležujemo konec novembra, se je Focus, društvo za sonaraven razvoj, odločil podpreti akcijo neimenovanega slovenskega aktivista, ki poziva, naj 12. marec, ki bo po napovedih vremenoslovcev povrh vsega topel sončen dan, preživimo izven nakupovalnih središč.
Živa Gobbo, FocusPodpiramo takšne dneve, ob katerih bi morali ljudje pomisliti, kako naša potrošnja vpliva na naše lokalno in globalno okolje.
Živa Gobbo iz društva je sicer za Žurnal24 pojasnila, da ne bo mogoče izmeriti, koliko ljudi bo sledilo pozivu in se za en dan odreklo nakupovalnemu vozičku. Velikega vpliva na sam obisk trgovin verjetno ne bo, želimo pa si, da bi ljudi vsaj spodbudili, naj se vprašajo, ali je potrošništvo edina kakovostna oblika življenja ali pa obstajajo tudi bolj izpopolnjujoči življenjski slogi.
Razlogov, da so nakupovalni centri ob vikendih, ko naj bi bil čas bolj namenjen druženju in počitku, vedno tako polni, je več. Gobbova pravi, da se ljudje izgovarjamo na tempo, češ da je čas za nakupe edino čez vikend.
Poleg tega so nakupovalna središča, ki kljub recesiji in pomanjkanju denarja rastejo kot gobe po dežju, prilagojena za prostočasne aktivnosti, kot so lokali, varovanje otrok, razstave, kinogledališča … Ironično pa je, da ljudje kljub pomanjkanju časa v trgovinah preživljajo velik del dneva, konča Gobbova.