Magazin
20 ogledov

Tudi kontrolke so koristne

Testi izboljšajo učenje. (Foto: Shutterstock) Žurnal24 main
Pri reševanju testov možgani lažje sprejmejo informacijo kot med samim učenjem. Učenci, ki pogosto rešujejo teste, tako hitreje prikličejo pravilno informacijo.

Čeprav se zdijo testi večini ljudi še vedno način, kako označiti in oceniti učenčevo znanje, je nova raziskava pokazala, da si informacijo, ki jo prikličemo iz spomina, lažje zapomnimo. Če povemo drugače – testi izboljšajo učenje.

Testi naj bodo v veselje
"Če bi imeli med poukom več testov, bi bilo odlično, prav tako bi bilo odlično samo spodbujanje učencev, da med učenjem sami sebe testirajo,"
meni avtorica raziskave Mary Pyc z washingtonske univerze. Raziskava, ki je bila objavljena v reviji Science, tako učencem predlaga, naj se testov raje veselijo kot pa bojijo. Mehanizmi za izboljšavo so še vedno neznani. Mary Pyc je s svojimi sodelavci raziskovala dele informacij, poimenovane mediatorji. To so pojmi, misli ali stavki, ki povezujejo eno informacijo z drugo. Da je mediator dober, mora biti misel lahka, da si jo zapomnimo in povežemo z informacijo, ki jo iščemo.

Wingu, oblak, ptice ...
Pri raziskavi učinka testiranja na mediatorje so raziskovalci preučevali 118 angleško govorečih oseb, ki so se naučile 48 besed v svahiliju. V tem primeru so bili mediatorji angleške besede, ki so učencem pomagale povezati besedo v svahiliju s pomenom v angleščini. Nekdo, ki se je poskušal naučiti na primer besedo wingu, ki v svahiliju pomeni oblak, je kot mediator lahko uporabil besedo wing (perut, krilo). Če si je zapomnil wing, si je zamislil ptice, ki letijo med oblaki, kar ga je vodilo do angleškega prevoda. Skupina, ki je opravila več testov kot skupina, ki se je samo učila, je imela trikrat boljše rezultate, še kaže raziskava.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.