„V primeru Sparkasse, kjer je banka kreditojemalcem obračunavala negativno vrednost obrestne mere euribor, kot da je ta 0 odstotkov, bomo na Zvezi potrošnikov Slovenije vložili kolektivno tožbo potrošnikov. V tem sodnem postopku bodo zajete kreditne pogodbe, v katerih ni klavzule, da se negativni euribor obračuna po vrednosti 0 odstotkov“, so sporočili iz ZPS.
Banke lahko od leta 2015, ko je euribor dosegel negativno vrednost, tega obračunajo kot da je ta nič, le na podlagi klavzule v pogodbi. Če te v pogodbi ni, morajo euribor obračunati po dejanski negativni vrednosti in to odšteti od fiksnega pribitka obrestne mere, ki je določena v pogodbi.
V začetku aprila je višje sodišče sodbo potrdilo, banki pa naložilo, da v kreditnih potrošniških pogodbah preneha obračunavati negativne referenčne obrestne mere euribor v višini 0 odstotkov. Banka mora upoštevati dejanske negativne vrednosti euribor pri izračunu pogodbene obrestne mere.
Na ZPS so takoj po razsodbi sodišča banko Sparkasse pozvali k spoštovanju sodbe in hkrati tudi, naj pravilno obračuna pogodbeno obrestno mero za celotno obdobje za nazaj, ko ni upoštevala negativne obrestne mere euribor.
Na ZPS odgovora banke sicer še niso prejeli, jim je pa eden od potrošnikov, ki je komitent banke Sparkasse, sporočil, da ga je ta že obvestila, da mu bodo negativno vrednost euribor obračunali le za obdobje od pravnomočnosti sodbe naprej.
Še ena kolektivna tožba
Zato so se na ZPS odločili za kolektivno uveljavljanje pravic potrošnikov v primeru Sparkasse. „Vse oškodovane potrošnike vabimo, naj se nam pridružijo v kolektivni tožbi.“
V okviru kolektivnega sodnega postopka bodo od banke Sparkasse zahtevali, da vsem kreditojemalcem, ki odplačujejo kredit, preračuna preostanek dolga in temu ustrezne obroke ter za celotno obdobje upošteva dejanski euribor. Zahtevali bodo tudi, da vsem kreditojemalcem, ki so dolg po kreditni pogodbi že odplačali, vrne preplačila.
Prva tožba leta 2017
Tožbo proti Sparkasse je ZPS leta 2017 vložila, ker naj bi banka kršila obligacijski zakonik in zakon o varstvu potrošnikov. Tako so v tožbi zahtevali, da se banki prepove uporabljati takšno prakso v vseh kreditnih pogodbah, ki ne vsebujejo posebne klavzule o ničelni vrednosti euribor. Banka se je na sodbo pritožila, a je višje sodišče njeno pritožbo zavrnilo in potrdilo sodbo prvostopenjskega sodišča.
Odločitev višjega sodišča tako banki prepoveduje nadaljevanje te prakse v primeru tistih pogodb, ki ne vsebujejo pogodbenega določila, ki bi določalo, da se negativna vrednost euribor obračuna v višini 0 odstotkov. Banka mora pri izračunu pogodbene obrestne mere upoštevati dejanske negativne vrednosti euribor.
Banka je to nezakonito prakso izvajala od leta 2015, ko je vrednost euribor postala negativna.
ja no.. mal odprite oči... a se draži zadnje pol leta vse kot noro. a se ? SE! je inflacija ? je! kaj pa kaj obresti na vloge in aktivo pri bankah ? nula, nič, zero, nada ! kje si… ...prikaži več zveza potrošnikov slovenije ?
Banki vrnila z ženo vse v času corona krize,razen enega kredita ,ki ni tako visok obrok,ne moreš verjet kako so se odnosi v bankah spremenili,ko prosiš za limit,kredit itd in ti veselo zaračunavajo provizije in stroški ki niti ne vem… ...prikaži več na kaj se nakazujejo ,zdaj pa prijazno te po telefonu vse ponujajo in brez tega in onega.Ne hvala ,nič več.Naredite vsi tako ,če ne moreš takoj si daš pa sebi rok in vrneš vse ,zlasti kreditne kartice ,potem začneš živeti realno in brezbrižno spiš