Na novi plošči Superluminal pravite, da je okoli nas sama zmeda.
Da. Vse postaja tako veliko in se tako hitro spreminja, da nimaš več nadzora in se moraš prilagajati.
Kako se odzivate na te spremembe?
Zelo težko. Vse, kar lahko storimo, je, da poskušamo delati to, kar lahko, ter upamo, da delamo prav, in se zaradi tega ne vznemirjamo.
Vas spremembe vznemirjajo tudi kot glasbenika?
Spremembe se odvijajo tudi v glasbeni industriji. Trenutno je vsem glasbenikom zelo težko služiti denar, poleg tega pa imamo družine, tako da se včasih zdi, kot da ves čas samo tekamo za denarjem.
Ali potem na svoje začetke v 90. letih gledate z nostalgijo?
Ne, ker ima vsak čas ima svoje težave in prednosti. Včasih je bilo recimo težje izdati ploščo, zdaj pa je to res lahko.
Je glasba zdaj morda celo preveč zlahka dostopna? Marsikateremu glasbeniku ni všeč, da ljudje kupijo oziroma poslušajo samo eno skladbo ali dve, ne pa celotnega albuma.
Tudi mi čutimo enako, ker smo odrasli s formatom albuma in vanj vlagamo veliko truda: kako bo oblikovan, kakšen bo vrsten red skladb, kako bo sprejet. Tudi sam rad poslušam celotne albume, priznam pa, da včasih, ko želim vedeti samo, kakšno glasbo igra kateri izvajalec, izberem eno pesem na Youtubu in jo poslušam, a še takrat potem morda ne dobim prave slike.
Album Superluminal ste izdali tudi na vinilni plošči. Kako to?
CD je okej, vilka pa ima poseben zvok, od prask do vsega drugega. Dokler si to lahko privoščimo in dokler obstajajo ljudje, ki kupujejo vinilke, jih bomo izdajali, ker je za nas to idealen format.
Superluminal se sliši dokaj ezoterično...
Ne, fizikalno (smeh). Tega nisem vedel niti sam, vendar beseda pomeni hitreje od svetlobe. Naslov je izbral pevec, ko je napisal komad, je pa res, da ga lahko razumete tudi metaforično.
Se vam zdi, da so današnji časi oziroma okusi prijazni do glasbe?
Ker obstaja toliko glasbe, je težko izbrati pravo. Sam zato še vedno berem glasbene revije, ker na spletu ne najdem informacij, ki jih iščem oziroma za katere mislim, da bi jih imel rad. Vsak ima dostop do nefiltriranih vsebin, sam pa potrebujem filter. Ko berem novice, hočem to početi na platformi, na kateri nekako razumem ljudi za njimi in to, kako razmišljajo, saj zato tudi vem, kaj bom od tega dobil, potem pa si bom ustvaril svoje mnenje.
Boste na koncertu v Ljubljani imeli tudi projekcijo?
Da, seveda. Vizualije so že od začetka zelo pomemben del naših koncertov. Tokrat so bolj abstraktne in sestavljene iz različnih tehnik. Ustvaril jih je naš VJ Timo Novotny, ki je del benda že od začetka in je naredil večino naslovnic plošč, videov in vizualij za koncerte v živo, pravkar pa je posnel tudi dokumentarec Trains of Tought, ki decembra prihaja na avstrijska platna ter govori o podzemnih sistemih po svetu, in ljudeh, ki ga uporabljajo, mi pa smo naredili soundtrack.
Bi glede na to, kako pomembne so vizualije, lahko rekli, da Sofa Surfers brez vizualij niso Sofa Surfers?
Da. Ko smo začeli z bendom, je bilo vedno treba vložiti veliko napora, da smo jih imeli, saj klubi niso imeli opreme za projekcije, tam, kjer jih nismo mogli imeti, pa smo odpovedali nastope, saj so del naše umetniške identitete.
22
ogledov
Če ni slike, ni glasbe
Sofa Surfers brez vizualne podobe niso Sofa Surfers, poudarja član skupine Wolfgang Frisch.