Medtem so se že pojavile prve skice novega avtomobila, ki ga bodo proizvajali na platformi C3.
Najave kažejo, da bo imel sodobni spaček hibridni pogon, kar pomeni elektromotor in 1,4-litrski
agregat HDi. Francozi imajo za zdaj zaprta usta, kar se tiče prihoda avtomobila na tržišče. Zato pa
je treba priznati, da bo moderni 2CV ponudil privlačen videz.
V zgodovini je le malo avtomobilov izzvalo toliko polemik, dvomov, posmeha in hkrati
brezmejnih simpatij ter navdušenja kot citroën 2CV. Ideja o konstrukciji francoskega narodnega
avtomobila je zaživela leta 1934. Na začetku leta 1936 so izdelali 300 prototipov s platnenimi
sedeži, dvocilindrskimi z zrakom hlajenimi motorji 2CV in pogonom na sprednja kolesa. Proizvodna
filozofija je bila drugačna od nemške, saj je bil velik del francoskega "volkswagna" izdelan iz
industrijskega odpada. Prav zaradi tega so bili številni zgroženi, ko so zagledali prvega spačka s
trdimi gumami in le enim reflektorjem. Zaradi vojne je bil začetek proizvodnje prestavljen še za
desetletje. Jeseni leta 1948 so uradno predstavili citroën 2CV, ki je nemudoma postal senzacija 35.
avtomobilskega sejma v Parizu. Bil je tako drugačen od drugih avtomobilov, da je bila vsaka
primerjava z njim smešna. Z zamahom ročice se je prižgal dvocilindrski bokser-motor s prostornino
375 ccm in močjo 7kW/9 KM.
Na začetku šestdesetih let je prodaja zrasla na prek 150.000 vozil na leto, leta 1969 pa na
rekordnih 175.000 vozil. Leta 1970 so izdelali še modela 2CV 4 in 2CV 6 moči 17 kW/23 KM in 21
kW/28 KM, leta 1979 pa je luč sveta ugledal najmočnejši model z 21 kW/29 KM. Osemdeseta leta je
zaznamoval model charleston (1981.), zadnji model dolly pa je na ceste zavil leta 1987. Izdelovali
so ga na Portugalskem. V 40 letih obstoja so prodali prek pet milijonov primerkov priljubljenega
spačka.
70
ogledov
Moderna različica spačka
Že dlje časa se govori, da bo Citroën znova oživil svojo legendo - popularnega spačka ali, natančneje povedano, model 2CV (Deux Chevaux).