"Imeli smo res zelo težko delo, nagradili pa smo avtorstvo, artikuliranost, čistost in jasnost filmskega jezika. Pogosto se čudim, ko imajo avtorji toliko poguma, da zaradi ene želje postavijo kariero na kocko. On je s tem filmom to naredil, ampak kariere ni ogrozil," je ob podelitvi vesne za najboljši film na 14. Festivalu slovenskega filma (FSF) povedal predsednik
žirije, igralec Matjaž Javšnik, in kipec predal avtorju filma Arheo Janu Cvitkoviču, ki je bil poleg vesne za najboljši film in režijo – prve nagrade za režijo v njegovem življenju – v soboto nagrajen z novorojencem.
Vodilo, da gledalcev ne moreš nategniti in jih ne smeš podcenjevati, pa se je obrestovalo režiserju Klemnu Dvorniku. Njegova komedija Kruha in iger je namreč postala najboljši film po mnenju publike, kot je dejal Javšnik, pa je ni spregledala niti žirija, vendar je ni nagradila zato, ker naj bi vedela, da bodo njegovo obrtno spretnost opazili tudi gledalci. Ker je komedija o družini iz 80. let, ki se udeleži televizijskega kviza, nastala v produkciji TV Slovenija, je negotova tudi njegova pot po kinematografih, čeprav gre za film, ki bo pri gledalcih brez dvoma dobro sprejet. "Dokončnih odločitev ni, mislim pa, da je projekcija na festivalu pokazala, da film ima kinematografsko življenje," je o usodi komedije povedal Dvornik, ki meni, da bi na platna po povečavi lahko prišla do pusta 2012.
Lepa usoda po kinematografih po vsej verjetnosti čaka tudi enega odfavoritov letošnjega festivala – film Izlet v režiji Nejca Gazvode, ki ga je kot najboljšega prepoznala žirija slovenskih kritikov in publicistov, njegovi ustvarjalci pa so poleg lepega sprejema publike dobili vrsto drugih nagrad: za scenarij (Gazvoda), montažo (Gazvoda in Janez Lapajne), glasbo (New Wave Syria) ter glavno moško in žensko vlogo (Jure Henigman in Nina Rakovec).
Neprofesionalna organizacija
Podelitev nagrad je v polnem Avditoriju Portorož povezovala duhovita in spontana Bernarda Žarn, ki ob neertevejevskih priložnostih vedno znova dokazuje, da bi si na TV Slovenija zaslužila več kot le nasmihanje in predstavljanje programa v oddaji Prvi in drugi, veliko manj odobravanja pa so požele nekatere festivalske projekcije, na katerih so se predstavile filmske ekipe.
"Upam, da se bo festival iz tega festivala kaj naučil, ampak glede na to, kako poteka izvedba iz leta v leto, mu učenje ne gre. Če festival selekcionira nek film, potem ga mora obravnavati tako, kot se temu spodobi," je med drugim pripomnil nad izvedbo festivala ogorčen Metod Pevec, dobitnik vesne za najboljši dokumentarni film Aleksandrinke. Režiser, ki se je z dramo Lahko noč, gospodična predstavljal tudi v tekmovalnem sporedu igranih filmov, je imel v svojem nezadovoljstvu nad letošnjim festivalom ogromno somišljenikov, ki sta jih zmotila tako prenatrpan urnik in neprofesionalen odnos do filmarjev kot nonšalanten pristop do novinarjev in informacij na recepciji festivala v Avditoriju, negodovanje pa se je glasno izrazilo tako med potekom festivala kot na podelitvi nagrad.