Slovenski Playboy je luč sveta ugledal junija 2001. Ob desetletnici smo se pogovarjali z odgovornim urednikom revije Borutom Omerzelom, ki nam je med drugim razkril, da si lahko od revije obetamo v prihodnje, zakaj so razen ene vse zajčice temnolaske in kaj bi počel v vili Hugha Hefnerja.
Letos boste praznovali desetletnico Playboya pri nas. Kako boste proslavili?
Desetletnico Playboya v Sloveniji bomo proslavili z jubilejno, še enkrat obsežnejšo številko revije in seveda z veliko Playboyevo zabavo. Velika zabava bo konec maja v Ljubljani in na njej bodo lahko v družbi zajčjih repkov rajali ljubitelji vrhunske zabave iz vse Slovenije. Obetam si prihod znane didžejke/didžeja, tako da bo nepozabno. Na zabavi bomo tudi razglasili letošnje Playboyevo dekle leta.
Katere vidne, prelomne spremembe je revija doživela v teh letih?
Prelomna sprememba je bil seveda sam prihod Playboya, ene najbolj prepoznavnih znamk na svetu, v Slovenijo. Slovenska izdaja je enakopravni član velike svetovne družine, pri tem pa moram poudariti, da ima slovensko uredništvo vsebinsko in oblikovno v okviru Playboyevih standardov povsem proste roke, kar ne nazadnje odraža samega duha revije. K spremembam revije je prispeval vsak od urednikov in ena urednica, saj daš v revijo velik del sebe, če ne že vsega. So pa značilnost tudi slovenskega Playboya predvsem stalnice. Najprej vrhunska kakovost fotografij in besedil. Najbolj so seveda prepoznavna Playboyeva dekleta – nekatera slovenska so z objavami v tujini doživela izjemen uspeh, torej smo veliko naredili tudi za prepoznavnost Slovenije v tujini. Katera dekleta so to, bomo razkrili maja v jubilejni številki. Vrhunec branja je seveda Playboyev veliki intervju, ki je priznana znamka sam po sebi.
Kako pa se je v teh letih spremenil odnos Slovencev do te revije?
Tisti, ki so že pred izidom prve slovenske številke vedeli, kaj Playboy predstavlja, so ga takoj vzeli za svojega. Krog bralcev se je počasi širil, napovedujem pa, da se bo še povečal. Odnos ljudi do Playboya je lepo ilustriral kolega z Nizozemske z besedami, da so tudi pri njih, kjer imajo Playboy že več kot 35 let, ljudje revijo prvih deset let spoznavali, zdaj pa jih jo je veliko vzelo za svojo. To pomeni, da imajo veliko naročnikov. In drznem si reči, da je število bralcev Playboya tudi odraz odprtosti družbe.
Ali opažate tudi kakšne spremembe na dekletih?
Spremembe na dekletih odražajo spremembe v sami družbi – odnos do telesa, estetska merila. Opazen je ideal večne mladosti, od tod tudi vedno večje število lepotnih posegov, kar pa zahteva povsem svojo poglobljeno debato. Sicer pa se nam za Playboyevo dekle oglašajo zelo različna dekleta, od suhih do debelušnih, od visokih do nizkih. Vsake oči pa imajo svojega malarja, zato v uredništvu pri izbiri sodeluje več ljudi.
Katero pohvalo, ki ste jo prejeli na račun vaše revije, najbolj cenite?
Najlepša pohvala so seveda zvesti bralci. Lastna hvala se sicer pod mizo valja, a priznati moram, da sem bil lansko poletje izredno vesel, ko sem prejel elektronsko sporočilo predsednika uprave naše založniške hiše, da smo nemara naredili sploh najboljšo številko slovenskega Playboya. Za to gre pohvala celotni ekipi stalnih in občasnih sodelavcev, ki se jim tudi ob tej priložnosti zahvaljujem za ves trud, pobude in inovativnost. In predvsem za to, da imamo vsi ves čas pred očmi naše bralce in bralke. Sicer pa sem kot urednik še bolj kot pohvale vesel iskrene in konstruktivne kritike, saj je odličen kompas pri vodenju ladje. Pohvala vsekakor godi, a žal nas ljudi pogosto uspava, medtem ko te prava kritika lahko zbudi, če si le dovolj odprt in znaš poslušati.
