Kaj vas je pritegnilo k sodelovanju pri Razrednem sovražniku?
Predvsem me je pritegnila tema. Nesporazum med učitelji in učenci, ki je eden od današnjih kričečih problemov. Pritegnilo me je sodelovanje z mlado ekipo, Bičkovi akademijski filmi, pogovori, ki sva jih z Rokom imela v gostilnici To je noro …
Film so v Benetkah sprejeli z bučnim aplavzom. Ste pričakovali takšen uspeh?
Nisem ga pričakoval, sem si ga pa želel.
Kako je bilo delati z novinci - mladimi neprofesionalnimi igralci in režiserjem Rokom Bičkom?
Pred kamero smo vsi isti in delo je bilo inspirativno. Verjamem, da za njih enako kot zame. Snemanje je bilo zelo naporno. Mesec dni v pregreti, neprodušno zaprti novomeški gimnaziji. Samo čestitam lahko Roku, da je v vsem tem času zmogel koncetracijo in moč, da je natančno vodil razposajen šolski razred in tečnega učitelja nemščine.
Ste svojim mladim kolegom morda dali kakšen nasvet?
Nisem dajal nobenih nasvetov, pravzaprav sem se trudil, da jih ne bi. Tudi sam jih v podobnih situacijah nisem maral. Mislim, da so se brez moje pomoči, ali sugestij dovolj dobro znašli. Njihov glavni sogovornik in vodja je bil Rok. Sploh smo se malo družili, ker smo poskušali obdržati distanco, ki jo je film od nas zahteval. Predvsem pa, mladim ljudem je treba zaupati.
Kam bi po kakovosti med slovenskimi filmi uvrstili Razrednega sovražnika, gre za enega od vrhuncev?
To je zelo nehvaležno vprašanje. Za vsak film, ki ga soustvarjaš, lahko rečeš, da je vrhunec. Zmeraj moraš verjeti v to. Gotovo pa je to eden redkih, če ne edini slovenski film, ki je na Lidu doživel tak sprejem.
Kako po odigrani vlogi gledate na poklic učitelja? Se je morda spremenil?
Poklic učitelja je eden najtežjih poklicev. Biti dober učitelj je poslanstvo, ki se ne da naučiti. Ko sem bil učenec, svojim učiteljem nisem nikoli dal dobre ocene. Ne vem, kako bi jih danes gledal. Mogoče čisto drugače. Mogoče pa ne. Ne vem.
Kako bi opisali profesorja, ki ga igrate? Bi si takšnega učitelja želeli za svoje otroke? Ali sočustvujete s svojim likom, ki postane grešni kozel in tarča jeze dijakov?
Profesor Zupan je predvsem zelo natančen in strikten v svojih načelih. Verjame, da je disciplina in upoštevanje reda predpogoj za ustvarjalnost, srečo in svobodo. Mogoče njegova načela sploh niso napačna, je pa njegov način z današnjim časom nekompatibilen. Vsako vlogo poskušam razumet, kot ona samo sebe razume. Profesor Zupan verjame v svoj prav in jaz se trudim verjeti z njim.
Ali ste navdih za interpretacijo Roberta dobili po kakšnem svojem učitelju?
Ne.
Kako se spominjate svojih šolskih dni? Ste imeli med učitelji tudi vi nekoga, ki spominja na Roberta?
Vsak učitelj, ki se ga spominjam, je imel kakšno svojo posebnost. Nobeden pa ni bil tako dosleden in celo obseden s svojimi načeli, kot je profesor Robert. Vse bi lahko opisoval z veliko humorja. Za učiteljem kot je Robert, pa ne bi bilo nobenih anekdot, samo spomini na dogodke, ki niso ravno prijetni.
Igrate učitelja nemščine. Ste morali svoje znanje tega jezika ped snemanjem osvežiti?
Seveda. Za učitelja res ne bi bil. Za takega, ki mu je Thomas Mann za vzor, pa sploh ne.
"Poklic učitelja je eden najtežjih poklicev." A bejž no...tri mesece na leto dopusta, pa vsakodnevna rutina pri podajanju snovi."Biti dober učitelj je poslanstvo, ki se ne da naučiti." To bi se pa že počasi strinjal - biti DOBER učitelj… ...prikaži več je težko - in teh je malo.