Videospot ni samo sredstvo, s katerim izvajalec predstavlja svojo glasbo, ampak samostojna umetniška zvrst, ki je svoj prostor dobila tudi pri nas. Spletna revija Podoba-Glasba je prva publikacija v Sloveniji, ki je namenjena izključno glasbenim videospotom, več o tem pa je za Žurnal24 povedal njen odgovorni urednik, sicer pa filmski kritik Matic Majcen.
Matic MajcenRežiserjev večina ne pozna zaradi ignorantskega odnosa komercialnih televizij do videospotov, ki v ospredje postavljajo samo glasbenike.
Kakšne so podobnosti in razlike med videospotom in kratkim filmom?
Po eni strani sta si zelo podobna, saj oba zaznamuje krajša dolžina in velika raznolikost v načinu pripovedovanja, vendar imajo videospoti po drugi strani neprimerno večji kulturni vpliv, saj jih lahko gledamo na vsakem koraku.
Kje je prostor za predvajanje kakovostnih videospotov?
Kakovostni videospoti so se v zadnjih 10 letih v veliki meri preselili na internet, televizije pa jim žal posvečajo vedno manj pozornosti. Pomembno je, da se vedno bolj širi zavest, da je to forma, ki ima prostor tudi na filmskih festivalih.
– spletna stran: www.podoba-glasba.si
– projekcije videospotov na velikem platnu: enkrat na mesec v mariborskem Kinu Udarnik, v Ljubljani pa se bodo začele jutri ob 21.15 v Kinodvoru, kjer bo Matic Majcen med projekcijo spotov povedal tudi nekaj o njihovem nastanku, razmišljanju režiserjev in trenutnem dogajanju.
Na kakšni ravni so v primerjavi s tujimi videospoti slovenski?
Slovenski režiserji, predvsem starejši, se dostikrat pritožujejo, da pri nas ni denarja za dobre spote, in to uporabljajo za izgovor, da lahko ostajajo v mednarodnem povprečju. To je razmišljanje, ki je že zdavnaj mimo in danes šteje samo dobra ideja, njena izvedba pa je pogosto zelo poceni. In zato zaostajajo, ker nimajo idej, niti ne verjamejo, da se da v videospotu kaj povedati ali narediti kaj kreativnega.
Koliko na kakovost videospotov vpliva to, da jih slovenski avtorji nimajo kje predvajati?
Izjemno. To je velik hendikep, ki je včasih videti že skoraj nepremostljiv. No, mi na naših prireditvah veliko pozornosti namenjamo slovenskim režiserjem in upam, da bodo tudi oni spoznali, da delamo nekaj, kar je dobro zanje.
Zakaj bi nekdo hotel gledati videospote na velikem platnu, če jih lahko gleda na televiziji?
Zato, ker televizije zaradi svoje komercialne naravnanosti sploh ne vrtijo najboljših in najinovativnejših videospotov, niti ne povedo ničesar zanimivega o njihovem ozadju, trendih in režiserjih. Poleg tega je uživanje ob glasbi na velikem platnu poseben užitek, ki ga v Sloveniji doslej nismo poznali, v ZDA in Veliki Britaniji pa je to nekaj povsem običajnega.