Šport
18 ogledov

Vrnitev Levjega kralja

cipollini04_action Žurnal24 main
Se še kdo spominja Maria Cipollinija? Italijanski kolesar, svetovni prvak in zmagovalec številnih etap na Giru in Touru se je leta 2005 upokojil, pri 40 letih pa se vrača v kolesarsko karavano.
 
 

Če se ne bi ukvarjal s kolesarstvom, bi bil zvezda erotičnih filmov.

Mario Cipollini

 
Kdo bi si mislil? Samo te besede lahko uporabimo, potem ko smo na dirki Po Kaliforniji opazovali nastope Maria Cipollinija . Do pred kratkim upokojeni kolesar se je nekoliko presenetljivo vrnil v kolesarsko karavano. V tej sezoni nosi dres ameriške ekipe Rock Racing , katere lastnik je mogotec Michael Ball.


Mario Cipollini je v Zolderju osovjil naslov svetovnega prvaka. © Action Images

 
Leta 2002 je osvojil Zolder
Štiridesetletni Cipollini - znan po svojih izjemnih predstavah v sprintih -, je v svoji dolgoletni karieri osvojil vse, kar se osvojiti da. V zgodovino se je med drugim zapisal kot rekorder po številu etapnih zmag na dirki Po Italiji . Dobil jih je kar 42, kar do zdaj ni uspelo še nobenemu. Poleg tega je na dirki vseh dirk, Tour de Franceu , slavil kar dvanajstkrat. Prvi uspeh med profesionalci je zabeležil že daljnega leta 1989, zadnjega pa 16 let pozneje. Do upokojitve leta 2005 je dobil 191 dirk, kar ga tudi v tem elementu uvršča med najuspešnejše kolesarje. Poleg tega, da je za nekaj dni oblekel tako roza kot rumeno majico in dobil spomladansko klasiko Milano-Sanremo , Cipollini priznava, da je največji uspeh dosegel leta 2002. Takrat je v Zolderju postal svetovni prvak na cestni preizkušnji. Italijanom je s to zmago prinesel prvi naslov po desetih letih, reprezentanca pa je prav pod njegovim vodstvom prvič po dolgem času spet delovala homogeno.

 

Dosežki Maria Cipollinija

1996: Italijanski državni prvak
2002: Svetovni prvak v Zolderju, Milano-San Remo
1992, 1993, 2002: Klasika Gent-Wevelgem
Dirka Po Španija: 3 etapne zmage
Dirka Po Italiji: 42 etapnih zmag
Dirka Po Franciji: 12 etapnih zmag, šest dni v rumeni majici

Njegov "vlak" je bil popoln
To, kar lahko občudujemo v zadnjih letih pri moštvu Milrama , kjer vozi Alessandro Petacchi, to smo lahko občudovali pri Cipollinijevemu "vlaku" ob koncu devetdesetih let in v začetku 21. stoletja. Cipollinijevi pomočniki so v zadnjih kilometrih dirk narekovali tako močan ritem, da mu konkurenca preprosto ni mogla priti blizu, in ko je Italijan dobrih dvesto metrov pred ciljem z vso močjo pritisnil na plin, mu praktično nihče ni mogel več slediti. Na tak način je Levji kralj dobil večino svojih prezkušenj.

Po osvojitvi naslova svetovnega prvaka pa mu vse vendar ni šlo, kot bi si želel. V sezoni 2003 je kot prvi sprinter nastopil na domačem Giru, kjer se je soočal s številnimi težavami, med drugim je v eni izmed preizkušenj grdo padel. Kljub temu pa je z dvema zmagama po številu etapnih zmag prehitel Alfreda Bindo (41 zmag) in tako postal rekorder po številu zmag na dirki Po Italiji. Njegov komentar? "Nadvse srečen in počaščen bi bil, če bi lahko takemu kolesarju kot je bil Binda čistil čevlje." Čeprav je leta 2003 nosil majico svetovnega prvaka, na dirki Po Franciji ni mogel nastopiti, saj njegova ekipa tja ni bila povabljena.


