Zadnja trditev bi lahko bila kmalu preizkušena tudi v praksi. EU je namreč na svojem območju
odobril prodajo spornih kopij shuanghuana CEO in zheijang jonwayja UFO. Avtomobili bodo na večini
evropskih tržišč kupcem dostopni že čez dva meseca, v Nemčiji še prej. CEO je identična kopija
BMW-ja X5, medtem, ko se UFO v mnogočem spogleduje s toyoto RAV4.
Medtem ko si Bavarci pulijo lase in se odločajo za tožbe proti ponarejevalcem pa Japonce
kloni ne motijo preveč. Pri Toyoti verjamejo, da se bo težava, zaradi kitajske (ne)kakovosti,
rešila sama. UFO bo stal skoraj enkrat manj kot RAV4, 15.900 evrov, proti RAV-ovim 27.165 evrov.
Kitajci pa kopirajo naprej. Tokrat je bil tarča spet BMW oziroma njihov mini. Lifan Auto je
dodobra skopiral minija in ga že poimenoval lifan serije 3. Največja in edina prava razlika med
najnovejšim lifanom in minijem je število vrat. Lifan jih ima pet, mini tri. Oblika je tako
spredaj, kot zadaj skorajda identična. Lažni mini bodo na Kitajskem začeli prodajati v prvi
polovici letošnjega leta.
47
ogledov
Prihajajo kitajske kopije
Afere s kitajskimi kopijami evropskih in japonskih avtomobilov so kitajski proizvajalci sprva smatrali za neutemeljene, kot, da je takšno obnašanje povsem legitimno in neškodljivo.