Reza Serkanian, ki je svojo mednarodno pot začel prav na Kino Otoku, je vodstvo festivala razočaral s svojim sporočilom, da bo moral prelomiti dogovor in da svojega prvega celovečernega filma Ephemeral Weddings ne bo predstavil v Izoli.
Vse, razen rdeče preproge, je bilo zanj že pripravljeno. Njegov film so sicer v Cannesu prikazali kot otvoritveni film sekcije Združenja za distribucijo neodvisnega filma ACID, zanj se je zavzel sam Costa Gavras. Tudi tema filma je požela veliko zanimanje, uspel ga je prodati svetovnemu distributerju, ta pa bo po svoje zasnoval distribucijsko strategijo in Kino Otok prihaja prezgodaj za to.
Program sedmega Kino Otoka medtem dobiva dokončno podobo s pomočjo številnih pomembnih festivalskih mačkov. Tem se letos s svojim selektorskim debijem pridružuje rotterdamski programer kultnih izborov kratkih filmov Erwin van't Hart, ki je na Kino Otok s svojim Openluchtbioscoopom prinesel letni kino.
Združevanje namesto razdruževanja
V zvezi s Cannesom pa je tudi glavna programska sprememba: na Kino Otoku namreč ne bo več tekmovalnega programa. Združevanje namesto kakršnegakoli razdruževanja in razvrščanja, je zapisano v srcu Kino Otoka, letos pa je napočil čas, ko se lahko naposled loči od edine festivalske "bolezni".
Prav to je pred dnevi v Cannesu novinarjem govorila Tilda Swinton: "Vse skupaj je srečelov. Bila sem že članica preveč žirij, da bi na to gledala kako drugače. Žirije imajo pač to čudno nalogo podeljevanja nagrad, ampak to ni nikoli najpomembnejše. Po mojih izkušnjah greš na festival, kjer vidiš cel kup filmov in imaš fantastične pogovore z ljudmi, potem pa je na vrsti ta poguben proces izbiranja."