V taki opravi je leta 2005 odpeljal zadnji prolog na dirki Po Italiji. © Action Images

 
S tem je bila zanj sezona že končana. Nalsendnje leto je moral z italijanske pentlje zaradi padca predčasno odstopiti, kar je pomenilo, da se je prvič v karieri z domače preizkušnje vrnil brez etapnega uspeha. Sledila je menjava ekipe. Prestopil je v Liquigas ter tako postal tudi klubski kolega našega Mateja Mugerlija . Vendar Cipollini ni več bil tisti pravi Super Mario , kot smo ga poznali v prejšnjih sezonah. Tik pred dirko Po Italiji - organizatorji so mu dovolili, da v roza dresu odpelje uvodni prolog -, se je zato tudi odločil, da konča svojo športno pot.

Rojen upornik
Cipollini, ki se je v prostem času ukvarjal z manekenstvom, je bil znan po provokativnih izjavah, s katerimi je mnoge spravljal v smeh, spet druge pa v obud. "Če se ne bi ukvarjal s kolesarstvom, bi bil zvezda erotičnih filmov," je bila le ena izmed njegovih izjav. Veliko sivih las je povzročil tudi organizatorjev dirke Po Franciji, ko se je na startu nekaterih etap pojavljal v različnih kostumih in s tem navduševal občinstvo. Seveda je bil zaradi tega mnogokrat denarno kaznovan, vendar so bile zanj in za njegove sponzorje to zgolj simbolične kazni. Če podamo samo en primer. Za eno izmed kršitev je moral plačati nekaj tisoč švicarskih frankov, za dres, ki ga je takrat nosil, čeprav ga ne bi smel, pa je kasneje na dražbi iztržil skorajda stokrat več.

 
 

Poleg tega je bilo v tisti diskoteki kar nekaj lepih deklet, tako da sem se bolj zanimal zanje kot za Balla.

Mario Cipollini

 
Odločitev je padla v Las Vegasu
Cipollini se je kljub 40 letom odločil, da se vrne v kolesarsko karavano, in čeprav se je o njegovi vrnitvi govorilo že kar nekaj časa, tem govoricam praktično nihče ni verjel. Vendar se je zgodilo in Cipollini je že na zanj prvi dirki po treh letih pokazal zobe. V sprintu druge etape na dirki Po Kaliforniji je zasedel tretje mesto in s tem dokazal, da še ni za odpis. Zaostal je zgolj za izjemnim Tomom Boonenom in Heinrichom Hausslerjem. Kaj ga je pripravilo do tega, da je spet sedel na kolo?

Vedno urejen in z oboževalci obdan Cipollini. © Action Images

 
"Spoznala sva se v Las Vegasu in ko mi je ponujal pogodbo, sem mislil, da se šali. Mislil sem, da je Ball samo še ena izmed norih oseb, ki sem jih spoznal v svojem življenju. Poleg tega je bilo v tisti diskoteki kar nekaj lepih deklet, tako da sem se bolj zanimal zanje kot za Balla," se je prvega srečanja z lastnikom ekipe Rock Racing Michaelom Ballom spominjal Super Mario, ki je dodal, da je bil Ball neverjetno vzrajen, saj je vedel, da mu bodo prav Cipollinijeve izkušnje prišle še kako prav pri sestavi profesionalne ekipe. Po številnih sestankih sta končno tudi sklenila dogovor.

 

S kolesom na avtocesti

Cipollini je bil leta 2002 kaznovan, ker se je s kolesom vozil po avtocesti, pred njim pa se je vozil motorist, ki mu je dajal zavetrje. Komentar? "Samo tam sem lahko varno dosegel najvišjo hitrost."

Seveda se Cipollini zaveda, da pri svojih letih ne more zmagovati na največjih dirkah: "Zadovoljen sem že s tem, da se lahko v sprintih pomerim s kolesarji, katerim bi lahko bil oče. Vendar imam rad izzive, ki so težko dosegljivi." Italijan v ZDA sicer ne bo vozil veliko dirk, sodeč po njegovem programu, bo zagotovo nastopil na nekaterih enodnevnih preizkušnjah, na dirki Po Georgii in na Tour of Missuri . "Vseeno bom še kdaj obiskal Kalifornijo, ki mi je prav prirasla k srcu," pravi Levji kralj, ki je priznal, da zdaj dirka z namenom, da bi v prihodnosti prevzel vlogo menedžerja in direktorja te, očitno zelo premožne ekipe: "V Ameriki vidim kolesarsko prihodnost. Tu je nekaj bogatih podjetij, ki bi bile pripravljene vlagati v kolesarski šport."
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.