Popotnik
2596 ogledov

Tega jesenskega izleta zagotovo ne boste mogli pozabiti

Borovnica Visit Borovnica
Predstavljamo prijeten jesenski izlet po ostalinah južne železniške trase v bližini Ljubljane.

Južna železnica je bila 577,2 kilometra dolga dvotirna železniška proga, ki je v 19. stoletju povezovala glavno mesto tedanje monarhije – Dunaj s pristaniškim mestom Trst. Njena zgodovina sega v leto 1825, ko je George Stephenson ob otvoritvi železniške proge Stockton–Darlington uspešno preizkusil prvo parno lokomotivo. Med prvimi v Evropi so začeli železnice graditi tudi v avstrijskem cesarstvu. Prvi sistematični načrt je leta 1828 pripravil Franz Riepl, ki je predvidel izgradnjo proge od Galicije, preko Dunaja, zahodne Madžarske in južne Štajerske, do Trsta.

Trst pohvale Popotnik Ne boste verjeli: našo železniško progo tujci hvalijo

Načrtovalci trase so želeli obe mesti povezati po čim krajši in cenejši poti, ob tem pa speljati progo skozi gospodarsko pomembna središča, tudi Ljubljano. Odsek med Ljubljano in Trstom so uradno odprli poleti leta 1857, slovesnemu odprtju pa je prisostvoval celo cesar Franc Jožef. S prihodom železnice je slovenska prestolnica utrdila svoj položaj najpomembnejšega prometnega in trgovskega središča na Slovenskem. 

Del nekdanje južne železniške trase Dunaj–Trst pa je danes v borovniški občini še vedno priljubljen med sprehajalci in pohodniki, zlasti zaradi nezahtevnosti poti in lepih razgledov, ki jih ponuja. Pohodna krožna pot, ki se začenja in končuje na železniški postaji v Borovnici, je dolga dobrih sedem kilometrov. Zaradi prekrasne narave, ki jo obdaja, se je nanjo prijetno podati v prav vseh letnih časih.

južna železnica | Avtor: Visit Borovnica Visit Borovnica
V Borovnici je železniška preteklost pomembna zgodovinska dediščina; med najbolj znanimi in vidnimi ostalinami Južne železnice je zlasti slikovit del 561 metrov dolgega in 38 metrov visokega viadukta, ki je imel dve nadstropji. Več desetletij je veljal za največji zidani most v srednji Evropi.

Jezersko se strinjate? Popotnik Je narava v tem delu Slovenije res najlepša?

južna železnica | Avtor: Visit Borovnica Visit Borovnica
Pohodniška pot Ostanki južne trase se začenja na železniški postaji, kjer je tudi večje parkirišče za avtomobile, še udobneje pa se je do izhodišča pripeljeti z vlakom. Od tod se pohodniki odpravijo proti središču kraja, prečkajo most čez Borovniščico in se odpravijo levo ob reki do naslednjega mostu. Ko ga prečkajo, zavijejo v levo.

Pot jih kmalu privede do rumene hiše (Jelle Kitt) kjer lahko v poletnih mesecih in zgodnji jeseni kupijo domače ameriške borovnice. Po njih je kraj dobro znan, vsako leto pa sladke jagode kraljujejo tudi na Prazniku borovnic. Poleg tega je ob hiši manjša živalska farma s konji, kozami, kokoškami in pavi, ki navdušuje zlasti naše najmlajše.

Pot se nadaljuje pod železniškim podvozom in levo v klanec, kjer se vzpne po cesti in za tretjo hišo zavije levo v gozd. Od tod privede do znamenite železniške čuvajnice 666 iz leta 1857 v neposredni bližini nekdanjega borovniškega viadukta. Je zadnja svoje vrste, ki se je ohranila v vsej svoji prvotni arhitekturni obliki.

Tržiška Bistrica Vikend izlet Popotnik Prečudovito! To lahko najdete le streljaj iz Ljubljane

Od tod pohodniki nadaljujejo po trasi nekdanje Južne železnice in nadaljujejo naravnost, ko se znajdejo na razpotju. Kmalu se jim s poti odpre čudovit pogled na Borovnico in Ljubljansko barje. Pot jih zatem pripelje do Paškega mostu, ki so ga postavili na vhodu Južne železnice v borovniško kotlino.

Borovnica | Avtor: Visit Borovnica Visit Borovnica

Za mostom se na prvem razpotju pot spusti in povede nazaj proti središču Borovnice. Na Bregu pohodnike pričaka manjše otroško igrišče, pri gasilskem domu pa si lahko ogledajo Plečnikov spomenik NOB in staro gasilsko vozilo. Pot se nadaljuje mimo Fenolita in nato za gostilno Kim-Vi proti železniškem podhodu in se nato levo ob Borovniščici vrne do izhodišča izleta.

Plečnikova dediščina | Avtor: Visit Borovnica Visit Borovnica

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.

Sorodne novice