Washington je pridobil novo znamenitost. Beli hiši, Kapitolskemu griču in pokopališču Arlington se je pridružil Newseum, veličastna zgradba v neposredni bližini stavbe ameriškega kongresa, v katero so vložili 450 milijonov dolarjev, da bi obiskovalcem kar najbolje predstavila elitno poslanstvo novinarstva.
Od Vietnama do Sarajeva
Interaktivno zasnovan muzej obiskovalcem ne ponuja samo v vitrinah razstavljenih
zaprašenih razstavnih predmetov, ampak tudi tridimenzionalne filmske predstavitve,
ki predstavljajo vse razsežnosti novinarskega dela. Obiskovalci bodo lahko izvedli
virtualni polet s helikopterjem nad vietnamsko džunglo, kjer se skriva resnica o
vietnamsko-ameriški vojni, ali pa se zapeljali po obleganem mestu Sarajevo, na katerega padajo
bombe. Adrenalinsko manj razpoloženim gledalcem pa bo na razpolago denimo preizkus snemalnega
studia.
Ovekovečeni so junaki novinarstva, kot denimo radijski poročevalec Edward Murrow, ki je med drugo svetovno vojno poročal s strehe londonske radijske postaje, ko je bilo to mesto na udaru nemškega letalskega bombardiranja, ali pa denimo Elizabeth Cochrane, ki se je med vietnamsko vojno podala v krvavo džunglo te azijske države, da bi izvedela resnico o tamkajšnji vojni.
Kdor donira, ta ne kritizira
Kritiki pa z zasnovo muzeja vendarle niso povsem zadovoljni. Novinarstvo naj bi
bilo predstavljeno preveč enostransko, brez temnih plati. Komercializacija medijskega področja,
vrednotenje novinarstva na podlagi tržnega principa in drugi madeži, ki zadnja leta čedalje bolj
kazijo podobo novinarstva, naj ne bi bili deležni ustrezne pozornosti. Razlog je dokaj preprost:
Večina trenutno največjih ameriških medijskih hiš je za muzej prispevala znatne zneske in verjetno
si pri tem niso želele, da bi z lastnim denarjem financirale slabo reklamo zase.