Zadovoljna z odzivnostjo sedanjega vodstva nacionalke, ki je prvič doslej posredovalo svoj odgovor na njeno letno poročilo, je varuhinja pravic gledalcev in poslušalcev RTV Slovenija Miša Molk predstavila pritožbe oziroma pohvale, ki jih je kot varuhinja prejela od maja lani do januarja letos.
V osmih mesecih je na njen naslov prispel 201 odziv. Največ, 155, se jih je nanašalo na TV program, medtem ko radijski program pri poslušalcih žanje vse več pohval, multimedijski portal RTVS in teletekst pa uporabnike vedno bolj motita s cenzuro, neažurnimi in napačnimi informacijami ter jezikovnimi napakami.
In kaj poleg ravni humorja v razvedrilnem programu (Spet doma) in poznih terminov dokumentarnih oddaj še jezi gledalce nacionalke? “Pritožbe, vredne omembe, se nanašajo na novinarje in voditelje informativnih oddaj. Gledalci izražajo nezadovoljstvo nad kakovostjo prispevkov in načinom vodenja,” Miša Molk izpostavlja šibke točke informativnega programa, zlasti Odmevov, Pogledov Slovenije in tudi Dnevnika, med aktualnimi voditelji pa Uroša Slaka, s katerim se je pogovorila in “mu rekla, da je treba umiriti ton, saj dela živčne tudi gledalce”.
Preglasni oglasi bodo preteklost, a le za TVS
Miša Molk, ki bo, mimogrede, na račun večjega posluha RTVS v bližnji prihodnosti končno dobila oddajo, v kateri bo kot varuhinja obravnavala pritožbe gledalcev in poslušalcev, se je dotaknila tudi enega od večjih in bolj motečih problemov televizije – neizenačene glasnosti med TV programom in oglasi, ki so, če poenostavimo, bistveno glasnejši od drugih TV vsebin. “Po vsem svetu se v zadnjih desetih letih intenzivno ukvarjajo s tem problemom,” je povedal strokovni sodelavec tehničnega direktorja na RTVS Martin Žvelc, ki uravnavo glasnosti napoveduje za naslednje leto, in dodal, da bodo k temu poskušali spodbuditi tudi komercialne televizije.
Pro Plus, ponudnik programov Pop TV, Kanal A in Pop Brio, sprememb ne načrtuje, saj po njihovem mnenju za uravnavanje glasnosti naredijo dovolj. Kot so pojasnili za Žurnal24, tega namreč že dlje ne prepuščajo naključju: “Za oglase, ki jih prejmemo v hišo, nismo imetnik avtorskih pravic, jih pa v skladu s televizijskimi standardi tonsko prilagodimo. Glasnost med oglasi tako reguliramo z najsodobnejšo tehnologijo, na način, da je za gledalce nemoteča oziroma kar najbolj sprejemljiva. Hkrati s tem vse oglase predvajamo v formatu 16:9.” Ali je to dovolj, pa presodite sami.