Izvršni direktor nizkocenovne letalske družbe Ryanair Michael O'Leary je napovedal, da je obdobja letov po ceni 10 evrov konec. Razlog leži predvsem v skokovito visokih stroških goriva.
Povprečna cena vozovnice letalskega prevoznika se bo po napovedih v naslednjih petih letih dvignila s približno 40 evrov na približno 50 evrov, je O'Leary dejal za BBC. Obenem je izdal, da verjame, da se bodo ljudje kljub vse višjim življenjskim stroškom še naprej pogosto odločali za potovanja z letali.
''Nobenega dvoma ni, da na spodnjem delu trga, naših res poceni promocijskih cen – vozovnic za en evro, za 0,99 evra ali 9,99 evra – mislim, da teh cen vozovnic ne boste videli v naslednjih letih," je dejal O'Leary za BBC Radio 4. Povišanje stroškov goriva, ki zvišuje cene letalskih vozovnic, zvišuje tudi račune gospodinjstev za energijo, kar zmanjšuje razpoložljive dohodke ljudi. Toda šef priljubljene letalske družbe verjame, da bodo stranke raje iskale cenejše možnosti, kot pa zmanjšale število svojih letov.
V prvi polovici leta odpovedali 0,3 odstotka Ryanairovih letov
Ker so se letalske vozovnice v zadnjih desetletjih občutno pocenile, se je povečalo število opravljenih letov, pri čemer si več ljudi poleg letnega dopusta privošči tudi kratke počitnice v tujini ali vikend oddihe. Letalski prevozniki, kot so Ryanair, Easyjet, Vueling in Wizz Air, so tekmovali v ponudbi nizkocenovnih storitev brez dodatnih stroškov. Komercialni leti zdaj predstavljajo približno 2,4 odstotka svetovnih emisij CO₂, sektor pa se sooča s pritiskom, da bi zmanjšal svoj vpliv na podnebje, vključno s kampanjami za večjo uporabo vlakov oziroma drugega javnega prevoza.
Kljub temu prvi mož Ryanaira trdi, da cestni in ladijski promet prispevata k emisijam ogljikovega dioksida v največji meri in da je osredotočenost na zmanjšanje emisij iz letalskih potovanj "napačna". Izdal je, da v podjetju vlagajo v razvoj letal z učinkovitejšo porabo goriva.
Pomanjkanje osebja v letalskih družbah in na letališčih je v minulih mesecih povzročilo zamude in odpovedi. Po podatkih svetovalne družbe za letalska potovanja OAG je v prvih šestih mesecih leta 2022 Ryanair odpovedal 0,3 odstotka svojih letov, British Airways 3,5 odstotka. O'Leary je ocenil, da je Ryanair bolje obvladal situacijo kot druge letalske družbe, saj je začel zaposlovati in usposabljati kabinsko osebje in pilote že novembra lani, ko je različica omicron še vedno vplivala na mednarodna potovanja.
Poceni leti omenijo poceni onesnaževanje in kaos na letališčih !