Plačilne kartice so sodeč po raziskavi Masterindex široko sprejeto sredstvo plačevanja v Sloveniji. V povprečju ima Slovenec do tri plačilne kartice (87 %), kar 21 % vseh je brezstičnih kartic.
"Ob kopici informacij, nabora storitev in produktov, ki nas danes obdajajo, si vedno bolj želimo izkoristiti vse možnosti, da naše vsakodnevne in tudi priložnostne nakupe naredimo stroškovno in časovno učinkovite, varne, enostavne in predvsem prijetne," pravi predstavnik Mastercard v Sloveniji Boštjan Fabjančič.
"Raziskava, ki smo jo izvedli, nam to tezo potrjuje, saj se vedno več imetnikov Mastercard® in Maestro® plačilnih kartic odloča, da jih uporablja na spletu in ostalih digitalnih kanalih, izkorišča kontrolo ter hitrost brezstičnega plačevanja na fizičnih prodajnih mestih in nenazadnje že izkorišča prednosti, kot so preglednost, informiranost in priročnost, ki jih prinaša transformacija fizične kartice v svojo digitalno alternativo na naših pametnih mobilnih napravah," dodaja.
Ob tem pravi, da se pri svojem vsakodnevnem delu trudijo ljudem pri uporabi produktov zagotoviti varne, enostavne in napredne rešitve, ki jim ne bodo zgolj omogočale nakupov blaga in storitev, temveč jim bodo pričarale neprecenljive spomine in situacije, ki jih lahko delijo s svojimi najbližjimi.
Tudi popusti v trgovinah
Nova raziskava kaže, da več kot polovica Slovencev (51 %) kartice uporablja vsaj trikrat tedensko, 61 odstotkov pa s kartico opravi vsaj polovico nakupov. 69% Slovencev verjame, da bodo kartice v roku petih let najbolj priljubljen način plačevanja.
V povprečju uporabljajo osnovne plačilne kartice (86 %), pri izbiri ponudnika pa prevladuje široka sprejetost kartic v Sloveniji (59 %), v tujini (55 %) in nizka stopnja obresti ter stroškov (49 %). Imetniki cenijo tudi dodatne ugodnosti, ki jim jih omogočajo ponudniki kartic. Te se dotikajo popustov v trgovinah (64 %), pri vsakodnevnih stroških bivanja (položnicah za elektriko, plin – 62 %), popustih pri nakupu oblačil (55 %) in telekomunikacijskih storitvah (54 %) ter spletnem nakupovanju (51 %).
Brezgotovinsko plačevanje je vse pogostejša oblika plačevanja tudi pri nižjih zneskih, saj je dobra polovica (57 %) zneske do pet evrov pripravljena plačati s plačilno kartico (leta 2015 okoli 50 %, leta 2016 pa že okoli 60 %).
Izsledki raziskave kažejo tudi na čedalje večjo sprejetost brezstičnega plačevanja na blagajnah, saj ga je kot najhitrejši način plačevanja prepoznala več kot polovica Slovencev. Plačevanje z gotovino je navedlo le še 17 % vprašanih, kar nakazuje, da Slovenci sledijo trendom brezgotovinske družbe. Ključne funkcije, kot sta stroškovna učinkovitost, enostavna namestitev, brezhibno delovanje brezstičnih kartic bodo tudi v prihodnosti gonilna sila razvoja trga brezstičnih plačil, obenem pa bo krepitev varnosti, ki je za Slovence pri plačevanju z brezstično kartico zelo pomembna (53 %), rast trga brezstičnih plačil še razmahnil.
Stalen fizičen stik s kartico skozi celoten postopek plačevanja je pomemben za 68 odstotkov vprašanih (leta 2016: 61 %). Dejstvo, da kartično plačevanje zmanjšuje potrebo po gotovini in skrb za pravilni znesek vrnjenega drobiža, še viša prednost uporabe plačevanja s karticami v primerjavi z gotovino.
Upravljanje z denarjem
Štiri petine Slovencev meni, da dobro upravljajo z denarjem (79 %). Več kot polovica pravi, da uspejo ob trenutnem finančnem stanju vsaj nekaj prihraniti, za 34 odstotkov se bo finančno stanje v njihovem gospodinjstvu v naslednjih 12 mesecih spremenilo na bolje.
Večina pri tem svoje stroške zapisuje in vodi evidenco prek dostopnih računalniških programov (31 %), skoraj četrtina (23 %) pa jih pri tem uporablja različna orodja za upravljanje s financami. Dodaten trening upravljanja s financami bi želela tretjina vprašanih (30 % v letu 2016). Velika večina opaža naraščanje cen v zadnjem letu (83 %), čeprav je za več kot polovico (56 %) ta čas najbolj ugoden za večje nakupe, kot so nakupi pohištva, elektronskih naprav, stanovanj in avtomobilov.
MasterIndex je obsežna mednarodna raziskava družbe Mastercard Europe, ki v Sloveniji poteka že od leta 2009. Raziskavo je med 20. in 25. septemberom 2017 na reprezentativnem vzorcu več kot 1.000 posameznikov s sistemom računalniško podprtega spletnega anketiranja (CAWI) izvedla agencija Mediana. Namen raziskave je spoznati način uporabe plačilnih kartic in nakupovalnih navad potrošnikov ter se seznaniti z njihovim pogledom na osebne finance.