Predstava, ki je požela velikanski uspeh na gledaliških deskah londonskega West Enda in Broadwaya v New Yorku, je navdušila že v več kot 20 državah sveta. Večkrat nagrajena komedija je med drugim leta 2017 prejela prestižno nagrado Tony za najboljši scenski dizajn in nagrado Laurence Olivier za najboljšo novo komedijo leta 2015.
Produkcija v slovenskem jeziku to jesen prihaja na oder Festivalne dvorane, predstavo pa bo vodil režiser Jure Ivanušič, priznani slovenski režiser, gledališki in filmski igralec ter scenarist. “Gre za enega tistih besedil, za katere si rečeš: ‘Zakaj se nisem sam tega spomnil?’ Dramsko društvo Fakultete za strojništvo se odloči uprizoriti kriminalko v stilu Agathe Christie. Ker so po večini vsi nevešči gledališkega posla, gre seveda na premieri vse narobe. Igralci, ki so vsi amaterji, so nervozni, pozabljajo besedila, prepozno ali prehitro vstopijo na oder, rekviziti se zamešajo, scena razpada, vse to pa v trilerju, kjer imamo truplo in inšpektorja, ki raziskuje umor v podeželskem dvorcu. Pravzaprav, občinstvo gleda dva trilerja. Eden je “Umor v dvorcu Haversham”, to je predstava, ki jo ti strojniki uprizarjajo, drugi triler pa je katastrofalni večer, ko predstava dobesedno razpada pred gledalci. In skozi prizmo komedije je kombinacija vsega tega to, zaradi česa je ta predstava hit po vsem svetu,” je za Žurnal24 povedal Ivanušič in dodal, da je besedilo napisano naravnost mojstrsko. “Bogokletno in nespametno bi ga bilo spreminjati. Res pa je, da smo morali nekatere lokalno ali jezikovno značilne posebnosti prirediti za naš prostor in naše občinstvo, kar so nam avtorji seveda tudi dovolili.”
Na vprašanje, kaj mu je kot režiserju predstavljalo največji izziv, je Ivanušič odgovoril: “Najprej seveda šale, ki morajo biti izvedene z matematično natančnostjo, če ne, nimajo “haska”. Je pa predstava za igralce dostikrat tudi izjemno fizično naporna, ker morajo v določenih trenutkih pokazati tudi vso svojo gibalno spretnost. Največji izziv pa mi je v resnici predstavljalo to, kako motivirati igralce, da resnično garajo za predstavo, kar nam je - mislim da - uspelo, zato sem prepričan, da bo njihov trud poplačan.”
Zaradi fizično zahtevnih in včasih celo akrobatskih vložkov je med vajami prišlo do poškodb, ampak na srečo se ni zgodilo nič hujšega. “Je pa zaradi tega ena igralka iz prvotne zasedbe odpovedala sodelovanje, tako da smo morali poiskati zamenjavo, ki pa se je zdaj pokazala za idealno,” nam je še zaupal Ivanušič, ki svojih igralcev ne more prehvaliti. “Imam odlično ekipo samih zagnanih in predanih mladih igralcev, ki se niso ustrašili trdega dela. Kot režiser sem jim celo ‘fovš’, da ne bom stal z njimi na odru. To je namreč ena tistih predstav, ki jo je užitek igrati, ko je enkrat narejena.”