Na nov parkirni režim, ki je veljaven nekaj dni, že leti veliko kritik tako od stroke kot od meščanov.
Potreben drugačen pristop
“Pogrešam več ponudbe na področju javnega potniškega prometa, tega bi bilo treba organizirati na boljši ravni,” je prepričan Beno Mesarec, predavatelj planiranja prometa na fakulteti za gradbeništvo.
Po njegovem mnenju bi morali, preden so se odločili za takšne spremembe prometa, meščane motivirati tudi tako, da bi uredili kolesarske steze in tako zmanjšali potrebo po parkiranju v središču.
Uroš Kosi z Mestne občine Maribor (MOM), pravi, da je nov sistem parkiranja le eden izmed delov ureditve celotnega prometa v Mariboru. Slišati je, da naj bi že razmišljali, da morda modro parkirno cono, ki je zdaj brezplačna, pred določenimi ustanovami razširijo.
Veliko nejevolje zaradi ukinitve brezplačnega parkiranja pa je tudi med meščani. Kar nekaj jih je te dni poklicalo v naše uredništvo in povedalo, da se jim takšna ureditev zdi nemogoča.
“Premalo je parkirnih prostorov tudi v garažnih hišah, ljudje zdaj še pogosteje parkirajo na zelenici v okolici parka,” so besede ene izmed Mariborčank, ki se z avtomobilom vsak dan vozi na delo v središče mesta.
Za zdaj še opozarjajo
Danijel Železnjak, vodja mariborske redarske službe, se je tudi sam te dni odpravil na teren, da vidi, kako deluje novi sistem parkiranja. Kot pravi, njegovi kolegi niso opazili povečanega števila kršitev, res pa je, da še vedno velja desetdnevni rok, ko redarji morebitne kršitelje samo opozarjajo.
“Zagotovo novi sistem ureditve mirujočega prometa za nas prinaša več dela. Upamo, da bomo čim prej dobili zeleno luč, da zaposlimo vsaj štiri nove redarje,” dodaja Danijel Železnjak.
Parkiranje po novem
Parkomati. Ker je plačljivih parkirnih prostorov, ki so označena z belo barvo, po novem več, so morali na MOM dokupiti parkomate. Ura parkiranja stane 0,8 evra, razen na Slomškovem trgu, kjer stane 1,5 evra.
Stanovalci si lahko priskrbijo dovolilnice za parkiranje v coni stalnega bivališča, vendar ta ne zagotavlja prostega parkirnega prostora, zanjo pa bodo odšteli 144 evrov za dve leti.
V mestu je še nekaj brezplačnih parkirnih prostorov – označena so z modro barvo, a je parkiranje omejeno na največ eno uro, na vidno mesto pa je treba namestiti parkirno uro.