“Do zdaj je bilo opravljenih tako malo aktivnosti, da bi jih težko razdelili med več agencij,” pravi Helena Hvalec, poslovna direktorica javnega zavoda Maribor 2012 – Evropska prestolnica kulture (EPK), ki je do zdaj za svetovanje in projekte podjetju Zadrga, komunikacijska agencija, plačala dobrih 24 tisoč evrov bruto.
Kljub temu je samo za marketing najela še pet zunanjih svetovalcev, ki jim prek ločenih pogodb nameni kar 12.800 evrov na mesec, čeprav so trije od njih lastniško ali pogodbeno vezani prav na Zadrgo.
Poslovna direktorica. “Vas zanima tudi služba pri nas na področju odnosov z javnostmi?” nas je med pogovorom presenetila Helena Hvalec, ki nam je med drugim očitala, da v zavodu izvajamo revizijo, česar novinarji po njenem mnenju običajno ne počno. Ni pa želela odgovoriti na vprašanje, s katerimi podjetji ima zavod sklenjene pogodbe za zunanje svetovalce v letošnjem letu, češ da nam bo odgovore posredovala pisno. To je po treh dneh sicer storila, a podjetij tudi tokrat ni navedla.
Povezani z Zadrgo
Dejan Vlaisavljević, Zadrgin 51-odstotni lastnik, njegova žena Žana, ki je nova moč te agencije od februarja letos, in Matjaž Germ, ki tu dela kot strateški načrtovalec, dobijo še posebno pavšalno plačilo od zavoda Maribor 2012 za marketinško svetovanje. Hvalčeva zatrjuje, da zunanji svetovalci, ki jih je izbrala “po priporočilih”, niso plačani dvojno, saj za zavod počnejo druge stvari kot v svojih podjetjih. A Germ priznava, da pri projektih EPK dela tudi v Zadrgi.
Izigravajo zakon
Hvalčeva je Zadrgi doslej zaupala vse marketinške posle, pri čemer se je javnemu razpisu izognila tako, da jih je razbila na več manjših naročil. Za naročila, manjša od 20 tisoč evrov, razpis namreč ni potreben. “Tudi če te dejavnosti seštejete po vrsti storitev, ne dobite takšnega zneska,” se brani.
A na ministrstvu za finance drobitev naročil z namenom, da se naročnik izogne izvedbi zahtevnejšega postopka javnega naročanja, opredeljujejo kot hujšo kršitev zakona. Tudi glede izbire zunanjih svetovalcev menijo, da dodeljevanje naročil “po priporočilih” ni v skladu s temeljnimi načeli javnega naročanja in drugimi določbami zakonov, ki urejajo javna naročila.
Nov logotip nepotreben
Agencija Zadrga naj bi pripravljala tudi nov logotip in celostno grafično podobo zavoda, a je te načrte ustavila vršilka dolžnosti generalne direktorice Maribora 2012 Suzana Žilič Fišer. “Nova grafična podoba za sabo potegne več kot samo nov logotip in ti stroški so previsoki, poleg tega bi v mednarodnem prostoru nastala zmeda, zato ostaja star logotip,” pojasnjuje Žilič Fišerjeva.
Ne želi pa komentirati poslov z Zadrgo in zunanjimi svetovalci, saj so bili sklenjeni, preden je nastopila funkcijo. Zaveda se, da je bilo zaradi časovne stiske marsikaj narejeno “ad hoc”. “Prva stvar je transparentnost in pri vsaki stvari je treba pogledati več ponudnikov,” meni Žilič Fišerjeva, a poslovni del, tudi po aktu o ustanovitvi zavoda, prepušča poslovni direktorici.