Začnimo z nagrado občinstva, ki jo prejme film Pojdi z mano (režija Igor Šterk, produkcija: A.A.C. Productions, koprodukcija: Gustav Film, MB Grip, Kinorama (Hrvaška))
Nagrado občinstva podeli Občina Piran. Za nagrado občinstva za najboljši slovenski celovečerni film, predstavljen v tekmovalnem programu festivala, glasujejo gledalci. Nagrado
občinstva dobi režiser, čigar film je dosegel najvišjo povprečno oceno, izračunano na dve decimalki.
Ostali dobitniki
Vesna za najboljši celovečerni film
Houston, imamo problem!
Režija: Žiga Virc
Produkcija: Studio Virc d.o.o.
Koprodukcija: Nukleus Film (Hrvaška), Sutor Kolonko (Nemčija)
Utemeljitev: Sopostavljanje zgodovinske realnosti in fikcije v nagrajenem filmu povezuje fragmente v pomensko celoto in ustvarja novo resnico, hkrati pa problematizira naše sprejemanje te iste resnice in vsake druge, ki nam jo servirajo mediji. Z uporabo dokumentarne forme nas sili v razmislek o nekritinem podeljevanju kredibilnosti in avtentinosti vsebinam zgolj na podlagi oblike diskurza, ki ga asociiramo z resnico.
Vesna za najboljši kratki film
Dober tek, življenje!
Režija: Urška Djukić
Produkcija: Sever&Sever d.o.o.
Utemeljitev: Izbrani kratki film o poskusu odraščanja tridesetletnikov v nenavadnem in svežem slogu sledi mladi avtorski estetiki in v dovršeni izvedbi humor prepleta z navihanim družbenim komentarjem.
Vesna za najboljšo režijo
Damjan Kozole
(Nočno življenje)
Produkcija: Vertigo
Koprodukcija: Sisters and Brother Mitevski (Makedonia), SCCA/pro.ba (BiH)
Utemeljitev: Režiser, ki svoj navdih najde v dehumanizirani družbi, njenih zlaganih podobah in senzacionalizmu, se od tega oddalji in se osredotoči na intimen portret osebe, ki je sama produkt te družbe. Z minimalističnim pristopom dovoli gledalcu, da lik razume v vseh njenih razsežnostih in etičnih dilemah.
Vesna za najboljši scenarij
Nebojša Pop Tasić, Olmo Omerzu
(Družinski film)
Produkcija: Endorfilm
Koprodukcija: Arsmedia (Boštjan Ikovic), 42 film (Nemčija), Rouge International (Francija), Punkchart films (Slovaška)
Utemeljitev: Natančno premišljen in zgrajen zmagovalni scenarij se zajeda v ranljivo družinsko tkivo, ga dekonstruira, premelje in novorojenega dostavi na konec filma.
Vesna za najboljšo glavno žensko vlogo
Pia Zemljič
(Nočno življenje)
Produkcija: Vertigo
Koprodukcija: Sisters and Brother Mitevski (Makedonia), SCCA/pro.ba (BiH)
Utemeljitev: Minimalistična igra in zadržana emocija zaznamujeta vzdušje filma in gledalca prikleneta na obraz lika, ki je od začetka do konca razpet med iskanjem resnice in hkrati njenim prikrivanjem.
Vesna za najboljšo glavno moško vlogo
Ivan Pavić alias Božidar Smiljanić
(Houston, imamo problem!)
Režija: Žiga Virc
Produkcija: Studio Virc d.o.o.
Koprodukcija: Nukleus Film (Hrvaška), Sutor Kolonko (Nemčija)
Utemeljitev: Glavna moška vloga ustvarja popolno iluzijo resničnosti. Vanjo slepo verjamemo, čeprav nas film vedno znova opozarja, da stopamo po poti prevare.
