Za novoletni nastop si je letos izbojevala rekordnih 10.500 evrov, sicer pa na nastop računa 3.500 evrov - v decembru jih bo imela okoli 12. Recesija se po njenem mnenju pozna tudi v glasbenem poslu.
Ali je recesija načela tudi slovensko glasbeno sceno?
Definitivno! Cel kup mojih glasbenih kolegov si izmišljuje, da imajo poln urnik nastopov za december. Jaz pa vem, da temu ni tako, saj gre večinoma za televizijske nastope, ki niso plačani. Sem ena od redkih, ki si upa to povedati na glas. Recesija se pozna, saj podjetja ne delajo zaključnih zabav.
Kako poln pa je vaš decembrski urnik?
Moj urnik je sicer poln, a vseeno ni primerljivo z lanskim letom. Lani sem imela okoli 35 nastopov, letos pa okoli 12, ker jih je bilo nekaj tudi že odpovedanih. In tudi pri honorarjih je tako.
Je tudi vam cena padla?
Načeloma ne. Iskreno povedano – če bi bila doma in ne bi imela kaj početi, bi šla nastopat tudi za manj. Za zdaj v mojem primeru to ni potrebno, saj sem okupirana tudi z nastopi na Balkanu.
Veliko se promovirate in nastopate na Balakanu - v Bosni in v Srbiji.
Povabili so me v oddajo na televiziji OBN, ki je podobna naši Zvezde pojejo (Zvezde sa zvezdama). Tam sem sodelovala z zelo priljubljenim bosanskim pevcem Arminom Muzaferijo, s katerim sva tam nastopila sedemkrat. Ker pa sva oba prejšnjo nedeljo sodelovala na Srbskem radijskem festivalu in tokrat nisva mogla na OBN, sva žal avtomatsko izpadla. Za sodelovanje sem se odločila tako zaradi promocije kot tudi zaradi dobrega plačila. Jutri pa bova tam znova nastopila kot gosta.
Koliko pa plačajo za sodelovanje v takšnih oddajah?
Plačilo je zelo dobro, zato sem se tudi odločila sodelovati. Honorar je bil desetkrat večji kot v slovenskih TV oddajah podobnega formata, oziroma slovenskim TV honorarjem dodajte eno ničlo. Plus to, da so plačali meni in moji menedžerki letalsko vozovnico, nekaj dni bivanja – tudi kakšen dodaten dan, če sem hotela opraviti še kakšne intervjuje.
Kolikšno ceno imate za nastop?
Moja cena je 3.500 evrov.
Bi lahko torej rekli, da je honorar za nastop v srbski TV oddaji primerljiv s koncertnim honorarjem v Sloveniji?
Tam nekje. Srbski in bosanski TV honorarji se gibljejo okoli dva tisoč evrov.
Za novoletni nastop boste dobili največ izmed vseh slovenskih izvajalcev - deset tisoč evrov. Ceca in podobni balkanski izvajalci pa po okoli sto tisoč evrov. Od kod takšna razlika?
Če vam povem po pravici, se mi zdijo mnogi ti honorarji fikcijski. Tudi srbski in hrvaški izvajalci v javnosti napihujejo svoje honorarje. Ne verjamem, da dobijo določeni pevci, ki jih osebno dobro poznam, a ne bi govorila o imenih, 60 tisoč evrov na koncert, ker imam stik z njihovimi menedžerji in vem, da to niso resnični podatki. Nekateri bi pač radi izpadli večje face, kot so v resnici. Slovenija je Slovenija, Balkan pa Balkan – ne moremo delati primerjav.
Vseeno pa so honorarji slovenskih glasbenikov mnogo nižji. Tudi Helena Blagne, ki je bila nekoč med največjimi zaslužkarji, bo za novoletni nastop dobila "le" šest tisoč evrov. Vaš komentar?
