Na družbenem omrežju Facebook je bilo v sredini novembra moč opaziti lažen profil z imenom Ljubljana Jože Pučnik Airport, kjer so objavili sumljivo novico. "Letališče nima prostora za shranjevanje izgubljene prtljage, zato prodaja kovčke z različnimi stvarmi in elektroniko za samo dva evra," so takrat zapisali.
Na nevarnost, ki v obliki tega lažnega profila preži na tehnološko manj podkovane uporabnike družbenih omrežij, so opozorili tudi na pravem profilu Letališča Jožeta Pučnika. "Uporabnike, ki vas je dosegla spodnja vsebina, opozarjamo na lažen profil, ki se predstavlja za Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana. Letališče Ljubljana ne prodaja izgubljene prtljage. Svetujemo, da strani ne razkrivate svojih podatkov, saj tvegate, da bodo zlorabljeni," so opozorili.
Kot so nam dejali pri Fraportu Slovenija, ki upravlja z brniškim letališčem, so takšno prevaro v povezavi s prtljago zasledili prvič. Večkrat pa so že zaznali lažne profile ljubljanskega letališča. "Običajno so spletni nepridipravi izkoriščali velik odziv uporabnikov na naše vsebine in jih lažno obveščali o prejemu nagrade. V zadnjem času opažamo, da spletni uporabniki večinoma prepoznajo lažne objave in nas nanje zelo hitro opozorijo," svoje izkušnje delijo pri Fraport Slovenija.
V opozorilu sledilcem na družbenih medijih v takšnih primerih svetujejo, da so previdni pri interakciji s tovrstnimi vsebinami in naj ne razkrivajo svojih osebnih podatkov. "Če so kadarkoli v dvomih ali se jim zdi kakšna spletna vsebina v povezavi z letališčem sumljiva, je seveda najbolje, da nas kontaktirajo prek uradnih profilov letališča, kjer jim bomo pomagali z informacijami," dodajo.
Koliko kovčkov je dejansko izgubljenih?
Zanimalo nas je, koliko kovčkov je na ljubljanskem letališču dejansko izgubljenih. O eni najhujših nočnih mor vsakega potnika so na spletni strani Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana zapisali, da lahko potniki status pogrešane prtljage pri večini prevoznikov preverijo tudi preko njihovih spletnih straneh. Po prihodu prtljage na Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana so potniki nato o tem obveščeni v najkrajšem možnem času.
Dobra novica: po podatkih analize strokovnjakov iz vodilnega tehnološkega podjetja na področju zračnega prometa SITA število izgubljenih ali začasno izgubljenih kosov prtljage z leti upada. Za primerjavo: leta 2007 je bilo izgubljenih ali začasno izgubljenih 46,9 milijona kosov prtljage, leta 2021 pa se je to število v primerjavi z letom 2007 zmanjšalo za 77 odstotkov, in sicer na 9,9 milijona.
Kljub temu da so na prvi pogled te številke morda zdijo velike, se to zgodi redko – izgubi ali založi se le 4,35 kosa prtljage na 1000 potnikov. Verjememo, da je to verjetno slaba tolažba, ko ste sami med redkimi nesrečniki, ki se jim to pripeti.
Na Fraportu Slovenija so nam sporočili, da so primeri, ko se prtljaga zaradi prepolnega prtljažnega prostora ne naloži na letalo, na Brniku redki: "Zamujena prtljaga se pošlje za potnikom na namembno letališče s prvim razpoložljivim letom. Največkrat gre za zamujeno prtljago ob prihodu letala, ko potniki ugotovijo, da prtljaga ni prispela z istim letalom".
Kaj pa se zgodi, če potniki prtljage ne dvignejo?
"Če potnik prtljage ne dvigne, se ta zavede v centralni sistem za iskanje prtljage kot najdena prtljaga brez lastnika. Prtljaga se varnostno pregleda in shrani v skladišču. Če se lastnik ne javi v roku petih dni oz. prek centralnega sistema ne prejmemo podatka, da je taka prtljaga na drugem letališču prijavljena kot pogrešana, se prtljaga pošlje nazaj na letališče, od koder je prispela na ljubljansko letališče. Potnikom svetujemo, da svojo prtljago vedno označijo s svojimi kontaktnimi podatki, ki so v pomoč pri iskanju in pošiljanju prtljage lastniku," odgovorijo. Prav tako na osrednjem slovenskem letališču ne zaznavajo primerov, da bi prihajalo do odtujitve izgubljene prtljage.
V igri tudi odškodnina
Čeprav vam to ne bo povrnilo vaših naljubših oblačil ali spominkov z dopusta, je dobro vedeti, da imate v primeru izgube prtljage pravico do odškodnine. To narekuje Konvencija o poenotenju nekaterih pravil za mednarodni letalski prevoz (Montrealska konvencija). Ta pravi, da če prtljaga ne prispe v 21 dneh od trenutka, ko bi morala, se šteje za izgubljeno, prevoznik pa je za izgubo odgovoren. Potnik je v takem primeru upravičen do odškodnine.
Tudi v primeru, da prtljaga prispe z zamudo, lahko potniki od letalskega prevoznika na podlagi računov zahtevajo povračilo stroškov za najnujnejše nakupe, npr. osnovnih higienskih pripomočkov in nadomestnih oblačil. Če gre za zamudo prtljage na poti domov, prevoznik tovrstnih stroškov najverjetneje ne bo pripravljen povrniti, saj se pričakuje, da so potniku na voljo doma. Če prtljaga prispe poškodovana, morajo potniki pritožbo vložiti v 7 dneh po njenem prejemu oziroma v 21 dneh, če je ta prispela z zamudo.
dezurni@styria-media.si
Suli, se močno strinjam s teboj. Take sumljive oglase bi brez škoda (tudi, če je resničen) morali izbrisati iz medijev, če se že objavijo. Bolje brisati enega preveč, kot premalo in tako preprečiti goljufije. Ljudje so pač naivni in grabežljivi,… ...prikaži več ampak da mediji pomagajo goljufom, pa tudi ni v redu.
Samo na naših portalih je ogromno trga pa se ne umakne. Komentarje pa moderatorji veselo brišejo. Če plačaš potem se miži čeprav nekdo nastrada zaradi tega.🤔
Primerjava leta 2007 in 2021, ko je bilo pol manj letov zaradi fake pandemije, je precej smešna!