Magazin > VIP
621 ogledov

Sandi Češko razkril, kateri slovenski izdelek naj imela celo kraljica Elizabeta

Sandi Češko Anže Petkovšek
Oče Top Shopa Sandi Češko nam je ob otvoritvi prenovljene trgovine povedal, kako uspeti in zaupal, kateri izdelek ga je pri prodaji presenetil.

Solastnik in soustanovitelj podjetja Studio Moderna Sandi Češko nam je na otvoritvi prenovljene trgovine Top Shop na Litostrojski v Ljubljani povedal, kako uspeti in, kako mu je študij pomagal pri poslu.

Glede na to, da ste eden najbolj uspešnih Slovencev in da ste diplomirali na FDV-ju, kaj pravite na izjave, da so študentje te fakultete 'falirani študentje'?

Tega nisem nikoli direktno slišal ali direktno zasledil, si pa predstavljam, da prihaja do takšnega podcenjevanja. Poglejte, danes mi je širina, ki mi jo je dal FDV (takrat še FSPN) pomagala, da nekatere stvari lažje razumeš, ki se dogajajo v našem svetu. Pri nas na te stvari gledamo zelo poenostavljeno – direktor mora končati ekonomsko fakulteto in tako naprej. Med tem, ko v tujini vidim, da je polovica ljudi v Angliji recimo študirala zgodovino ali umetnost in se danes ukvarjajo s financami. Zdaj se bo verjetno našel kdo, ki bo rekel: 'Zato pa je takšna situacija, kot jo imamo'. Tako bom rekel, širina, pridobljena na FDV-ju je zelo dobrodošla.

Kakšen nasvet mladim, kako uspeti, kako obogateti?

Prednost mladih je v dveh stvareh – prvič, da se svet zelo hitro spreminja in ga mladi razumejo bolj kot starejši, ker živijo s temi spremembami. Danes je treba vse, kar obstaja, spremeniti, je treba 'postaviti na glavo'. Vedno bolj se je treba prilagajati kupcem. Kdor je pripravljen slediti spremembam, tisti bo zmagovalec. Drugo pa je, da je danes treba že obstoječe stvari predstaviti in postaviti na nek drugačen način. Včasih so ljudje uspevali, ker so zgradili, ustvarili nekaj novega. Danes ni več tako, stvari je treba psremeniti in jih izboljšati. Danes ni nujno, da imaš veliko kapitala, ampak je znanje pomembnejše, ker je treba iz že obstoječih stvari narediti nekaj novega.

Kako je potem vaša trgovina zdaj izboljšana?

Glede na trende, ki jih redno spremljamo, smo razširili naš prodajni program trgovine. Vedno smo sledili kupcu in ne raznoraznim analizam. Kupcu sledimo pri oblikovanju produktov in pri oblikovanju naših trgovin. Smo v stalnem kontaktu z našimi kupci in smo veseli, če nas pohvalijo in če nas skritizirajo, tudi če nam dajo predlog, kaj izboljšati. Želimo jih čim bolj vključiti v poslovanje podjetja.

Koliko trgovin imate v Sloveniji?

18 trgovin.

Pa po svetu?

360. Imamo jih v Združenih državah, Kanadi, Veliki Britaniji, na Nizozemskem, Japonskem, Kitajskem …

Kaj bi rekli, kateri izdelek je najboljši, katerega bi ga označili kot 'največji uspeh'?

Trenutno je to Dormeo, ki se prodaja tako v vzhodni Evropi, pri nas, v Združenih državah … Cene na ameriškem trgu se gibajo nekje med dva in šest tisoč dolarjev.

Kako se razlikujejo trgi?

Na Japonskem kupujejo izjemno trda ležišča, v Ameriki prisegajo na mehka, v Evropi je nekje vmes …

Kako izberete izdelke za prodajo?

Na eni strani poskušaš slediti kupcu. Treba je upoštevati izboljšave. Na drugi strani pa moraš na trgu ponuditi tudi kaj inovativnega, nekaj kar si kupec niti ne predstavlja, da bo potreboval. Ti odkriješ potrebo in izdelek predstaviš na trgu. Te zadeve so veliko bolj tvegane in tudi uspeh je sprva manjši. Tako smo bili mi v vzhodni Evropi prvi, ki smo predstavili penasta ležišča. Potem smo naredili vzmet iz pene in smo v tem unikatni. Včasih je treba presenetiti. Ne smeš pa nikoli biti dogmatičen. Nekatere stvari je treba posodobiti, drugič pa je treba kupce popolnoma presenetiti.

No, recimo Boogie riba. Kako ste vedeli, da bo dobra prodaja tega izdelka?

Nikoli ne veš, testiraš. Nad prodajo ribe smo bili tudi sami malo presenečeni. Na trg smo že dali stvari, ki so bile zelo racionalne, zelo logične, pa niso bile uspešnica, recimo različne posode za shranjevanje hrane in podobno. Včasih pa se kakšna stvar, ki je videti popolnoma absurdno, odlično prodaja.

Med njimi tudi Boogie riba, kajne?

Ja, tudi Boogie riba. Podoben izdelek je bil tudi pojoči venček. Zanimivo je to, da so pojoče venčke večinoma kupovali starejši ljudje, ki živijo sami in so osamljeni.

So te stvari še na voljo, se še prodajajo?

Mi vedno stremimo k novim izdelkom, ker se potem vedno usuje neka masa plagiatov. Sem pa za Boggie ribo slišal, da naj bi jo kupila celo angleška kraljica. Zdaj, ali je to res ali ni, ne vem.

Vi ste jo imeli doma na steni?

Ne več, sem jo pa imel (smeh). Seveda, da sem jo pokazal kolegom, ki so prišli na obisk. Ljudje kupujejo izdelke, ki imajo dobre zgodbe.

Ste imeli kakšen izdelek, da ni bil hit, čeprav ste vanj polagali veliko upov?

Večina idej in izdelkov ne uspe tako, kot si želiš. Mi si jih moramo deset izmisliti, da bi eden uspel.

Torej, ni tako lahko, kot bi kdo mislil, da je?

Ne, seveda, da ne. Moraš imeti veliko motivacije. Ta posel je velikokrat kot tombola, saj ni recepta, po katerem bi se orientiral. V tem je pa tudi čar.

Menite, da je danes težje, kot je bilo, ko ste začeli?

Ja, je. Bistveno več je konkurence. Za enkrat se s tem uspešno soočamo.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.