Planet TV je upihnil prvo svečko. Njihov prihod na slovenski medijski trg je dvignil veliko prahu, saj je bila televizija v stoodstotni lasti TSmedia, katere lastnik je Telekom Slovenija. Takoj se je je prijel naziv državna televizija, stigma, ki jo odgovorni urednik Danes in nekdanji RTV-jevec Rajko Gerič označuje za "gonjo proti ekipi". Z njim in s programskim direktorjem Planet TV Igorjem Gajičem smo se pogovarjali o letu, ki je za njimi, in letu, ki prihaja.
V pripravi je lastni resničnostni šov
Delo programskega direktorja ste opravljali tudi na TV3. Vas skrbi, da bi se s Planet TV zgodilo isto kot s TV3?
Igor Gajič: Močno verjamem in upam, da se s Planetom kaj takega ne bo zgodilo. Seveda je pred nami še veliko dela, ki se ne skriva samo v povečevanju gledanosti, temveč tudi v povečevanju tržnega deleža. Pri Viasatovem TV3 žal gledanost in kos pogače od oglaševanja nista bila v pravilnem sorazmerju, saj je bil delež od oglaševanja manjši, kot bi si ga zaslužili, in zato se je Švedsko podjetje tudi umaknilo iz Slovenije. Sprememba omenjenega je največji izziv za našo televizijo in prava bitka se šele začenja.
Je prvo leto na Planet TV izpolnilo vaša pričakovanja?
Igor Gajič: Prvo leto je vsekakor izpolnilo naša pričakovanja, saj smo povečali rast deleža gledalcev za 124 %. V tem času smo v življenje spravili tudi številne oddaje lastne produkcije, uspeli smo podpisati pogodbo z večjim ameriškim studiem in nekaterimi manjšimi, tako da se gledalcem obeta še boljši program.
Na podlagi česa se odločiti, katere šove, serije in filme boste prikazovali?
Igor Gajič: Vsebine izbiramo skupaj v programskem oddelku, kjer imam sodelavce z bogatimi izkušnjami na področju programa. Izbiramo predvsem na podlagi vsebin, ki so trenutno na voljo, saj je veliko vsebin za naš teritorij že prodano konkurenci, nekateri distributerji pa vse večkrat dajejo prednost kabelskim kanalom, zato prihaja do zamud ali podvajanj predvajanja programov. Odločamo se za vsebine, za katere menimo, da bi jih naši gledalci radi gledali, a jih pri nas še ni bilo, kot sta na primer Ellen in pa Sulejman Veličastni. Kar se tiče oddaj lastne produkcije pa zaenkrat poizkušamo držati razmerje med licenčnimi programi in vsebinami, ki so avtorske, slovenske.
Imate izjemno veliko lastne produkcije. Kakšni so skupni stroški teh oddaj? Katera oddaja je trenutno najbolj gledana?
Igor Gajič: Stroške posameznih oddaj pripravljamo glede na proračun, ki ga imamo na voljo v posameznem letu in je poslovna skrivnost. Glede gledanosti oddaj pa bi rad poudaril, da smo se na Planet TV odločili za pestrost in različnost vsebin, ki ciljajo na različne skupine gledalcev, zato so v posameznih starostnih skupinah različno uspešne. Generalno so si oddaje po gledanosti zelo blizu, v skupini 18-49 let malenkost izstopata oddaji Moj dragi zmore in Ljubezen na deželi, oddaja Raketa pa po gledanosti izstopa v segmentu 4+.
Kaj pripravljate za gledalce?
Igor Gajič: Pred kratkim smo štartali s serijama Osnove Sherlocka Holmesa (Elementary) in Diagnoza zločina (Perception). Konec novembra bomo za športne navdušence prenašali Nordijski svetovni pokal v smučarskih skokih in smučarskih tekih, v decembru prihaja na Planet TV še v tujini izjemno uspešna serija Ujeti pod kupolo (Under the Dome), po novem letu pa še seriji Ray Donovan in Pretkane služkinje (Devious maids).
Ali razmišljate o razvoju še kakšnega lastnega resničnostnega šova?
Igor Gajič: Glede na to, da so resničnostni šovi pri nas zelo popularni, lahko potrdim, da za gledalce pripravljamo tudi nove resničnostne šove. Prvi, ki ga bomo lansirali, je licenčni resničnostni šov z imenom Zmenek na slepo (Dating in the dark), v pripravi pa je tudi lastni resničnostni šov. To je vse, kar lahko v tem trenutku povem.
