Pričakujemo lahko, da bo družba Porsche AG, ki v podjetju že ima 30,9-odstotni delež, po odločitvi
sodišča oddala ponudbo za prevzem. Evropska unija je sodni postopek v zvezi z zakonom proti Zvezni
republiki Nemčiji sprožila že leta 2005.
Sodišče je v utemeljitvi razsodbe zapisalo, da evropska zakonodaja prepoveduje kakršnekoli
omejitve pretoka kapitala med državami članicami. Nacionalni ukrep, ki z omejitvami možnosti
delničarjev lahko omejuje tudi neposredne naložbe, pa predstavlja tako omejitev. Sodišče sicer
poudarja, da je prost pretok kapitala možno omejiti z nacionalnimi ukrepi, če so upravičeni z
legitimnimi interesi. Ugotovilo pa je, da Nemčija ni mogla pojasniti, zakaj so v tem primeru za
zaščito omenjenih interesov potrebne omenjene sporne določbe. Na sodbo sodišča evropskih skupnosti
se ni mogoče pritožiti, zato mora Nemčija zakon razveljaviti.
|
|
Zakon, ki je bil sprejet leta 1960, ko je bil VW prvič privatiziran, je omejeval volilno pravico individualnih delničarjev na 20 odstotkov, ne glede na to, koliko lastniškega deleža so imeli v podjetju. Na 20 odstotkov je omejil tudi pravice delničarjev na veto na odločitve podjetja. 20-odstotni pa je bil tudi delež delnic, ki sta jih imela v VW država Nemčija in zvezna dežela Spodnja Saška, kjer je tudi sedež Volkswagna. Ta zakon je omogočal državi in zvezni deželi, da sta na osnovi nižjega lastniškega deleža, ki bi bil potreben po splošnem zakonu, izvajali prevelik vpliv na dejavnost podjetja. V praksi je to pomenilo, da so lahko preprečili direktne naložbe iz drugih držav članic EU in da so imeli pravico v nadzorni svet predlagati dva člana.
Pri Porscheju so že večkrat javno izrazili željo po rasti prek svojega trga luksuznih vozil in izgradnji resnično globalne skupine. Prevzem veliko večjega VW bi jim to tudi omogočil. Ko bo sporni nemški zakon odpravljen, bodo pri Porscheju začeli resno razmišljati o prevzemu Volkswagna, je nedavno napovedal izvršni direktor Porsche AG Wendelin Wiedeking . Tudi Ferdinand Piëch iz Porsceja je napovedal, da je možno v tem avtomobilskem gigantu pričakovati velike spremembe. Po objavi odločitve sodišča evropskih skupnosti so na Frankfurtski borzi delnice Porscheja zrasle za 4,29 odstotka, in sicer na 1711,99 evra, delnice VW pa so padle za 2,9 odstotka, torej na 175,86 evra.