"Banke so načrt prestrukturiranja Adrie Airways sprejele precej pozitivno, do končne odločitve o konverziji dela terjatev pa danes po pričakovanjih ni prišlo. Banke morajo namreč načrt podrobno pregledati," je po sestanku z bankami dejal glavni izvršni direktor Adrie Airways (AA) Klemen Boštjančič. Skladno z dogovorom bo vodstvo AA do končne odločitve bankam na voljo za dodatna pojasnila, če bodo ta potrebna.
"Banke lahko svojo odločitev sprejmejo pred odločitvijo Evropske komisije o državni pomoči, bo pa njihova odločitev zagotovo pogojevana z odločitvijo komisije," poudarja Boštjančič, ki pričakuje, da bi banke odločitev o konverziji sprejele brez odložnega pogoja.
Pet bank bo tako v prihodnjih dneh pod drobnogled vzelo dokončen načrt prestrukturiranja letalskega prevoznika. Veliko bo odvisno predvsem od Nove Ljubljanske banke (NLB), ki je največja upnica AA. Kot dodaja Boštjančič, ima do NLB AA kar dve tretjini od skupaj skoraj 80-milijonskega dolga.
Potreben blagoslov Bruslja
Vlada je sicer minuli teden sklenila dodeliti AA državno pomoč v višini 49,5 milijona evrov, poleg tega pa bo 500.000 evrov zagotovila še državna Posebna družba za podjetniško svetovanje (PDP) kot največji lastnik letalskega prevoznika. Vendar pa mora pomoč odobriti Evropska komisija, banke upnice pa morajo hkrati polovico terjatev do letalskega prevoznika, to je za 38 milijonov evrov, konvertirati v lastniški delež.
Boštjančič pričakuje, da bo Evropska komisija prvo odločitev o državni pomoči Adrii Airways, ki bo omogočila izvedbo transakcije, sporočila v približno dveh mesecih od oddaje vloge.
O pomoči AA je danes v Bruslju z evropskim komisarjem za konkurenco Joaquinom Almunio govoril minister za finance Franc Križanič. Evropska komisija želi tudi v zvezi AA dodatne informacije, preden bo sprejela odločitev.
Po končani finančni sanaciji je predviden začetek iskanja strateškega partnerja, ki je za dolgoročen obstoj družbe nujen.
Kot je pojasnil glavni izvršni direktor Adrie Airways, Klemen Boštjančič, bodo bankam upnicam danes uradno predstavili pregledan in zaključen poslovni načrt. "Veliko smo se pogovarjali o različnih ukrepih, kje bodo, kakšni bodo, to pa je zdaj predstavitev resnice," je dejal.
Boštjančič pričakuje, da bodo banke o tem danes povedale svoje mnenje, medtem ko končne odločitve o konverziji terjatev bank v lastniški delež Adrie Airways verjetno še ne bo. Družba je sicer močno zadolžena, do bank ima za skoraj 80 milijonov evrov dolga, do dobaviteljev pa za približno 20 milijonov evrov.
Pomagala bo tudi država
Z načrtom finančnega in poslovnega prestrukturiranja edinega slovenskega letalskega prevoznika se je minuli teden seznanila tudi vlada in sklenila, da Adrii Airways dodeli državno pomoč v višini 49,5 milijona evrov, poleg tega pa bo 500 tisoč evrov zagotovila še državna Posebna družba za podjetniško svetovanje (PDP) kot največji lastnik letalskega prevoznika.
Pogoja za to, da Adria Airways dobi državno pomoč, sta dva - odobriti jo mora Evropska komisija, banke upnice pa morajo polovico terjatev do letalskega prevoznika, to je za 38 milijonov evrov, konvertirati v lastniški delež. Po navedbah Financ naj bi bilo vse odvisno od Nove Ljubljanske banke, ki je največja upnica Adrie Airways.