Koga s konkurenčnih televizij bi si želeli videti na Planet TV?
Igor Gajič: Trenutno imamo na naši televiziji že veliko zanimivih obrazov, s katerimi smo zelo zadovoljni. Pride še kakšen nov? Zagotovo, a naj ostane skrivnost.
Spletna televizija Pro Plus je precej uspešna in bogata. Vi imate na spletu sicer arhiv oddaj, ki pa jih objavljate z zamudo. Se bo na tem področju kaj premaknilo?
Igor Gajič: V naš arhiv dodamo oddajo po njeni ponovitvi na Planet TV. Naš arhiv je tudi brezplačen. Seveda pa razmišljamo, kako naj bo Planet TV zastopan tudi na spletu in delamo na tem.
"Šlo je za neverjetno gonjo proti ekipi"
Rajko Gerič: Prvo leto je ne le izpolnilo, ampak je preseglo moja pričakovanja. Mlada in skoraj čez noč postavljena ekipa Danes je dokazala, da znamo narediti dober informativni program, poiskati zgodbe, ki jih drugi ne najdejo, povedati stvari, ki drugih ne zanimajo.
Ste dosegli, kar ste si zadali?
Rajko Gerič: Če bi dosegli vse, potem bi šel počasi v pokoj. Seveda nas čaka še kopica novih izzivov, vsako jutro je pred nami dan poln dogodkov in tem, ki jih želimo posredovati našim gledalcem. Zato gledamo naprej, se učimo na napakah in krepimo naše prednosti. Pomembno je da ekipa diha skupaj in da ob pol osmih zvečer vsi vemo, zakaj smo prišli v službo. Oddaja, ki jo začnemo takrat, je naše ogledalo, je dokaz, da vemo, kaj delamo in kam gremo.
Menite, da ste se otresli stigme "državna televizija"?
Rajko Gerič: Poglejte spored in program državne televizije in našega … To nalepko so nam nalepili še preden smo začeli oddajati prvo sekundo programa. Šlo je za neverjetno gonjo proti ekipi, ki je pred letom dni dokazala, da je takšna nalepka neumnost. Planet TV je dobra komercialna televizija. Pika.
Ali je bila odločitev, da Danes prestavite na 19.30, dobra?
Rajko Gerič: Absolutno. To so pozdravili tudi gledalci.
Kakšna je trenutna gledanost Danes?
Rajko Gerič: Gledanost je boljša od pričakovane in še daleč od želene. Bistveno pa je, da nam gledanost raste, tako kot raste pozitiven odziv na naše delo.
Bodo oddajo Danes v prihodnosti doletele kakšne spremembe?
Rajko Gerič: Večjih sprememb v oddaji Danes ne načrtujemo, bomo pa še naprej pilili podrobnosti.
Koliko je stal studio? Imate v načrtih nove investicije?
Rajko Gerič: Studio je stal vsaj desetkrat manj, kot tisti, ki smo ga plačali elektroodjemniki. Narejen je tako, da omogoča izboljšave, ki pa ne terjajo večjih posegov in finančnih vložkov.
Je res, da si oziroma so si lastniki (Antenna TV SL)želeli, da Planet TV ne bi imel informativnega programa, ampak bi se osredotočal le na šove, serije in filme?Rajko Gerič: Tako lastniki, kot vodstvena ekipa Planet TV se zavedamo, da dobre televizije brez informativnega programa ni.
V čem se Danes razlikuje od informativnih oddaj konkurence?
Rajko Gerič: Kakovost ocenjujejo naši gledalci, ki imajo v rokah sodnika - daljinca. Naša ekipa se trudi, da bi vsakodnevne novice, dogodke in ukrepe predstavili čim bolj poljudno. Mi program delamo za gledalce in ne zase in gledalci nam to vračajo s tem, da med oddajo pustijo daljinca pri miru.
Informativni program je imel na začetku tudi direktorja. Kaj se je zgodilo s to funkcijo? Zakaj Vineta Beštra ni več v vaši ekipi?
Rajko Gerič: V času postavitve televizije na novo smo potrebovali izkušene ljudi in Vine je bil v tem času eden ključnih motorjev, ki so pognali celotno kolesje. Po enem letu je motor utečen, program in ekipa postavljena, zato so se vloge in naloge porazporedile. Za celotno tehnično ekipo zdaj skrbi direktor tehnike, ki je prav tako eden ključnih snovalcev te televizije od začetka.
kaj sprašujete Geriča, Gledalce sprašujte in boste dobili odgovor glede gledanosti Planet TV????