Po pravkar končani sezoni v Formuli 1 smo se pogovarjali s priznanim komentatorjem Nikom Miheličem, ki poudarja, da je za naslov Kimija Räikkönena najbolj zaslužen prav neučakani Lewis Hamilton.
"Razplet je presenetljiv zato, ker je zmagal tisti z najmanj možnostmi,"
je pogovor za
zurnal24.si
začel
Niko Mihelič
.
"V Formuli 1 se dogajajo stvari, ki jih nikoli ne bi napovedal, ker jih nihče ne bi verjel. To
je realnost tega športa, saj smo videli že marsikaj takšnega, čemur ne bi verjeli, če bi to videli
v filmu."
Velika nagrada Brazilije je bila spet v znamenju moštvene taktike Ferrarija . "Ferrari je McLarnu dal lekcijo v tem, kako deluje moštveni šport," poudarja Mihelič. "Massa je takoj na začetku spustil Räikkönena, ki je pridobil eno mesto. Ferrari je bil bistveno hitrejši, videlo se je, da Alonso ni mogel narediti nič. Hamilton pa je naredil neumnost, ko je hotel na silo prehiteti Alonsa, potem pa je imel še smolo. Če ne bi imel tehničnih težav in ne bi padel na 18. mesto, bi zagotovo osvojil še dve točki več. Ferrari in McLaren sta brez tehničnih napak premočna za druge in vselej zasedeta prva štiri mesta. Ogromna razlika je do BMW kot tretje ekipe."
Hamilton je zgrešil prazen gol
Lewis Hamilton je začel padati, ko je postal prvi favorit za naslov. Kakšno vlogo je tu odigrala psihološka priprava? "Na to vprašanje bi lahko odgovoril le Hamilton. Dejstvo pa je, da je na zadnjih dveh dirkah naredil napako, ker pri vožnji ni stavil na zanesljivost. Če bi na Kitajskem peljal 'na zanesljivost' in ne na prvo mesto ter bi mu v postanku zamenjali pnevmatike, da ne bi prišlo do okvare ... Verjetno sta kriva tako moštvo kot dirkač sam, saj je v končni fazi on tisti, ki obrača volan in pritiska na 'gas' in 'bremzo'. Hamilton je več izgubil na Kitajskem kot v Braziliji," o nesojenem najmlajšem svetovnem prvaku pravi Mihelič. "Kot kaže, je bila njegova največja prednost, da od njega ni nihče ničesar pričakoval in je tekmoval neobremenjen. Po Fudžiju, ko je bilo jasno, da bi moral zadeti prazen gol, pa je dvakrat z dveh metrov zgrešil, " slikovito razloži naš sogovornik in doda, da bodo morali na tem v Hamiltonovem krogu še precej delati. "Če bi v Braziliji rekel, da bo četrti in ga ne zanima, kaj bo, bi bila zadeva pod streho."
Je po dobro znani vohunski aferi Räikkönenov naslov tudi Ferrarijeva moralna zmaga?
"Ne bi rekel. V nekem intervjuju z Ecclestonom sem zasledil, za kaj je šlo. Ferrari je
ugotovil, da je nekdo od njegovih zaposlenih tajne podatke 'dal ven'. FIA je v preiskavi nato
ugotovila, da McLaren od Ferrarija nima prekopiranega nobenega dela. Alonso je Ronu Dennisu
povedal, da imajo precej neugodne dokaze. Dirkači morajo
namreč
pri FIA povedati vse, sicer jim odvzamejo licenco in ne morejo več dirkati. Ko je za to
izvedel
Dennis
, je to povedal Mosleyju, ni pa obvestil policije, kot je to storil Ferrari. Ker Dennis tega ni
naredil, je bil McLaren kaznovan. Ecclestone je Dennisu jasno povedal, naj obvesti policijo o tem,
da je v podjetju sumljiv, verjetno ukraden material od konkurence."
Je afera vplivala tudi na oba voznika pri McLarnu?