To se mi sicer zdi lep honorar. V Sloveniji je glavni problem predvsem to, da svoje glasbe ne spoštujemo. Na neki način se sramujemo slovenske glasbe, ki je narejena za množice.
Kaj konkretno s tem mislite?
Naj vam dam en konkreten primer. Z menedžerko se vračava iz srbske Vrnjačke Banje, ki je od Beograda oddaljena kar nekaj ur. V avtu se skozi Srbijo vozimo okoli pet ur – v teh petih urah na njihovih radijskih postajah slišiš samo srbske komade. V štirih urah vožnje po Hrvaški na hrvaškem radiu ne slišiš druge glasbe kot hrvaške. V pičlih dveh urah vožnje po Sloveniji pa na slovenskem radiu slišiš samo tuje komade.
Kdo pa je kriv za tak izbor glasbe?
Glasbeni uredniki. Ampak tisti, ki me ne vrtijo, tudi ne dobijo mojih izjav.
Lahko izpostavite en takšen primer?
Z določenega radia so me klicali glede izjave za prvi april. Rekla sem, da lahko, vendar naj me pokličejo med polnočjo in peto uro zjutraj, saj so takrat pred radijskimi sprejemniki moji poslušalci, oziroma samo takrat vrtijo slovensko glasbo.
Pa so vas ob tem času klicali?
Ne. Bila pa sem toliko poštena, da sem imela med polnočjo in peto uro prižgan telefon. Ne bom pustila tega, da me ne vrtijo, nato pa me klicarijo, ko potrebujejo kakšno mojo izjavo. Ne bom jim lezla v rit! Če ima radio takšno politiko, da glasbe mojega stila in stila Saše Lendero ter Natalije Verboten ne vrti, jim uslug ne bom delala. Roka roko umije!
Imamo Slovenci zaničevalen odnos do naših estradnikov?
Mislim, da se tu ne razlikujemo od Balkana. Ker se gibljem poestradi nekdanje Jugoslavije, vam lahko zatrdim, da je tam enaka mera zavistnosti in obrekovanja.
Zakaj slovenski izvajalci nimajo uspeha na Balkanu?
Glavni problem je jezik. Imamo podoben problem kot Makedonci. Sicer pa smo Slovenci preleni in nam je tu prelepo, da bi se za določen čas preselili na Balkan in poskušali tam delovati in živeti.
Se vam zdi, da ste zaradi Balkana Slovenijo zanemarili?
Zanemarila je nisem. Je pa res, da malo “pacam” s ploščo, ki bo zdaj izšla februarja. Trenutno imam ambicije narediti kariero na Balkanu, ker se mi ponuja ta možnost. Sem sicer na začetku, a nisem več tako naivna, kot sem bila na začetku svoje kariere na slovenskem trgu. Iz napak se učim.
Ta teden ste dobili nagrado strokovne žirije na Srbskem radijskem festivalu. Vas jemljejo bolj resno kot doma, kjer se nekateri radi naslajajo, da ste pojoča misica?
Srbski radijski festival pokriva 50 radijskih postaj, ki vse sodelujoče pesmi dva meseca prej vrtijo na svojih valovih. S pesmijo Sladke laži sem bila tri tedne prva na lestvici. V strokovni komisiji so sedeli znani srbski avtorji, med njimi tudi doktorji glasbe.
Če pa bi bila strokovna komisija na letošnji Emi ...
... pa ne bi prišla niti v finale! Sicer sem za strokovno komisijo, vendar naj jo sestavljajo ljudje, ki predstavljajo različne zvrsti glasbe, in ne neki kantavtorji, ki so svoje že odklenkali in jih običajna “raja” sploh ne pozna ter vedno znova poudarjajo, kako jim gre pop glasba na živce.
Imate med izbranci za Emo 2009 že svojega favorita?
Imam. To sta Alya in Rudi Bučar – občutek imam, da bosta zmagala.
Bi se še kdaj prijavili na Emo?
