Komunikacija je temelj vsakega odnosa, a ko postane strupena, ga lahko uniči. Psiholog Nick Wignall trdi, da obstajajo trije ključni toksični načini komunikacije, ki so še posebej destruktivni: pasivna, agresivna in pasivno-agresivna komunikacija. S prepoznavanjem in spreminjanjem teh vzorcev je mogoče rešiti odnose in graditi bolj zdrave odnose. Da bi jih prepoznali, je psihologinja izpostavila ključne značilnosti vsakega od teh treh stilov.
Pasivna komunikacija
"Pasivna komunikacija vključuje izogibanje izražanju lastnih čustev in potreb, da bi se izognili konfliktom. Ljudje s tem slogom se pogosto prilagajajo drugim in skrivajo svoja mnenja, kar na dolgi rok vodi v občutke jeze in nezadovoljstva, ker njihove potrebe niso zadovoljene. Prepoznavanje pretiran strah pred konfliktom in iskreno izražanje lastnih želja je ključ do premagovanja tega vzorca," Wignall pove za YourTango.
Agresivna komunikacija
Agresivna komunikacija pomeni izražanje lastnih želja na način, ki ignorira pravice in čustva drugih. Psiholog pojasnjuje: "Ljudje s tem slogom pogosto uporabljajo jezo kot način za spopadanje z lastno negotovostjo, kar vodi v toksične odnose in občutke izoliranosti. Delo na samozavedanju in soočanje z lastnimi strahovi pomaga zmanjšati potrebo po agresivnem vedenju. "
Pasivno-agresivna komunikacija
Pasivno-agresivni način združuje strah pred konfliktom in potrebo po nadzoru. Ljudje, ki uporabljajo ta slog, izražajo svoje frustracije posredno, s sarkazmom, ignoriranjem ali jezo, pravi Wignall. "Ta vzorec komuniciranja ruši zaupanje in otežuje reševanje težav. Ključno je izogibanje sarkazmu in jasno izražanje čustev na jasen način," je pojasnil.
Na srečo je toksične komunikacijske vzorce mogoče premagati z učenjem asertivnosti, dodaja psiholog. "Asertivna komunikacija temelji na jasnosti in spoštovanju ter vam omogoča, da izrazite svoje želje in čustva na način, ki ni destruktiven za odnose. To je ključ do gradnje zdravih in trajnih odnosov, polnih zaupanja in razumevanja," zaključi Wignall.