Filmi, ki naj bi se uvrstili v bitko za oskarje, se letos vračajo v preteklost, nekateri gledajo v prihodnost, tretji pa v fantazijo. Kateri od njih bo prepričal Akademijo filmske umetnosti in znanosti, bo znano 7. marca.
The Hurt Locker
Režija: Kathryn Bigelow. Ker gre po mnenju nacionalnega združenja filmskih kritikov za najboljši izdelek lanskega leta, filma o ubijalskem delu vojaškega bombnega oddelka v Iraku, ki ga je posnela avtorica kultnih Zadnjih dni, zagotovo ne bo spregledala niti Akademija.
Nepremagljiv (Invictus)
Režija: Clint Eastwood. Ljubljenec publike, še bolj pa kritikov, ki z vsakim filmom odnese najmanj enega oskarja, tokrat stavi na Nelsona Mandelo (Morgan Freeman), ki je prek ameriškega nogometa poskušal združiti razdvojeno Južnoafriško republiko.
Precious
Režija: Lee Daniels. Po romanu posneto dramo o grozljivem življenju harlemskega dekleta, s katero je največ pozornosti požela stranska vloga pevke Mariah Carey, je med drugim producirala tudi Oprah, ime, ki že samo po sebi pomeni dobro promocijo.
Amelia
Režija: Mira Nair. Če so bili nominirani Letalec, Capote in Milk, ne gre dvomiti, da bi bila lahko za oskarja za najboljši film nominirana tudi biografija ameriške pilotke Amelie Earhart, ki jo je posnela priznana indijska režiserka, odigrala pa oskarjevka Hilary Swank.
V zraku (Up in the Air)
Režija: Jason Reitman. Zadnji film režiserja komičnih dram Hvala, ker kadite in Juno sicer ni na ravni svojih predhodnikov, a ga filmska strokovna javnost kljub temu povzdiguje v višave in mu pripisuje uvrstitev med kandidate za oskarja.
Avatar
Režija: James Cameron. Tudi če digitalni ZF-spektakel o zemeljskem osvajanju planeta Pandora dobi le oskarja v kateri od tehničnih kategorij, se bo avtor Titanika, najuspešnejšega filma vseh časov, lahko tolažil z milijardnim prihodkom od prodaje vstopnic.
Zvezdne steze (Star Trek)
Režija: J. J. Abrams. Reanimacija ZF-klasike, iz katere se je izvila množica serij in filmov, se je z vrnitvijo v preteklost prikupila tako navadnim kot strokovno podkovanim gledalcem, zato bo v znak podpore morda prejela katero od manj pomembnih nominacij.
Okrožje 9 (District 9)
Režija: Neill Blomkamp. Znanstvenofantastično presenečenje iz Južnoafriške republike, ki se je kljub gverilskemu slogu prebilo v mainstream, bo z zgodbo o rasni diskriminaciji vesoljcev katero od nominacij za oskarja dobilo vsaj za spodbudo.
Zresni se (A Serious Man)
Režija: Joel in Ethan Coen. Še ena v vrsti črnih komedij bratov Coen, sinonima za uspeh, ki ne potrebuje zvezdniških igralcev, ampak je dovolj Michael Stuhlbarg. Ta se v vlogi profesorja spopade z dejstvom, da ga bo zapustila žena, ker njune hiše noče zapustiti njegov brat.
An Education
Režija: Lone Scherfig. O svetli prihodnosti drame o najstnici, ki se zaljubi v dvakrat starejšega plejboja, se šušlja že od njene prve projekcije na festivalu v Sundanceu, da jo podpira hvaljena igralska zasedba, pa je samo bonus za nominacije v kategoriji igralskih dosežkov.
The Lovely Bones
Režija: Peter Jackson. Po pravljični trilogiji Gospodar prstanov avstralski režiser z zgodbo o umorjenem dekletu, ki v nebesih tehta med maščevanjem in srečo svoje družine, tokrat meša fantazijo in realnost, s katero se je spopadla zvezdniška igralska zasedba.
Devet (Nine)
Režija: Rob Marshall. Po Fellinijevem filmu 8 in pol posneti muzikal se lahko hvali že samo s tem, da v njem poleg Daniela Daya-Lewisa igrajo najbolj zaželene igralke na svetu, posnel pa ga je režiser, ki je bil z oskarjem nagrajen že za muzikal Chicago.
V višave (Up)
Režija: Pete Docter, Bob Peterson. Prvi animirani film, ki je odprl canski filmski festival, je z zgodbo o godrnjavem starčku, ki končno uresniči svoje sanje, osvojil publiko, Akademijo pa bo zagotovo poskušal prepričati vsaj v kategoriji animiranih filmov.
Where the Wild Things Are
Režija: Spike Jonze. Po izvirnih uspešnicah Biti John Malkovich in Prilagajanje je Jonze prilagodil otroško literarno klasiko, v kateri si deček pred spanjem ustvari svoj svet pošasti in se krona za njihovega vladarja, zavladal pa bi lahko tudi v kategoriji celovečernih filmov.
28
ogledov
V preteklost, sedanjost in prihodnost
Oskarji 2010. Filmska javnost že šušlja o favoritih za oskarjevske nominacije.