Spletna stran Somojo.net postaja spletni dom še neuveljavljenih izvajalcev iz vse Evrope. Pogovarjali smo se z njenim ustanoviteljem Kevinom Whiteom.
Ko sem nazadnje preverjal, sem ugotovil, da iz 27 različnih držav.
Od kod vam ideja za postavitev tovrstne strani?
Zgodilo se je zelo spontano. Spletni strani kot sta Revernation in Soundclick me nista navdušili, da bi tam poslušal glasbo. Delovalo mi je, kot da izkoriščata glasbenike in z njimi služita denar. Zato sem ustvaril stran, ki ima radio, revijo, profile in lestvice, ki vsebujejo samo glasbo še neuveljavljenih glasbenikov. Tako sem pridobil interes in zaupanje glasbenikov, pa tudi občinstva.
Kakšna je prihodnost neodvisne (independent) glasbe?
Ne vem, če bi to lahko posplošili. To je odvisno od posameznega izvajalca. Nekateri so strogo studijski, drugi pa bolj koncertni glasbeniki. Sicer pa karkoli omogoča, da je glasba predstavljena širši množici, je dobro. Torej, če Somojo pomaga glasbenikom pridobiti nekaj novih poslušalcev, omogoči prodati nekaj več cedejev ali jim prodobi nekaj več ljudi na njihovih koncertih, potem že počnemo nekaj, kar je prav.
V reviji Somojo Magazine pa pomagate tudi mladim filmarjem, dizajnerjem, fotografom.
Tako je. To pa zato, ker sem se sam nekoč ukvarjal z naštetimi stvarmi. Zato sem se odločil, da vključim vso kreativno umetnost. Tako revija dobi tudi na širini. Za tem je tudi teorija. Glasbeniki sodelujejo s fotografi za promocijske fotografije in z grafičnimi oblikovalci za logotipe ter dizajn za albume. Neodvisni filmarji potrebujejo glasbo za svoje filme, glasbeniki pa potrebujejo filmarje za svoje videospote. Pisatelji potrebujejo fotografije in ilustracije za naslovnice svojih knjig. Torej so vsi med sabo bolj povezani, kot si morda mislijo.
Torej gre za princip, da lahko s povezovanjem dosežemo enako kakovost kot z drago opremo in najemanjem profijev?
Še vedno obstajajo miti o tem, kaj potrebuješ, da si kreativen. Upam, da bomo skozi intervjuje in predstavitve te mite odpravili. Resnica je, da ne potrebuješ najnovejše in najdražje opreme, da postaneš dober glasbenik, fotograf, umetnik ali filmar. Zato vzpodbujamo ljudi, da se ne omejujejo in poizkusijo nekaj, kar morda prej (zaradi teh mitov) ne bi.
Kakšni so načrti za prihodnost projekta Somojo?
Morda se bo tole slišalo smešno, vendar načrtov dejansko ni. Somojo bo šel v smer, ki jo bodo določili sodelujoči umetniki. To pa zato, ker morda moji načrti ne bi bili enaki kot načrti tistih, za katere smo to stran sploh ustvarili. In oni so tisti, ki štejejo oziroma njihove želje.
Imate pa tudi še neizkoriščeno spletno TV. To pa najbrž je med načrti?
To je res. Načrtujemo, da bomo snemali svoje oddaje in dokumentarce. Prihaja pa tudi nekaj posebnih edicij revije. Lahko pa vam razkrijem, da prihodnje leto morda organiziramo celo Somojo festival ali pa vsaj Somojo oder na enem od večjih evropskih festivalov. Dogovori že potekajo, ampak ne bi rad vsega pokvaril in o tem govoril prehitro. Počakajmo!