Ob vseh modnih revijah, ki so potekale v zadnjem mesecu, bi človek lahko pomislil, da je Ljubljana na pripravljena teden mode.
Tedni mode so ponavadi namenjeni velikim kupcem, revije, ki jih organiziramo v Ljubljani, pa so bolj revijalnega tipa. Gre za predstavitve za publiko, za posameznike, mogoče bodoče kupce. Organizirati teden mode pomeni povabiti velike kupce, trgovske hiše z vsega sveta, in revija je načeloma projekt komercialnega pomena v velikem obsegu. Delati revije samo zato, da bi zabavali publiko, se mi zdi nekoliko nesmiselno, a to potrebo imamo preprosto v sebi. Svoje stvari moramo predstaviti na odru. Tudi če sistem velikih kupcev v Ljubljani ne funkcionira, se mi igramo s temi revijami in to počnemo, ker živimo za oblikovanje, za oblačila. Ljubljana se mi ne zdi pripravljena za teden mode, saj ne bi privabila velikih kupcev, ker so centri mode pač drugje. Obstajajo trije tedni mode, ki delujejo. Vse ostalo je pa …
Torej ne verjamete, da bi se kdaj zgodil teden mode tudi pri nas?
Verjamem in upam, a pred tem se mora še veliko narediti na tujih trgih. Potem bodo veliki kupci prišli tudi k nam. Tedni mode so čisti biznis. Če pogledate na primer McQueenovo kolekcijo – nastaja v Londonu, predstavlja pa se v Parizu, ker je Pariz večji center mode kot London. Viktor&Rolf ustvarjata v Amsterdamu in se predstavljata v Parizu, ker veliki kupci pač prihajajo v Pariz. Celo Milano in New York včasih izpustijo.
Potem londonski teden mode sploh ni več konkurenčen?
London je izgubil nekaj kakovosti. Ni zanimiv, ker je od nekdaj bil, ostal in še dodatno postal preveč kostumografski. Pariz je bil od nekdaj šik, Milano je bil vedno preveč komercialen, New York pa preveč minimalističen, da bi bil zanimiv.
Torej ti trije skupaj ustvarjajo neko modno celoto?
Mislim, da je moda še vedno v Parizu. Ponuja šik, ima faktor X, tisto nekaj več. Eni jemljejo modo kot industrijo in zares se lahko hitro zgodi takšna ponudba, a v osnovi prodajamo sanje. In sanje so doma v Parizu.