Skupen čezmejni goriški prostor je v petek dobil pomembno pridobitev, ki bo še dodatno povezala oba bregova reke Soče in obe državi, so ponosno sporočili z Mestne občine Nova Gorica.
Svojemu namenu je bila v Kajak centru v Solkanu predana nova brv čez reko Sočo za kolesarje in pešce. Kot pojasnjujejo, je Mestna občina Nova Gorica z investicijo v novo povezovalno kolesarsko pot na desnem bregu reke Soče, ki so jo prav tako skupaj z brvjo odprli v petek, omogočila vzpostavitev povezave med brvjo in obstoječo kolesarsko potjo v smeri Plavi ter bodočo kolesarsko potjo do Štmavra v Italiji.
"Brv omogoča varno in atraktivno premostitev regionalnih kolesarskih poti, hkrati pa vključuje nove medmestne čezmejne povezave med obema Goricama. V okviru projekta Soča-Isonzo bosta Nova Gorica in Gorica z izgradnjo manjkajočih kolesarskih povezav oziroma odsekov na slovenski in italijanski strani pridobili nove rekreativne možnosti za prebivalce in obiskovalce. V zaključku meseca oktobra bo Evropsko združenje za teritorialno sodelovanje zaključilo z deli na kolesarskih in peš poteh v skupni dolžini 14 kilometrov in predalo v uporabo celotno omrežje teh poti. Pridobitev je izjemnega pomena tudi v luči prihajajoče Evropske prestolnice kulture 2025," opisujejo.
Najbolj viden objekt ...
EZTS GO je brv gradilo v okviru projekta Soča-Isonzo programa Interreg Slovenija Italija 2014-2020. S tem projektom sevzpostavlja skupno čezmejno mrežo kolesarskih in peš poti, ki ustvarja urban čezmejni park med Novo Gorico, Gorico in Šempetrom. "Ta je na eni strani namenjen dvigu kakovosti bivanja v našem prostoru z izboljšanjem pogojev za trajnostno in aktivno mobilnost prebivalcev, na drugi strani pa želimo s temi investicijami okrepiti atraktivnost našega čezmejnega območja za obiskovalce in turiste. Gre za izhodiščno, osnovno infrastrukturo, ki jo želimo v naslednjih letih še razširiti in nadgraditi, tudi z navezavo integriranih turističnih produktov, kar bo nedvomno prispevalo prepoznavnosti območja kot nove turistično-rekreacijske destinacije," poudarjajo v Evropskem združenju za teritorialno sodelovanje EZTS GO.
Kot dodajajo, v MONG, je brv v tej celoti zgolj najbolj viden, reprezentativen objekt, za katerega je EZTS GO namenil dva milijona evrov. Gradnja brvi čez Sočo v rekreacijskem parku v Solkanu je bil izjemen projekt iz več vidikov. Gre za enega večjih in zahtevnejših infrastrukturnih investicij, ki se je financiral iz EU programa čezmejnega sodelovanja (Interreg). Viseči most oziroma brv ima razpon 120 metrov, širino treh metrov, višina dveh nosilnih pilonov pa je 14,5 metra. "Za naš prostor je pomembna zato, ker omogoča premostitev ozkega grla kolesarskih povezav ter pešpoti na osi sever - jug oziroma Posočje – Kras, zahod – vzhod, Furlanija (Italija) - Vipavska dolina. Na ta način ne samo krepimo povezanost te najlepše evropske reke z našim somestjem, pač pa ga dodatno odpiramo in vpenjamo v širši čezmejni prostor ter na ta način bogatimo njegov turistični/gospodarski potencial," opisujejo.
Reka Soča predstavlja za somestje Gorice, Nove Gorice in Šempetra-Vrtojbe z vidika pokrajine, naravnih virov in biotske raznovrstnosti dediščino skupne identitete, ki jo želijo še dodatno ovrednotiti. Kot poudarja Tomaž Konrad, namestnik direktorice EZTS GO "brv, rekreacijski park v Vrtojbi in vse povezovalne poti vmes, povezujejo, ponujajo nov pogled na reko, na športni park v Solkanu s kajakaško progo, solkansko polje, na Trg Evrope, na bližnje briške griče na zahodu in na Vrtojbensko-Biljenske griče na jugu oz. na bogato naravno kuliso zaledja naših treh mest, Nove Gorice, Gorice in Šempetra."
