"Načeloma bi želeli, da na dan, ko gre kampanja live, objavite na svojem igju (Instagram profilu, op. avt.) eno sliko (lahko produkta na vas, lahko produkta samega …). Z večino ostalih influencerk smo se dogovorili, da v zameno za objavo dobijo produkt kot darilo (vrednost 35 evrov) + z veseljem bi vas delili tudi na našem ig profilu in vam še povečali prepoznavnost," se glasi sporočilo, ki ga je prejela modna poznavalka Katarina Benček, ki se lahko na Instagramu pohvali z več kot 26 tisoč sledilci.
Benček, ki je prepričana, da veliko blogerjev pristane na takšno nizko kompenzacijo, je sporočilo razburilo, saj meni, da s pristajanjem na takšne pogoje škodijo poslu. "Podjetja imajo na razpolago določena sredstva in količino izdelkov. Če jih razporedijo med tiste, ki jih ne bo treba plačati, bo manj na voljo za tiste, ki bi jih morali. Na ta način škodijo poslu. Influencerji, ki pristajajo na kompenzacijo, so njihove marionete. Podjetjem delajo uslugo. Težava je tudi v tem, da je blogarstvo pri nas še vedno precej neznano področje. Podjetja se še ne zavedajo, kaj to predstavlja in pomeni. Zaradi tega se tudi ne znajo pravilno pozicionirati na trgu in ne vedo, s kom bi sploh sodelovali. Podjetja kar vse povprek kontaktirajo. Če uspe, uspe, če ne, pa ne. Zavedati se morajo, da se tisti, ki smo medijsko izpostavljeni, razlikujemo od tistih, ki so prisotni samo na Instagramu. Nas ljudje dojemajo drugače, kot nekoga, ki je znan samo na spletu. Če bi podjetja malo bolj usmerjeno targetirali, bi bil dobiček večji. Problem je tudi v ljudeh – vse bi rade bile blogerke in influencerke in to, da dobijo nekaj brezplačno, zanje predstavlja velik poklon."
Benček tudi pravi, da v kompenzacijo že nekaj časa ne pristane več. "V svoj profil sem veliko vložila, sodelujem s profesionalnim fotografom in vse to stane. Podjetja se ne zavedajo, kaj vse je potrebno za eno fotografijo. Pa tudi vseh plačanih objav ne bi sprejela, saj bloganje ni moja primarna dejavnost, ampak je to moj butik."
Z njo se popolnoma strinja tudi Doroteja Premužič, ki se je odzvala na zgoraj omenjeno ponudbo. "Spustite se na realna tla in nehajte nam, ki se cenimo in trdo delamo, kvariti posel. Bolj se boste cenili, bolj vas bodo cenili drugi," svetuje ostalim influencerkam, Nika Veger, ki piše uspešen blog Beautyfull, pa pravi, da težko komentira poslovanje drugih. "Veliko je dejavnikov, na podlagi katerih se odločaš, ali boš to počel ali ne. Kakšna je tvoja osebna politika, ideja bloga ... Zato ne bi dajala splošne izjave, ali sem proti takšni praksi ali za."
"Influencer se mora primerno oceniti in ceniti"
Strokovnjak za spletni marketing, Matjaž Brumen, pravi, da bi moral infuencer vedeti, kdo je, kaj sporoča in kakšni so njegovi sledilci ter vsako ponudbo res dobro oceniti. "To bi moralo biti tudi v prvi vrsti cilj oglaševalca. Najti influencerja, ki primerno podpira njegovo blagovno znamko in ima podobno ciljno skupino," pravi poznavalec.
"Oglaševalci se želijo pojaviti s svojimi izdelki ali storitvami tam, kjer je občinstvo. Takoj, ko nekdo pridobi malo večje število sledilcev, je lahko hitro v igri za posel. V tujini so to več tisoč evrov vredni posli, številke pa segajo tudi do več milijonov. Sklenejo se pogodbe in tu ni več šale. Pri nas pa je sorazmerno vse manjše in tudi bolj po domače. Ustvarjalec vsebine (bloger, vloger…) kaj hitro pristane na kompenzacijo, kar na začetku morda niti ni sporno, če je izdelek ali storitev primerna njegovi identiteti. Ko pa pristane na to, da se bo tržil, se mora tudi primerno oceniti in ceniti ter biti zvest sebi. Kompenzacije in pristanek na minimalna plačila so v tem primeru seveda zgrešena," še razlaga Brumen, ki pa težavo vidi še v nečem. "Drug problem pa je seveda, da infuencer kar naenkrat trži vse možne izdelke in storitve, čeprav niso povezani z blogom in njegovimi sledilci. Sprejme torej vse, kar mu ponudijo. Tudi to ni primerno in kaže na nespoštovanje sledilcev in v končni fazi tudi sebe."
Na potrošnika se hitro pozabi
"Oglaševalci se uporabe novih medijev in načina komuniciranja prav tako učijo sproti, a navadno so v prednosti. Verjetno bo minilo še nekaj časa, da se bo tudi v Sloveniji trg primerno vzpostavil in na prvo mesto postavil sledilca oziroma potrošnika, na katerega kaj hitro lahko pozabijo influencerji in oglaševalci, čeprav je najbolj pomemben. Vzpostaviti se mora uravnotežen odnos, ki spoštuje tako infuencerja kot oglaševalca. A to je posel, kar infuencerji težje dojamejo, saj navadno ustvarjajo iz ljubezni do teme, ki jo obravnavajo. Nekateri infuencerji verjetno trenutno v Slovenijo dobro zaslužijo, a to bo kratke sape, če zadaj ni primerne strategije," še opozarja Brumen.
A jima najstarejša obrt ne laufa več tolk dobr?