"Ne verjamem, da je to vplivalo na Hamiltona, ki je po tem odpeljal še veliko dobrih dirk. Bolj
pomembno je bilo, da je Alonso v McLaren prišel kot številka ena in ni računal na Hamiltona. Alonso
je tip dirkača, kakršen je bil Michael Schumacher; vse mora biti podrejeno njemu, vsi morajo
verjeti, da je najboljši, in potem lahko pokaže svoj maksimum. Hamilton pa se je pojavil prehitro
in tako je prišlo do teh težav, ki so povsem človeške in razumljive,"
o razprtijah pri
Mercedesovemu moštvu pravi Mihelič.
V letošnji sezoni je med prvima dvema moštvoma in vsemi drugimi zevala ogromna praznina. Nas je lahko strah za prihodnost Formule 1? "V Formuli 1 gre vedno za obdobje treh do petih let, ko je neko moštvo v prevladi, ker ima določene tehnične rešitve. Prihodnjo sezono bomo zagotovo še gledali dvoboj Ferrari – McLaren, ne glede na to, kaj bo naredil Alonso," je z nekdanjim svetovnim prvakom, ki bo med sezono zagotovo poskrbel za kar nekaj naslovnic, pogovor sklenil Niko Mihelič.
Velika nagrada Brazilije je bila spet v znamenju moštvene taktike Ferrarija . "Ferrari je McLarnu dal lekcijo v tem, kako deluje moštveni šport," poudarja Mihelič. "Massa je takoj na začetku spustil Räikkönena, ki je pridobil eno mesto. Ferrari je bil bistveno hitrejši, videlo se je, da Alonso ni mogel narediti nič. Hamilton pa je naredil neumnost, ko je hotel na silo prehiteti Alonsa, potem pa je imel še smolo. Če ne bi imel tehničnih težav in ne bi padel na 18. mesto, bi zagotovo osvojil še dve točki več. Ferrari in McLaren sta brez tehničnih napak premočna za druge in vselej zasedeta prva štiri mesta. Ogromna razlika je do BMW kot tretje ekipe."
Lewis Hamilton je začel padati, ko je postal prvi favorit za naslov. Kakšno vlogo je tu odigrala psihološka priprava? "Na to vprašanje bi lahko odgovoril le Hamilton. Dejstvo pa je, da je na zadnjih dveh dirkah naredil napako, ker pri vožnji ni stavil na zanesljivost. Če bi na Kitajskem peljal 'na zanesljivost' in ne na prvo mesto ter bi mu v postanku zamenjali pnevmatike, da ne bi prišlo do okvare ... Verjetno sta kriva tako moštvo kot dirkač sam, saj je v končni fazi on tisti, ki obrača volan in pritiska na 'gas' in 'bremzo'. Hamilton je več izgubil na Kitajskem kot v Braziliji," o nesojenem najmlajšem svetovnem prvaku pravi Mihelič. "Kot kaže, je bila njegova največja prednost, da od njega ni nihče ničesar pričakoval in je tekmoval neobremenjen. Po Fudžiju, ko je bilo jasno, da bi moral zadeti prazen gol, pa je dvakrat z dveh metrov zgrešil, " slikovito razloži naš sogovornik in doda, da bodo morali na tem v Hamiltonovem krogu še precej delati. "Če bi v Braziliji rekel, da bo četrti in ga ne zanima, kaj bo, bi bila zadeva pod streho."
McLaren je bil kaznovan, ker Ron Dennis ni obvestil policije. Niko Mihelič
|
|
V letošnji sezoni je med prvima dvema moštvoma in vsemi drugimi zevala ogromna praznina. Nas je lahko strah za prihodnost Formule 1? "V Formuli 1 gre vedno za obdobje treh do petih let, ko je neko moštvo v prevladi, ker ima določene tehnične rešitve. Prihodnjo sezono bomo zagotovo še gledali dvoboj Ferrari – McLaren, ne glede na to, kaj bo naredil Alonso," je z nekdanjim svetovnim prvakom, ki bo med sezono zagotovo poskrbel za kar nekaj naslovnic, pogovor sklenil Niko Mihelič.