Letošnji canski festival, ki se je z zmago Drevesa življenja (The Tree of Life) ameriškega režiserja Terrencea Malicka končal v nedeljo, je poleg renesanse največjega filmskega dogodka v Evropi, ki se je kazala v obisku številnih zvezd svetovnega formata in zanimivem programu, ponudil tudi dobro mero kontroverznosti. Ravno toliko, če ne celo večjo pozornost kot Malick, ki si je s težko pričakovanim in velikopoteznim filmom o nastanku življenja, v katerem med drugim igrata Brad Pitt in Sean Penn, prislužil zlato palmo, je namreč požel Lars von Trier. Danski režiser, ki je zlato palmo dobil leta 2000 za Plesalko v temi, predlani pa cansko publiko vznemirjal z Antikristom, je tokrat razburjal s šalami, da simpatizira s Hitlerjem, namesto kipca, za katerega se je potegoval s filmom o koncu sveta Melanholija (Melancholia), pa tako sprovociral prvo izključitev v zgodovini festivala. Ker enaka usoda ni doletela tudi njegovega filma, je ta ostal v tekmovalnem sporedu in Kirsten Dunst prinesel nagrado za najboljšo igralko. Zlata palma za najboljšega igralca je šla v roke Jeanu Dujardinu za vlogo v Umetniku (The Artist), velika nagrada žirije pa dramama Nekoč je bilo v Anatoliji (Once Upon a Time in Anatolia) turškega režiserja Nurija Bilgeja Ceylana in Otrok s kolesom (The Kid With a Bike) belgijskih bratov Dardenne.
Keith Allen proti kraljevi družini
Javnost je pred von Trierjem sicer uspešno razburjal tudi Keith Allen, oče pevke Lilly Allen. Britanski igralec in občasni režiser, ki je v Cannesu predstavljal film Nezakoniti uboj (Unlawful Killing), z dokumentarcem o smrti princese Diane ni navdušil kritikov, poleg tega pa je vprašljiva tudi njegova pot po kinematografih. Zaradi sporne vsebine, zaradi katere so odvetniki od Allena, če bi ga hotel prikazati v domači Veliki Britaniji, zahtevali 87 rezov, tako zagotovo ne bo prikazan na Otoku. Druge gledalce bodo morda odvrnili netankočutni posnetki, med katerimi je na primer črno-bela fotografija s prizorišča nesreče Diane in njenega spremljevalca Dodija Fayeda, pa tudi napadi na kraljevo družino, ki jo Allen opisuje kot gangsterje s tiarami, in dejstvo, da je dokumentarec z 2,5 milijona funtov financiral Dodijev oče, egiptovsko-britanski poslovnež Mohamed Al Fayed.