Vzporedno z deli na brvi je EZTS GO začel z izgradnjo mreže kolesarskih in peš poti, Mestna občina Nova Gorica pa je izvajala izgradnjo priključne poti na desnem bregu Soče, kjer je vzpostavljena kolesarska povezava ob vznožju Sabotina, med obstoječo kolesarsko potjo Solkan-Plave in brvjo čez reko Sočo, vključno z navezavo na kolesarsko pot proti Šmavru oziroma Gorici. Poleg vzpostavitve serpentinaste kolesarske poti v dolžini 570 metrov, je bil pomemben poudarek tudi na zasaditvah in ozelenitvi brežin, s čimer so želeli omiliti gradbene posege v brežino reke Soče in kolesarsko pot.
Mestna občina Nova Gorica je za ta projekt pridobila sredstva Eko sklada, slovenskega Okoljskega javnega sklada, v višini 140.000 evrov, 460.000 evrov pa je mestna občina zagotovila iz občinskega proračuna, skupna vrednost investicije v novo povezovalno kolesarsko pot tako znaša 600.000 evrov.
Novogoriški župan dr. Klemen Miklavič je ob odprtju povedal: "Zelo smo veseli, da smo dobili brv čez reko Sočo, ki pomeni velik prispevek k celovitosti čezmejnega kolesarskega omrežja. V somestju obeh Gorici se ne integriramo na simbolni ravni, nimamo skupnega imena, zastave, grba, ampak delamo projekte, ki izboljšujejo življenje ljudi ob meji. In ta brv je en velik prispevek v tej smeri. Že odkar je postavljena, je prava atrakcija. Solkan je dobil tretji most, torej imamo tromostovje. Simbolizira tudi našo povezanost-železnica, cesta, kolesarjenje, vse tri oblike gibanja po naši regiji. Hkrati pa smo dobili spektakularen pogled na tri mostove. Strmeli smo tudi k temu, da bo kolesarska povezava trajna in varna med brvjo in državnim kolesarskim omrežjem, ki nas pelje v Plave ali v Štmaver in naprej v Gorico."
Goriški župan Rodolfo Ziberna pa poudarja: "Danes smo v program oplemenitenja ozemlja, ki ga tvorita občini Gorica in Nova Gorica, dodali izjemen potencial in priložnosti, ki jih je treba izkoristiti. Gre za veliko gospodarsko, družbeno in kulturno rast za naše skupnosti. Smo in ostajamo dve različni mesti z različnimi zgodovinami in značilnostmi, ki sta se združili, da bi se iz geografskega obrobja preoblikovali v osrednjo entiteto in protagonista Evrope. To nas je pripeljalo tudi do pridobitve naziva Evropska prestolnica kulture za leto 2025 in še prej, z Evropskim združenjem za teritorialno sodelovanje, do sredstev za razvoj našega ozemlja. Od tod oblikovanje mreže kolesarskih poti, ki segajo čez mejo, in infrastrukture, kot je brv, ki je bila uradno odprta danes, kar ne bo le znatno povečalo privlačnosti našega ozemlja v smislu turizma, ampak bo koristilo tudi našim prebivalcem, da bodo lahko uživali v teh kolesarskih poteh sredi čudovitega okolja na bregovih Soče."
Direktorica Evropskega združenja za teritorialno sodelovanje Romina Kocina je povedala: “Brv čez Sočo je pomemben strokovni dosežek EZTS GO, ki potrjuje usposobljenost in vztrajnost te ekipe pri vodenju kompleksnih projektov. To je bil vsekakor pomemben, dolgotrajen in včasih zelo zahteven projekt, ki pa dokazuje, da je mogoče uresničiti strateško pomembne projekte, če le obstajata volja in podpora skupnega območja in institucij.”
Vodja organa upravljanja programa Interreg Italia - Slovenija Laura Comelli poudarja pomen čezmejnega sodelovanja: "S projekti, ki jih financira Program Interreg Italija Slovenija 2014-2020, nas čezmejno sodelovanje na našem območju vedno znova preseneti z ustvarjanjem konkretnih, trajnih in uporabnih rezultatov ne le za prebivalce, ampak tudi za Evropo samo. Daje nam oprijemljiv dokaz o kakovosti rezultatov in učinkovitosti porabe javnih sredstev. V ta kontekst se dobro ujema projekt Isonzo-Soča, ki je del celostne teritorialne naložbe, financirane iz programa s skupnim proračunom 10 milijonov evrov. Ponosni smo na dosežene rezultate, ki dodajajo zelo pomemben element k čezmejni mobilnosti od izvira do izliva reke SOče, ki ga v Evropi lahko prikazujemo kot najboljšo prakso sodelovanja.”