Ryanairovo letalo je moralo zaradi padca pritiska na krovu zasilno pristati, v Montrealu pa je s
steze zdrsnil boeing 747 letalskega prevoznika Air France. Vse to se je zgodilo v samo nekaj
avgustovskih dneh in spet so se razvnela razpravljanja, kako varno oziroma nevarno je v resnici
potovati z letalom. Statistični podatki preganjajo tiste, ki trdijo, da je bolje ostati na trdnih
tleh. Statistika namreč pravi, da je potovanje z velikimi potniškimi letali vedno bolj varno. Leta
1996 se je na milijon poletov na zahodu izdelanih letal zgodilo 1,3 nesreče, do lani se je številka
zmanjšala na 0,75 nesreče na milijon poletov. Tudi število smrtnih žrtev upada – leta 2005 jih je
bilo 1035, lani 692. Dovolj je, da to številko (ki torej velja za polete z letali, narejenimi na
zahodu) primerjamo s številom žrtev na slovenskih cestah, in ni več dvoma, da je letenje zelo
varno.
Še nikoli ni bilo tako varno!
"Letenje je varnejše kot kdajkoli prej," je izjavil Kieran Daly, eden od vodilnih
pri Air Transport Intelligence, podjetja, ki je pomemben vir informacij za svetovno letalsko
industrijo. Za avgustovske letalske nesreče in zasilne pristanke pa pravi, da gre zgolj za golo
naključje.
"Šlo je za različne tipe letal in različne vzroke nesreč, ki med seboj niso prav nič povezane.
Naključje pač," se strinja tudi eden od urednikov angleške revije Flight International, ki
izhaja že od leta 1909.
Preberite še:
|
Statistika in strokovnjaki za letalsko varnost pa se strinjajo, da je letenje nad nekaterimi celinami varnejše kot nad drugimi. Na milijon poletov (še vedno z na zahodu izdelanimi letali) se nad Afriko zgodijo štiri nesreče, 2,76 nesreče se zgodi nad azijsko-pacifiško regijo, nad Latinsko Ameriko 1,61 nesreče in nad ZDA in Kanado samo 0,09 nesreče. Afrika je torej najmanj varna, kar potrjuje tudi podatek, da je na črnem seznamu letalskih prevoznikov, ki jo je izdala EU, največ letalskih družb, registriranih v Kongu. "Geografski prepad se je v zadnjih petih letih povečal. Nesreče v Severni Ameriki, Evropi in Aziji – z izjemo Indonezije – so fantastično redke," dodaja Daly. Nesreča v Madridu je zato presenetila skoraj vse. Najhujša letalska nesreča v zgodovini pa ostaja tista, ki se je zgodila marca 1977 na letališču Los Rodeos na otoku Tenerife. V trčenju dveh boeingov 747 (eden je bil del flote ameriškega prevoznika Pan Am, drugi nizozemskega prevoznika KLM) je umrlo 583 ljudi.