Coca Cola, Milka in Argeta so tri najmočnejše znamke na trgu držav nekdanje Jugoslavije, ki ima skupno kar 22 milijonov potrošnikov, kaže raziskava PGM.
Raziskavo je izvajala družba Valicon med aprilom in junijem 2010 na vzorcu 1000–1500 oseb na državo, stari so bili med 15 in 65 let, uporabili pa so metodo osebnega intervjuja in samoanketiranja.
Med znamkami, ki izvirajo s področja nekdanje skupne države, sta najvišje uvrščeni prav dve slovenski znamki, in sicer Argeta in Paloma robčki na tretjem in četrtem mestu. Med prvimi 25 znamkami najdemo sicer še Cockto na 11. in sokove Fructal na 25. mestu.
Na lestvici je sicer 15 znamk, ki prihajajo z območja nekdanje Jugoslavije, na sedmem mestu je tako hrvaška Vegeta. Vsa ostala mesta zavzemajo uveljavljene multinacionalke.
Nove znamke brez možnosti
Kolikšna je moč posameznih znamk, so izmerili s tremi indikatorji: prepoznavnost, izkušnja in uporaba. Podroben pogled kaže, da se je neka znamka uvrstila med prvih 25 le, če je prisotna v celotni regiji. Na lestvici tako tudi ni novejših znamk, vse so na trgu prisotne že vrsto let.
Celotna lestvica
1 | Coca Cola |
2 | Milka čokolade |
3 | Argeta |
4 | Paloma – robčki |
5 | Fanta |
6 | Nivea – nega obraza |
7 | Vegeta |
8 | Cedevita |
9 | Gillette |
10 | Smoki |
11 | Cockta |
12 | Plazma keksi |
13 | Pepsi |
14 | Paloma toaletni papir |
15 | Negro bonboni |
16 | Domaćica |
17 | Orbit – žvečilni gumi |
18 | KiKi |
19 | Dorina |
20 | Snickers |
21 | Jaffa Cakes |
22 | Medeno srce |
23 | Nescafe |
24 | Nesquik |
25 | Fructal – sokovi |