Ne. Edino če bi mi plačali.
Če se vrneva na "pojočo misico". Kako vas torej predstavljajo v srbskih medijih?
Z veliko mero spoštovanja me predstavijo kot nekdanjo misico, nekdanjo TV voditeljico, igralko v filmu z Rogerjem Moorom, da imam svojo znamko spodnjega perila in da sem snemala svoj resničnostni šov. V Sloveniji so ti isti uspehi predstavljeni slabšalno – v smislu, naj se že odločim, kaj bi rada.
Kaj bi torej povedali tistim, ki vas imajo za pojočo misico?
Tole: kakšno bajto bi si šele zgradila, če bi znala peti! Če me označijo za multipraktik z več nastavki, pa povem, da vsi nastavki zelo dobro funkcionirajo (smeh).
Kako gledate na to, da letos ni bilo izbora za miss Slovenije?
Žalostno je, da imamo za takšne in drugačne resničnostne šove denar, za Miss Slovenije, ki promovira našo državo v svetu, pa ne. Tako kot Evrovizija. Tudi tam nismo imeli denarja.
Kdo bi moral za to poskrbeti?
Če vam razložim na primeru. Za Evrovizijo ni bilo denarja – ministrstvo za kulturo pa se je vtaknilo v to, da ne smem peti v angleškem jeziku. Ne dajo ti denarja, ti pa dirigirajo, kaj smeš in česa ne smeš početi. In če si neumen, ti lahko takšni ljudje in takšne institucije nevede ali vede uničijo kariero.
Je res, da so zaradi vaše nove hiše nekateri delavci ostali brez plačila?
Res je, a ne zaradi mene. Podjetje, ki je mojo hišo gradilo, ni plačalo podizvajalcev. Kot dokaz imam vse potrebne papirje.
Podali pa ste tudi tožbo proti nekdanji menedžerki Maji Anželj.
Sem. Imam svoj s. p., vodim račune in vem, koliko denarja mi kdo dolguje. Zato želim te zadeve reševati po pravni poti, če drugače ne gre. Sicer pa bi Majo na cesti vseeno pozdravila.
Definitivno! Cel kup mojih glasbenih kolegov si izmišljuje, da imajo poln urnik nastopov za december. Jaz pa vem, da temu ni tako, saj gre večinoma za televizijske nastope, ki niso plačani. Sem ena od redkih, ki si upa to povedati na glas. Recesija se pozna, saj podjetja ne delajo zaključnih zabav.
Kako poln pa je vaš decembrski urnik?
Moj urnik je sicer poln, a vseeno ni primerljivo z lanskim letom. Lani sem imela okoli 35 nastopov, letos pa okoli 12, ker jih je bilo nekaj tudi že odpovedanih. In tudi pri honorarjih je tako.
Je tudi vam cena padla?
Načeloma ne. Iskreno povedano – če bi bila doma in ne bi imela kaj početi, bi šla nastopat tudi za manj. Za zdaj v mojem primeru to ni potrebno, saj sem okupirana tudi z nastopi na Balkanu.
Veliko se promovirate in nastopate na Balakanu - v Bosni in v Srbiji.
Povabili so me v oddajo na televiziji OBN, ki je podobna naši Zvezde pojejo (Zvezde sa zvezdama). Tam sem sodelovala z zelo priljubljenim bosanskim pevcem Arminom Muzaferijo, s katerim sva tam nastopila sedemkrat. Ker pa sva oba prejšnjo nedeljo sodelovala na Srbskem radijskem festivalu in tokrat nisva mogla na OBN, sva žal avtomatsko izpadla. Za sodelovanje sem se odločila tako zaradi promocije kot tudi zaradi dobrega plačila. Jutri pa bova tam znova nastopila kot gosta.
