Danes se s kolažem posnetkov iz stoletne zgodovine filma oziroma insertov iz več kot 500 filmov, ki jih je madžarski režiser György Pálfi sestavil v ljubezensko zgodbo z naslovom Zadnji rez: Dame in gospodje, začenja 24. Ljubljanski mednarodni filmski festival (Liffe), v katerega bo ljubitelje filma na slovesnem odprtju v Cankarjevem domu popeljal Lado Bizovičar.
“Mislim, da gre za največjo posebnost festivala na splošno, in lahko rečem samo, da česa takšnega verjetno še niste videli,” otvoritveni film opisuje programski direktor festivala Simon Popek, ki bo na Liffu gostil tudi njegovega avtorja. Medtem ko večjih filmskih imen med gosti še ni bilo opaziti in je še vedno vprašljiv tudi obisk legendarnega britanskega filmarja Petra Greenawaya, pa je že zdaj jasno, da bosta Svetovalca Ridleyja Scotta in Venero v krznu Romana Polanskega zamenjala Camille Claudel 1915 Bruna Dumonta in Obraz ljubezni Michaela Winterbottoma, ki je v programski knjižici naveden kot film presenečenja.
Številke podobne kot lani
Celoten proračun festivala bo letos po besedah vodje projekta Liffe Braneta Kodrina za okoli 25 tisoč evrov manjši od lanskega in bo znašal približno 600 tisoč evrov, pri prodaji vstopnic pa računajo na podobno številko kot lani, in sicer na okoli 45 tisoč evrov.
Cene vstopnic so od 4,60 (Kolosej Maribor) do 5,90 evra (Cankarjev dom, Kino Komuna, Kinodvor, Slovenska kinoteka), spremljevalni program – v katerega med drugim spadata seminar na temo videa na zahtevo in predstavitev sodobne videospotovske produkcije, ki jo bo v ponedeljek ob 20. uri s predavanjem pospremil Matic Majcen – pa bo brezplačen. Ali pa bo, tako kot petkov izbor najboljše maske v Drugem preddverju Cankarjevega doma, celo (skromno) nagrajeval.