Ponavadi vsi pravijo, da revijo kupujejo le zaradi intervjujev in ne fotografij. Kakšen je vaš komentar na takšne izjave?
Zelo spoštujem vse bralce – tiste, ki v reviji najprej pogledajo fotografije, in tiste, ki jo najprej preberejo. Ne dvomim pa, da se oboji vsaj deloma posvetijo obojemu. S sodelavci posvečamo enako skrb besedilom in fotografijam oziroma ilustracijam, vse mora biti na vrhunski ravni.
Kaj si lahko bralci v prihodnje obetajo od revije?
Da bo ohranila kakovostno branje, čudovite fotografije in predvsem odprtega duha.
Kaj bi povedali Hughu Hefnerju ali ga vprašali, če bi za to dobili priložnost?
S Hefom bi se lahko brez težav srečal, le skočiti bi moral do njega v Los Angeles. Ga pa ne bi prav nič vprašal, z veseljem bi se mu pridružil v užitkih, ki jih ponuja njegova vila. (smeh) Med drugim bi si v njegovi družbi pogledal kak dober film, saj Hef slovi kot velik filmofil in ima svojo lastno kinodvorano. Je pa le treba vedeti, da je on še vedno odgovorni urednik ameriške izdaje Playboya in vodja celotne korporacije, uredniki tujih izdaj revije pa smo v dnevnem stiku z mednarodnim uredništvom Playboya, ki ima sedež v Chicagu.
Kdo je krasil prvo naslovnico Playboya?
Prvo naslovnico ameriškega Playboya je krasila Marilyn Monroe, slovenskega Playboya pa Tina Gorenjak. In katera bo krasila naslovnico našega ob desetletnici? Maja kupite posebno jubilejno izdajo Playboy in vedeli boste! In ker ima tudi ta intervju toliko vprašanj, kot je moja srečna številka, bo to res nekaj posebnega.
In vaše osebno mnenje. Katera je vaša najljubša naslovnica in zakaj?
Tista, ki je še pred mano in mojo ekipo. Ker je vedno nov izziv.
Predstavili ste spomladansko kolekcijo zajčic. Kako to, da ste zamenjali vse razen ene zajčice?
Zajčice so že več kot 50 let ena od Playboyevih prepoznavnih ikon in v tem času se jih je v ZDA zvrstilo več kot 25.000. V Sloveniji imamo simpatičnih repkov z ušeski, ki skrbijo za odlično razpoloženje na Playboyevih in tudi kakšnih drugih prireditvah, seveda manj. Zajčicam bi lahko rekli tudi Playboyeve hostese in nekaj povsem običajnega je, da se njihova sestava zaradi različnih razlogov spreminja, bistvo pa ostaja nespremenjeno. Res je, da je ena zala zajčica ostala, zato pa se je v ekipo vrnila prva slovenska Playboyeva zajčica, Anna Milinković.
Zakaj so vse, razen ene, temnolaske? Kakšen poseben razlog?
Playboyev ata Hef je večinoma obkrožen s svetlolaskami, pa smo si mi dejali, da naredimo malce drugače. Ena svetlolasa lepotica seveda mora biti, ne nazadnje tako še bolj pride do izraza. Vsekakor imamo radi pestrost, o čemer se lahko bralci prepričajo v vsaki naši številki.
Na kaj ste pazili, ko ste izbirali zajčice? Kakšna je njihova naloga?
Zajčice so dekleta, ki vam v zajčjem kostumu postrežejo pijačico na zabavi ali predstavitvi, ki jih organizira Playboy. Lahko so tudi gostiteljice kakšne druge prireditve, a vedno pod našim okriljem. Pri njihovi izbiri smo torej pazili, da izpolnjujejo kriterije prikupnih, mičnih profesionalnih hostes. No, v dolgi zgodovini Playboya se je pripetilo, da je kakšna med njimi za revijo pokazala prav vse svoje atribute, kar pa se v Sloveniji še ni zgodilo.