Plačilo je zelo dobro, zato sem se tudi odločila sodelovati. Honorar je bil desetkrat večji kot v slovenskih TV oddajah podobnega formata, oziroma slovenskim TV honorarjem dodajte eno ničlo. Plus to, da so plačali meni in moji menedžerki letalsko vozovnico, nekaj dni bivanja – tudi kakšen dodaten dan, če sem hotela opraviti še kakšne intervjuje.
Poje za vse politične opcije, za Mercator in za Tuš |
Oder. Apolitična Rebeka je pred volitvami pela za več različnih političnih strank.
Njena zahteva je bila, naj se politiki z odra umaknejo pred njenim prihodom nanj. Pravi, da poje
tako za Mercator kot tudi za Tuš. Za krznarstvo pa je nastop zavrnila.
|
Moja cena je 3.500 evrov.
Bi lahko torej rekli, da je honorar za nastop v srbski TV oddaji primerljiv s koncertnim honorarjem v Sloveniji?
Tam nekje. Srbski in bosanski TV honorarji se gibljejo okoli dva tisoč evrov.
Za novoletni nastop boste dobili največ izmed vseh slovenskih izvajalcev - deset tisoč evrov. Ceca in podobni balkanski izvajalci pa po okoli sto tisoč evrov. Od kod takšna razlika?
Če vam povem po pravici, se mi zdijo mnogi ti honorarji fikcijski. Tudi srbski in hrvaški izvajalci v javnosti napihujejo svoje honorarje. Ne verjamem, da dobijo določeni pevci, ki jih osebno dobro poznam, a ne bi govorila o imenih, 60 tisoč evrov na koncert, ker imam stik z njihovimi menedžerji in vem, da to niso resnični podatki. Nekateri bi pač radi izpadli večje face, kot so v resnici. Slovenija je Slovenija, Balkan pa Balkan – ne moremo delati primerjav.
Vseeno pa so honorarji slovenskih glasbenikov mnogo nižji. Tudi Helena Blagne, ki je bila nekoč med največjimi zaslužkarji, bo za novoletni nastop dobila "le" šest tisoč evrov. Vaš komentar?
To se mi sicer zdi lep honorar. V Sloveniji je glavni problem predvsem to, da svoje glasbe ne spoštujemo. Na neki način se sramujemo slovenske glasbe, ki je narejena za množice.
Naj vam dam en konkreten primer. Z menedžerko se vračava iz srbske Vrnjačke Banje, ki je od Beograda oddaljena kar nekaj ur. V avtu se skozi Srbijo vozimo okoli pet ur – v teh petih urah na njihovih radijskih postajah slišiš samo srbske komade. V štirih urah vožnje po Hrvaški na hrvaškem radiu ne slišiš druge glasbe kot hrvaške. V pičlih dveh urah vožnje po Sloveniji pa na slovenskem radiu slišiš samo tuje komade.
Kdo pa je kriv za tak izbor glasbe?
Glasbeni uredniki. Ampak tisti, ki me ne vrtijo, tudi ne dobijo mojih izjav.
Lahko izpostavite en takšen primer?
Z določenega radia so me klicali glede izjave za prvi april. Rekla sem, da lahko, vendar naj me pokličejo med polnočjo in peto uro zjutraj, saj so takrat pred radijskimi sprejemniki moji poslušalci, oziroma samo takrat vrtijo slovensko glasbo.
Pa so vas ob tem času klicali?
Ne. Bila pa sem toliko poštena, da sem imela med polnočjo in peto uro prižgan telefon. Ne bom pustila tega, da me ne vrtijo, nato pa me klicarijo, ko potrebujejo kakšno mojo izjavo. Ne bom jim lezla v rit! Če ima radio takšno politiko, da glasbe mojega stila in stila Saše Lendero ter Natalije Verboten ne vrti, jim uslug ne bom delala. Roka roko umije!
Imamo Slovenci zaničevalen odnos do naših estradnikov?
Mislim, da se tu ne razlikujemo od Balkana. Ker se gibljem poestradi nekdanje Jugoslavije, vam lahko zatrdim, da je tam enaka mera zavistnosti in obrekovanja.