Vesna za najboljšo stransko žensko vlogo
Marjuta Slamič
(Nika)
Režija: Slobodan Maksimović
Produkcija: Nora Production Group
Koprodukcija: RTV Slovenija
Utemeljitev: Nagrajena ženska stranska vloga je ključna pri vzpostavljanju razmerja med materjo in hčerko. Ostalim likom v filmu nudi trden oprijem in jim pomaga rasti, zato smo jo kot dovršeno igralsko stvaritev dojeli kot nepogrešljivi del zgodbe.
Vesna za najboljšo stransko moško vlogo:
Petre Arsovski, Matija Vastl, Dejan Spasić
(Nočno življenje)
Produkcija: Vertigo
Koprodukcija: Sisters and Brother Mitevski (Makedonia), SCCA/pro.ba (BiH)
Utemeljitev: Trojica medicinskih protagonistov s prepričljivimi igralskimi interpretacijami v filmu predstavlja zadnji zid hirajoče družbene morale, ki ji nikoli več ne bo treba pred vrata skušnjave.
POSEBNA OMEMBA: SRDOHRD
Režija: Ester Ivakič
Produkcija: Visoka šola za umetnost UNG
Koprodukcija: Šola uporabnih umetnosti Famul Stuart, Filmsko društvo Temporama
Utemeljitev: Preveč “kul”, da ga ne bi omenili. Srdohrd je naš skoraj enakovredni favorit med študijskimi kratkimi filmi. Stopa s pogumnimi koraki samosvojega avtorskega jezika in predstavlja unikatni pogled na nove slovenske kratke filme.
Vesna za najboljši dokumentarni film
Meje
Režija: Damjan Kozole
Produkcija: Vertigo
Utemeljitev: En sam skrbno komponiran kader brez vsakršne intervencije nastavi ogledalo sodobnemu času in naši lastni neobčutljivosti.
Vesna za najboljši animirani film
Nočna ptica
Režija: Špela Čadež
Produkcija: Finta
Koprodukcija: RTV Slovenija, Bonobostudio (Hrvaška)
Utemeljitev: Nadrealistični portret okajenega starca nas popelje na halucinatorno potovanje skozi noč, fascinira z dovršeno animirano podobo in zbode s prizemljitvijo, ki ji ne uide nihče.
Vesna za posebne dosežke
Pojdi z mano
Režija: Igor Šterk
Produkcija: A.A.C. Productions
Koprodukcija: Gustav Film, MB Grip, Kinorama (Hrvaška)
Utemeljitev: Na poti skozi neznano pokrajino, v napetem vzdušju, izbrani film odkriva kompleksni notranji svet mladostnikov in z dovršeno izvedbo slovenski mladinski film dviga na novo raven.
Nagrada Art kino mreže Slovenije
Pojdi z mano
Režija: Igor Šterk
Produkcija: A.A.C. Productions
Koprodukcija: Gustav Film, MB Grip, Kinorama (Hrvaška)
Kritiško žirijo so sestavljali Mateja Lapuh (Mestni kino Ptuj), Samo Seničar (Kino Metropol Celje) in Nina Ukmar (Kosovelov dom Sežana).
Utemeljitev: Art kino mreža Slovenije je združenje 27 kinematografov oziroma prikazovalcev kakovostnega in umetniškega filma, ki si prizadeva, da kina v tesnem medsebojnem sodelovanju tvorno prispevajo k razvoju in popularizaciji filmske kulture.
Art kino mreža Slovenije podeljuje nagrado filmu, ki se spretno poigrava s konceptom grozljivega domačega in nas hkrati kliče nazaj k svobodi v čas brez pametnih telefonov, ko so imele besede toplino glasu, prijateljstvo pa je je veljalo za najvišje/največje zavezništvo.
Nagrada Združenja slovenskih filmskih kritikov
Mama
Režija: Vlado Škafar
Produkcija: Gustav Film
Koprodukcija: Transmedia (Italija), SCCA / Pro.Ba – Sarajevo (BiH), Arch Production (Italija)
Kritiško žirijo so sestavljale Tina Poglajen, Maja Krajnc in Jasmina Šepetavc
Utemeljitev: Film je globok razmislek o figuri matere. Pripoved gradi na podobah ter prehaja med fiktivnim in dokumentarnim.