Slovenija
35 ogledov

Bolj jezični z manj jeziki

V 24 državah Evropske unije se prvi tuji jezik učijo že prvošolčki. Leta 2012 na Žurnal24 main
Šolstvo. Prvi tuji jezik se mora iz četrtega čim prej preseliti v prvi razred, opozarja stroka.

Zamude. Slovenske šole z začetkom učenja prvega tujega jezika zaostajajo tako za Hrvaško kot za večino držav Evropske unije, kjer se že vrsto let prvi tuji jezik učijo že v prvem razredu. S tujim jezikom kot obveznim predmetom se naši šolarji srečajo v četrtem razredu. "Strokovne podlage so pripravljene, zadržki so še pri tem, kdo bi tuji jezik poučeval. Ali bo to razredni učitelj z dodatno kvalifikacijo za poučevanje tujega jezika ali pa profesor tujega jezika z dodatno kvalifikacijo za poučevanje na tej stopnji," pravi Liljana Kač z Zavoda RS za šolstvo (ZRSŠ). "Zdaj je na potezi ministrstvo," poudarja.

Dodatna ura
Drugi tuji jezik. Na 47 šolah, kjer so najprej, to je v šolskem letu 2008/09, začeli v sedmem razredu uvajati drugi jezik, predlagajo večji obseg ur – namesto dveh ur na teden tri ure. Vzrok je predvsem zelo velika razlika v ravni znanja učencev. Vlada je obdobje za uvedbo drugega tujega jezika v vse osnovne šole medtem podaljšala v šolsko leto 2013/14.

Neutemeljeni pomisleki
"Učitelji in psihologi so zaskrbljeni, kako bo učenje tujega jezika v tem zgodnjem obdobju vplivalo na učence," razlaga nekdanja ministrica za šolstvo Lucija Čok. Kačeva te pomisleke zavrača, prav tako razvojna psihologinja Ljubica Marjanovič Umek, ki pravi: "Če je poučevanje ustrezno, kar pomeni prilagojeno starosti otrok in njihovim načinom učenja, ne vidim nobene bojazni, da se otroci ne bi mogli učiti tujega jezika." Na ministrstvu za šolstvo so pojasnili, da razpravo o uvajanju tujega jezika v šole ter vrtce pripravljajo konec novembra, ko bo mogoče dobiti tudi več odgovorov.

 

Mini intervju s Katico Pevec Semec, ZRSŠ: Del pouka v tujem jeziku
1. V katerem razredu začeti s tujim jezikom?
Absolutno v prvem. To ne bi bil dodaten predmet, pač pa bi se znotraj obstoječega učnega programa določen del pouka izvajal v izbranem tujem jeziku. Gre za didaktični koncept.

2. Kako ta koncept poteka v praksi?

Predstavljajte si prvi razred, kjer je redna tema potapljanje in plavanje. Ta ura, ki lahko traja le 20 minut, se namesto v slovenščini izvaja recimo v nemščini. To pomeni, da so doseženi isti cilji kot pri slovenščini, vendar učenci pri tem dobijo nekaj dodatnega.

Ministrstvo za šolstvo ima vse podlage, da lahko glede tujega jezika v prvi triadi odloči že za naslednje šolsko leto.
Lucija Čok, bivša ministrica za šolstvo

3. Pa učenci lahko sledijo učitelju, ki govori v tujem jeziku?
So šole, ki imajo to prakso že več let. Učitelji, ki so to preizkusili, pravijo, da se nikoli več ne bodo vrnili k učenju z učbeniki, učenju barv in strani neba ... Pri didaktičnem konceptu nista v ospredju pridobivanje besed in jezikoslovje, ampak komunikacijski in kulturni vidik.

4. Kaj pa menijo starši?
Starši izražajo željo, da bi učenje potekalo skozi igro, na prijazen način, zelo pomembno pa je tudi, kakšen je učitelj.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.