Zakaj slovenski izvajalci nimajo uspeha na Balkanu?
Glavni problem je jezik. Imamo podoben problem kot Makedonci. Sicer pa smo Slovenci preleni in nam je tu prelepo, da bi se za določen čas preselili na Balkan in poskušali tam delovati in živeti.
Zanemarila je nisem. Je pa res, da malo “pacam” s ploščo, ki bo zdaj izšla februarja. Trenutno imam ambicije narediti kariero na Balkanu, ker se mi ponuja ta možnost. Sem sicer na začetku, a nisem več tako naivna, kot sem bila na začetku svoje kariere na slovenskem trgu. Iz napak se učim.
Ta teden ste dobili nagrado strokovne žirije na Srbskem radijskem festivalu. Vas jemljejo bolj resno kot doma, kjer se nekateri radi naslajajo, da ste pojoča misica?
Srbski radijski festival pokriva 50 radijskih postaj, ki vse sodelujoče pesmi dva meseca prej vrtijo na svojih valovih. S pesmijo Sladke laži sem bila tri tedne prva na lestvici. V strokovni komisiji so sedeli znani srbski avtorji, med njimi tudi doktorji glasbe.
Če pa bi bila strokovna komisija na letošnji Emi ...
... pa ne bi prišla niti v finale! Sicer sem za strokovno komisijo, vendar naj jo sestavljajo ljudje, ki predstavljajo različne zvrsti glasbe, in ne neki kantavtorji, ki so svoje že odklenkali in jih običajna “raja” sploh ne pozna ter vedno znova poudarjajo, kako jim gre pop glasba na živce.
Imate med izbranci za Emo 2009 že svojega favorita?
Imam. To sta Alya in Rudi Bučar – občutek imam, da bosta zmagala.
Bi se še kdaj prijavili na Emo?
Ne. Edino če bi mi plačali.
Z veliko mero spoštovanja me predstavijo kot nekdanjo misico, nekdanjo TV voditeljico, igralko v filmu z Rogerjem Moorom, da imam svojo znamko spodnjega perila in da sem snemala svoj resničnostni šov. V Sloveniji so ti isti uspehi predstavljeni slabšalno – v smislu, naj se že odločim, kaj bi rada.
Kaj bi torej povedali tistim, ki vas imajo za pojočo misico?
Tole: kakšno bajto bi si šele zgradila, če bi znala peti! Če me označijo za multipraktik z več nastavki, pa povem, da vsi nastavki zelo dobro funkcionirajo (smeh).
Kako gledate na to, da letos ni bilo izbora za miss Slovenije?
Žalostno je, da imamo za takšne in drugačne resničnostne šove denar, za Miss Slovenije, ki promovira našo državo v svetu, pa ne. Tako kot Evrovizija. Tudi tam nismo imeli denarja.
Kdo bi moral za to poskrbeti?
Če vam razložim na primeru. Za Evrovizijo ni bilo denarja – ministrstvo za kulturo pa se je vtaknilo v to, da ne smem peti v angleškem jeziku. Ne dajo ti denarja, ti pa dirigirajo, kaj smeš in česa ne smeš početi. In če si neumen, ti lahko takšni ljudje in takšne institucije nevede ali vede uničijo kariero.
Je res, da so zaradi vaše nove hiše nekateri delavci ostali brez plačila?
Res je, a ne zaradi mene. Podjetje, ki je mojo hišo gradilo, ni plačalo podizvajalcev. Kot dokaz imam vse potrebne papirje.
Podali pa ste tudi tožbo proti nekdanji menedžerki Maji Anželj.
Sem. Imam svoj s. p., vodim račune in vem, koliko denarja mi kdo dolguje. Zato želim te zadeve reševati po pravni poti, če drugače ne gre. Sicer pa bi Majo na cesti vseeno pozdravila.