Veliko podjetij v času finančne krize varčuje tudi tam, kjer ne bi smelo oziroma vlečejo poteze, ki
na dolgi rok škodujejo podjetju. Med te spadajo tudi odpuščanja na grd način, nižanje plač
zaposlenim in nezavedanje, da je poleg dela potrebna tudi zabava. Vsaj tako meni izvršni direktor
podjetja The Beryl Companies
Paul Spiegelman, ki se ukvarja s poslovnim razvojem. Tako kot najnovejša raziskava
American Management Association tudi Spiegelman trdi, da je razvedrilo eden glavnih elementov pri
upravljanju podjetja. Med načini, kako izboljšati vzdušje v pisarni, predlaga občasne skupne izlete
zaposlenih in tudi manjše stvari, na primer nošenje oblačil, v katerih se zaposleni počutijo dobro
na delovnem mestu.
Nekateri Spiegelmanovi predlogi za ohranjanje delovnega elana so:
1. Podjetja, ki imajo neposreden stik s potrošniki, se zavedajo, da jim raztreseni sodelavci
ne koristijo. Prav tako se stranke ne marajo prerekati z uslužbenci. Zato za denimo 3 odstotke
povišajte plače zaposlenim in ti se vam bodo oddolžili z zvestobo ter kakovostnim delom, trdi
Spiegelman.
2. Podjetja iz prve točke se zavedajo tudi, da so v težkih časih managerji najučinkovitejši
vodje. Ti se bodo tudi trudili za dialog med sodelavci in nadrejenimi, kar bo v zaposlenih vzbudilo
občutek varnosti.
3. Napredna podjetja so se na morebitne padce pripravila že pred leti, tako da so se trudili
za odprte dialoge, dobre odnose in zaposlenim predstavljala svoje vizije za prihodnost.
4. Podjetja, ki imajo neposreden stik s potrošniki, ob finančni krizi ne varčujejo. Ravno
Spiegelmanovo podjetje je zdaj imelo vajo, cilj katere je bilo razumeti cilje podjetja in svoje
lastne ambicije. Ta vaja jim je vzela čas in seveda tudi nekaj denarja, a po njegovih trditvah zdaj
vsi povezujejo strategijo podjetja z dnevnimi navadami, opaziti pa je tudi večji trud po
pridobivanju novih strank.
Iz tega gre sklepati, da bi se ravno v času krize vodje morali povezati z zaposlenimi, se
truditi za čim boljše odnose in se bolje pripraviti na naslednjo krizo.
21
ogledov
Izboljšajte vzdušje, izboljšajte poslovanje
"Razvedrilo je pomemben del dobrega podjetja," trdi ameriški strokovnjak za poslovni razvoj Paul Spieelman.