Poleg podeljevanja letalskih vozovnic pod ceno ali brezplačno je sicer revizija odkrila tudi več sto tisoč evrov visoke provizije posrednikom za prodajo letalskih vozovnic, ki dela dejansko nikoli niso opravljali, libijske posle z nafto, ki kljub visokim stroškom za letalsko družbo nikoli ni prispela do Adriinih letal, in sporne posle v hčerinski družbi Amadeus.
Vozovnice za nekaj deset evrov ali celo brezplačne vozovnice je v minulih letih, ko je Adrio Airways vodil Tadej Tufek, po neuradnih, a zanesljivih podatkih Dnevnika prejelo več slovenskih politikov, med njimi tudi nekdanji ali celo aktualni ministri in njihovi družinski člani, družinski člani nekdanjega predsednika nadzornikov Adrie, nekdanji evropski poslanec in njegova družina, vodilni v družbah v večinski državni lasti in njihovi družinski člani, lobisti, manekenke, športniki, bankirji in drugi.
Adria naj bi krila tudi stroške letaliških taks
Medtem ko vse letalske družbe svojim zaposlenim, zaposlenim pri drugih letalskih družbah in njihovim družinskim članom ter zaposlenim v drugih podjetjih iz letalske in turistične industrije, ki so na službeni poti v korist letalske družbe, omogočajo nakup vozovnic po ugodnejši ceni, je Adria Airways v minulih letih očitno močno razširila nabor upravičencev za cenejše ali celo brezplačne letalske vozovnice. Pri slednjih naj bi Adria krila celo stroške letaliških taks, navaja časnik.
V letih 2009, 2010 in 2011 naj bi Adria Airways tako izdala več kot 1500 vozovnic po posebnih pogojih, več kot 1300 teh v letih 2009 in 2010. Več kot 260 letalskih vozovnic je bilo samo v letih 2010 in 2011 podeljenih uporabnikom, ki niso sodili v nobeno od omenjenih upravičenih kategorij. Ob tem naj bi revizija ugotovila, da za omenjeno število vozovnic ni mogoče najti razloga, zakaj je nekdo za vozovnico plačal zgolj nekaj deset evrov ali jo dobil zastonj.
Za vseh več kot 260 vozovnic skupaj (večinoma gre za povratne lete) naj bi Adria Airways prejela dobrih 5000 evrov oz. v povprečju manj kot 20 evrov za vozovnico. Na drugi strani bi dejanska cena omenjenih vozovnic v prodaji, brez upoštevanja letaliških taks, znašala več kot 55.000 evrov oz. v povprečju dobrih 210 evrov za vozovnico.
Oškodovanje Adrie Airways na račun omenjenega bi torej znašalo okoli 50.000 evrov. Dodatno težavo bi lahko Adrii predstavljale vozovnice, ki so bile izdane brezplačno, saj bi morala družba v tem primeru obračunati in plačati tudi dohodnino, piše Dnevnik.
Adria ni imela pravilnika
Srž problema naj bi se skrival v dejstvu, da Adria do leta 2011 ni imela nobenega pravilnika, ki bi določal pogoje za podeljevanje vozovnic pod posebnimi pogoji - tega je sprejela šele uprava pod vodstvom Klemna Boštjančiča. Vozovnice naj bi tako odobravali vodilni v družbi, med njimi Tufek, večinoma pa nekdanji komercialni direktor Tomaž Kostanjšek (zdaj prvi mož Kompasa) in njegov pomočnik Tomaž Škofic.
V Adrii Airways so potrdili, da iz interne reviziji izhaja obstoj utemeljenosti odškodninskih družb, a, kot kaže, sedanji predsednik uprave Mark Anžur reviziji, ki je bila opravljena v času Boštjančičevega vodenja družbe, ne zaupa povsem.
"Ker obstaja utemeljena verjetnost, da revizija ni zajela vseh dejstev, temveč zgolj obremenilna, in s tem ne odraža resničnega dejanskega stanja v zadevah oz. pravega obstoja škode, bo družba z namenom, da se ugotovi resnično in pravo dejansko stanje ter razišče vsa dejstva, pomembna za razjasnitev zadeve, izvedla vse potrebne postopke ter pridobila dodatna pravna mnenja," so za časnik pojasnili v Adrii in dodali, da pa bodo v primeru izkazanih odškodninskih odgovornosti izvedli vse postopke, da se škoda povrne.
Kjerkoli so vpletene vladajoče lovke je korupcija in oškodovanje. Narod pa plačuje.... BANDA POKVARJENA LOPOVSKA! Polsnci ob njihovih plačah... 10 eur... njihove žene, ljubice, ljubimci, otroci, sorodstvo... 10 eur... Delavec... kmet... revež... 200+ eur... B A N D A A A A A A