Slovenija
33 ogledov

Bine je svojo punco prvič opazil na družbenih omrežjih

"S sosedi nismo praznovali rojstnih dni, ampak god. Na predvečer goda smo se zbrali na vrtu in s pokrovkami, ki jih pri hiši ni bilo prav veliko, udarjali in glasno proslavljali."

Poletni dnevi so kot nalašč za branje dobrih zgodb. Če so te za nameček še modre, se iz njih lahko tudi kaj naučimo.

V Modri zavarovalnici smo se odločili, da s projektom #modrezgodbe raziščemo kako različne generacije živimo in razmišljamo. Koliko na način življenja in na pogled na svet vpliva starost in kako velike so danes generacijske razlike. 

Osebe, ki sodelujejo pri projektu #modrezgodbe, niso igralci, so resnični ljudje. Projektu so se pridružili tudi zaposleni in bivši zaposleni Modre zavarovalnice. Skozi serijo zapisov in videov želimo razkriti drugačne poglede in razmišljanja ljudi različnih starosti. Na dolgi rok se namreč mnogo spremeni in nekoč, ko bomo upokojeni in starejši mi, ki beremo ta zapis, bo verjetno zelo drugače kot je danes.

Ste se morda tudi sami že kdaj vprašali, kako je bilo včasih, kako je danes in kako bo nekoč? 

Gospod Felix iz Ljubljane pri svojih zavidljivih 89. letih pravi, da so danes ljudje med seboj manj povezani in so bolj odtujeni, kot so bili včasih. V svojem življenju je večino poti v službo opravil s kolesom, svojo spremljevalko pa je spoznal v sosednji vasi. 

V nasprotju z njim, je 24-letni Bine iz Ljubljane svojo punco prvič opazil na družbenih omrežjih, kar niti ni presenetljiv podatek. Statistični podatki namreč kažejo, da mladi, pripadniki generacije milenijcev, kar 5 ur na dan preživijo na pametnih telefonih in ljubezen najpogosteje iščejo preko spletnih portalov in mobilnih aplikacij, ki postajajo iz dneva v dan bolj priljubljene. 

Kako pa bo nekoč? Bomo čez leta še poznali svoje sosede, z njimi spili kavico in poklepetali? Gospa Katarina pravi, da je včasih pristen odnos s skupnostjo pomenil največ. »S sosedi nismo praznovali rojstnih dni, ampak god. Na predvečer goda smo se zbrali na vrtu in s pokrovkami, ki jih pri hiši ni bilo prav veliko, udarjali in glasno proslavljali.« 

Tudi nakupovalne navade so se v času bistveno spremenile. »Po vojni so bile trgovine prazne, vrste za izdelke pa zelo dolge. Ko so v trgovine končno prišle marmelade, so nam jih najprej zavijali v košček papirja, skodelic takrat še ni bilo.« razloži gospa Katarina, ki nam je zaupala tudi, da so radi pomagali drug drugemu pri hišnih opravilih, si delili materialne stvari ter prijateljske vezi negovali izključno z osebnimi stiki.  

Danes mladi druženje in prijatelje ocenjujejo po številu kontaktov na Facebooku ali Instagramu, svojo identiteto gradijo skozi svoje digitalne kanale in s seboj pravzaprav upravljajo kot z blagovno znamko. Kako pomembna je mladim pojavnost in prisotnost na družbenih omrežjih se dobro zaveda Nejc Lombardo, pevec, ki se nam je pridružil pri raziskovanju modrih zgodb. Sprašuje pa se, kje je meja med resničnostjo in iluzijo, ali res živimo življenje, ki ga kažemo navzven preko Facebooka ali Instagrama? Včasih niso imeli družbenih omrežij, spremenila so nam svet. 

Smo pripravljeni na prihodnost?

Nekateri bolj drugi malo manj nadaljuje Katarina, ki pravi: »Včasih smo varčevali, ker so nas že starši tako vzgajali. Vendar to varčevanje ni bilo namensko, kot na primer za pokojnino, ker je bila ta včasih zagotovljena. Danes pa je potrebno misliti na to že v mladih letih.« Bine se temu le nasmehne, a se kljub temu zaveda, da bi bilo varčevanje za starost modra odločitev. Modro je biti pripravljen na prihodnost, zato vas vabimo, da si preberete več.

Presenečeni boste nad enostavnostjo sklenitve varčevanja za dodatno pokojnino, ki vam bo nekoč olajšalo starost, danes pa vam prinaša tudi davčno olajšavo.

Vabljeni, da #modrezgodbe spremljate tudi na Facebook strani Modre zavarovalnice.