Zaradi stavk so letos samo pri Lufthansi in njeni hčerinski družbi Germanwings odpovedali kar 4300 letov. Zaradi tega je bilo slabe volje skoraj pol milijona potnikov, ki pa ne bodo dobili odškodnine, saj jim ta v primeru stavk, izbruhov vulkana ali slabega vremena ne pripada.
Obstaja pa več primerov, ko je morala letalska družba seči globoko v žep. S potniki se namreč mnogokrat srečajo pred sodnikom in nekateri izgovori letalskih družb so nadvse bizarni. Spletni portal Fairplane je zbral nekaj primerov.
1. primer: Alkohol namesto vode
Neka letalska družba je za 24-urno zamudo okrivila hotel, v katerem je spal kopilot, ki je naročil kozarec vode, dobil pa gin tonik. Kopilot naj bi bil tako žejen, da pomote ni prepoznal in spraznil kozarec. Po mnenju letalske družbe potniki niso upravičeni do njihovega denarja, saj napake niso zakrivili oni. Sodišče se s prevoznikom ni strinjalo.
2. primer: Podgana na krovu
Živali brez lastnikov ne smejo biti na krovu letala. To pravilo je izkoristila neka letalska družba, ki je trdila, da je letalo zamujalo, ker so iskali podgano, ki je na koncu ni našel nihče. Svoje trditve niso mogli dokazati …
3. primer: Potnik sprožil reševalno drčo
Ko je stevardesa pred letom potnikom podajala varnostna navodila, je njene besede nekdo preizkusil v praksi. Eden od potnikov je namreč odprl vrata zasilnega izhoda in sprožil varnostno drčo. Popravilo je trajalo več ur.
4. primer: Dež prestavil popravila
Potniki do odškodnin niso upravičeni, če je do zamude prišlo zaradi vremena. Ko neko letalo zaradi tehnične napake ni moglo vzleteti, je letalska družba za zamudo okrivila dež, zaradi katerega se je popravilo zavleklo. Sodišče jih je opozorilo, da bi morali letalo popravljati v hangerju, kjer bi bili vsi varni pred dežjem.
5. primer: Potniki so se preveč zabavali
Neko letalo je zamujalo, ker je eden od potnikov svoj želodec izpraznil po sedežih. Sledila je čistilna akcija, ki je trajala več ur. Letalski družbi v tem primeru ni bilo treba plačati odškodnine.
6. primer: Spanec stevardes je pomemben
Tako kot piloti se morajo tudi stevardese držati pravilnika o delovnem času. Zato se lahko zgodi, da bodo stevardese zamudile na naslednji let, če je za več ur zamujal njihov prejšnji let.
7. primer: Stevardesa naredila napako
Neka stevardesa je po vkrcanju potnikov spet odprla vrata letala in sprožila reševalno drčo. Menjava vrat je trajala več ur. V tem primeru je morala letalska družba potnikom plačati odškodnino.
8. primer: Pes, ki se je bal letenja
Lastniki živali jih lahko vzamejo s sabo na krov, če so njihovi ljubljenčki lažji od 8 kilogramov. Tako kot ljudem je tudi nekaterim živalim med vožnjo oziroma letom slabo. V primeru, da se kuža podela pred letom, morajo potniki letalo zapustiti, saj ga je treba počistiti. V enem od takih primeru se je letalska družba s potniki pogodila izvensodno.
9. primer: Zadelano stranišče
Letalska družba je trdila, da je letalo zamujalo zaradi nepazljivega potnika, zaradi katerega se je zadelalo stranišče letala. Če na letalu pride do nepredvidljivega dogodka, kot v tem primeru, letalski družbi ni treba plačati kazni.
10. primer: Vsega je kriva čebelica
V pitotovo cev se je skrila čebelica, zaradi katere so morali let prestaviti. Ker bi morala letalska družba pripravo prekriti z zaščitnim pokrovom, je morala v tem primeru potnikom plačati odškodnino.
50
ogledov
Najbolj bizarni izgovori letalskih družb
Vreme, tehnične težave ali stavke. To so najpogostejši vzroki za zamude ali odpovedi letov. Nekatere letalske družbe pa so si pred sodiščem izmislile prav neverjetne izgovore za svoje težave.