Slovenija
8837 ogledov

Agencija do zadnjega vztrajala s smučanjem v Franciji

Smučanje v tujini EPA
Bralec se je ves teden boril z agencijo, naj v trenutnih razmerah odpovedo potovanje v Francijo.

Še pred dvema tednoma v Sloveniji verjetno ni bilo človeka, ki bi ob rezervaciji oz. nakupu počitniškega aranžmaja razmišljal, da mu načrte utegne prekrižati pandemija koronavirusa. Eden teh je tudi bralec, ki nam je pisal in potožil, da se že teden dni prepira s turistično agencijo, glede odpovedi potovanja v Francijo. Zadevo smo preverili in zbrali odgovore.

Bralec: Agencija vztrajala, da ne bo odpovedala

Številni Slovenci in tudi ljudje drugod po svetu so rezervirali in plačali različne turistične aranžmaje in potovanja v času pandemije koronavirusa. Med njimi tudi naš bralec, ki nam je pisal, da se že ves teden prepira s turistično agencijo Kompas, glede odpovedi potovanja v Val Thorens v Franciji.

V sporočilu nam je zapisal, da na potovanje ni želel, zaradi tveganja okužbe s koronavirusom in, da je vztrajal, naj agencija potovanje v celoti odpove. V tem primeru bi bil namreč upravičen tudi do vračila denarja. Kot je še zapisal, naj bi mu na agenciji odgovarjali, da potovanja ne bodo odpovedali in, da načrtujejo pot skozi države, kjer je tveganje okužbe z virusom manjše.

Odpovedali, a še vedno oglašujejejo

Ker verjetno ne gre za osamljen primer, smo poklicali turistično agencijo Kompas in zadevo preverili. V odgovoru so med drugim zapisali:

"Dne 12. 3. smo se glede na usmeritve pristojnih organov, vezano na COVID-19 odločili, da potovanje odpovemo. Vse do tedaj še prijavljene stranke so bile o odpovedi obveščene."

Na svoji spletni strani sicer Kompas še vedno oglašuje izvedbo sedemdnevnih smučarskih počitnic v Val Thorenu od 14. marca. Med možnim datumom je še 25. april.

Prvi človek združenja bi bil raje na smučišču kot v Ljubljani

Za mnenje smo vprašali tudi na Zvezo turističnih agencij Slovenije (ZTAS), kjer poslovnih odločitev svojih članic ne želijo komentirati.

Na vprašanje, ali bi se sami odločili za omenjeno potovanje, pa je Mišo Mrvaljević, sekretar ZTAS zapisal: "Da, z velikim veseljem. Ker sem prepričan, da bi bil jaz osebno in vsi, ki so mi blizu, bili tam varnejši kot tu v Ljubljani, kjer se nahajam in dnevno menjam kar nekaj pisarn in sestankujem z množico ljudi. Vendar je takšno moje osebno mnenje."

Koronavirus razlog za vračilo denarja?

Za našega bralca je imel dogodek očitno srečen konec. A takšne sreče niso vsi, saj v mnogih primerih odpoved rezervacije turističnega aranžmaja ali potovanja, zaradi izrednih razmer ne pomeni tudi, da so upravičeni do vračila denarja.

Zaradi spreminjajočih se razmer v času trajanja pandemije koronavirusa, so državljane opozorili tudi na Ministrstvu za zunanje zadeve in zapisali: "Tistim, ki se odločajo o potovanju v tujino, svetujemo ponoven razmislek o potovanju in preložitev potovanj, ki niso nujna."

Andrej Šter z ministrstva za zunanje zadeve je sicer na četrtkovi novinarski konferenci izrazil mnenje, da je razglasitev pandemije s strani svetovne zdravstvene organizacije zadosten razlog, da bi potrošniki z vztrajanjem lahko prišli nazaj do vplačanega denarja. 

Počakajte do normalizacije razmer

V primeru, da potovalnih storitev še niste plačali in jih sicer ni možno odpovedati brezplačno, počakajte dokler ne bodo okoliščine varne za potovanje. Izogibajte se ponudb, kjer piše "Non-refundable", kar pomeni, da v primeru odpovedi denarja ne vračajo. Ponekod nudijo tudi zavarovanje rizika odpovedi. A tudi tukaj bodite pozorni na to, kateri dogodki, ki lahko vplivajo na odpoved rezervacije so upoštevani.

Višji strošek, če z odpovedjo odlašate

Ob rezervaciji nastanitev preverite, če je možna brezplačna odpoved rezervacije in do kdaj. V tem primeru lahko čakate do normalizacije razmer oz. do zadnjega trenutka.

Če pa je odpoved rezervacije plačljiva, potem bodite pozorni na pogoje in odpovedne roke. strošek odstopnine raste z bližanjem datuma začetka bivanja. Tako vas lahko odpoved do 60 dni pred začetkom bivanja stane od 10% cene, za odpoved v času manj, kot 3 dni pa plačate kar polno ceno bivanja.

Tudi v primeru odpovedi leta lahko izgubite celotno plačilo ali velik del cene, ki ste jo plačali za letalsko karto. Do vračila celotne kupnine ste uporavičeni le, če let odpove letalska družba.

Neizogibne in izredne okoliščine

V primeru "Neizogibnih in izrednih okoliščin", ki bistveno vplivajo na izvedbo turističnega paketa ali, ki bistveno vplivajo na prevoz potrošnika, ste upravičeni do celotne kupnine. Vendar pa je pogoj za to je izpolnjen šele, ko okoliščine dejansko vplivajo na izvedbo potovanja. Nedvomno so takšne okoliščine nastopile, če se nanje sklicuje tudi prevoznik in prevoz odpove. Sicer pa je treba dokazovati, kaj pomeni, da bistveno vplivajo in tukaj zgolj grožnja okužbe s koronavirusom ni zadosten razlog, da ste upravičeni do povračila kupnine.

Preverite, kakšni so odstopni pogoji

V Popotniškem združenju Slovenije še svetujejo, da je v vseh primerih vredno razmisliti, kdaj odstopiti od turistične storitve. Morebitno odpoved pri turističnih agencijah, ponudnikih nastanitev ali letalskih prevoznikih se lahko razume, kot, da gre za "prostovoljno odpoved" in za vas veljajo stroški, kot so navedeni v splošnih pogojih, oziroma odstopnina. Ta se izračuna po 4. točki 57. člena Zakona o varstvu potrošnikov in v primeru, da se agencija ni zaščitila s splošnimi pogoji.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 2
  • Majazmaja 14:29 14.marec 2020.

    V sporočilu nam je zapisal, da na potovanje ni želel, zaradi tveganja okužbe s koronavirusom in, da je vztrajal, naj agencija potovanje v celoti odpove. A. La.: Pisuri nesposobni ... Takole se postavi ločila: V sporočilu nam je zapisal, da ...prikaži veča na potovanje ni želel zaradi tveganja okužbe s koronavirusom in da je vztrajal, naj agencija potovanje v celoti odpove.

  • mihatirs 10:02 14.marec 2020.

    ma teraj ta Kompas u tri pič*** materine...samo za denar se jim gre...nej ze propadejo govedo ...ko bi pa zbolel bi bili pa pametni zakaj si šel

Sorodne novice