Po dveh dirkah ima Hamilton tri točke prednosti pred Räikkönenom in Heidfeldom. Je Massa že odpisan? Je BMW ujel Ferrarija in McLarna? Zakaj je Alonso eden od junakov uvoda v sezono?
|
Formula 1, točkovanje, vozniki (po 2. dirki)
|
1. L. Hamilton (VB, McLaren) 14 točk
2. K. Räikkönen (FIN, Ferrari) 11
3. N. Heidfeld (NEM, BMW) 11
|
Na prvih dveh dirkah sezone 2008 svetovnega prvenstva formule 1, VN Avstralije in Malezije,
sta slavila Britanec
Lewis Hamilton
(
McLaren Mercedes
) in Finec
Kimi Räikkönen
(
Ferrari
), v skupnem seštevku voznikov ima Hamilton tri točke prednosti pred
Räikkönenom, v seštevku moštev pa McLaren štiri točke pred
BMW
-jem in 13 pred Ferrarijem. Potegnimo črto pod uvodni del dirke nove sezone, ki
dokončne slike o tem, kaj lahko pričakujemo letos, nista dali. McLaren Mercedes je hiter in zelo
zanesljiv, Hamiltonova zmaga v Melbournu je bila čista kot solza, in če ne bi bilo nekoliko
neposrečenega pravila zaprtja boksov v času, ko na stezo zapelje varnostni avto, bi McLaren dosegel
dvojno zmago. Le teden za tem, na pravem dirkališču v Sepangu, McLaren ni bil najhitrejši, sledila
je kazen odvzema petih startnih mest, Hamilton pa je na prvem postanku zaradi težav z odvijanjem
pnevmatike izgubil deset sekund. Tako je bilo Kovalainenovo tretje mesto njihov malezijski
maksimum. Aktualni prvak Räikkönen je bil v Sepangu suveren, odpeljal je brez napake, imel je
najhitrejši dirkalnik, dokazal je, da sta s Hamiltonom prva favorita za naslov prvaka. Ampak to je
za zdaj edina svetla točka Ferrarijeve sezone. V Melbournu se je prvič po enajstih letih zgodilo,
da sta oba poskočna konjiča iz Maranella na isti dirki odstopila zaradi tehničnih težav, še pred
odstopom je Räikkönen naredil dve vozniški napaki, njegov moštveni kolega, Brazilec
Felipe Massa
, se je zavrtel že v prvem ovinku. Po prvem startnem položaju v
Maleziji je Brazilec vodilno mesto izgubil po prvih postankih, v nadaljevanju je želel preveč, v
enem od ovinkov mu je tako odneslo zadek in še drugič letos je končal z ničlo. Ferrarijevi navijači
so Masso že odpisali, želijo Nemca
Sebastiana Vettla
(voznik
Toro Rossa
kljub dobrim kvalifikacijskim rezultatom cilja letos prav tako še ni
videl), a po slovesu
Jeana Todta
z ene od vodilnih funkcij v Ferrarijevem koncernu je večja verjetnost
prihoda Španca
Fernanda Alonsa
, saj si ga že dlje želi predsednik
Luca di Montezemolo
.
|
Po dveh dirkah ima Kimi Räikkönen 11 točk, Felipe Massa niti ene. © AFP
|
|
In drugi? BMW Sauber je dosegel dve drugi mesti, najboljši uvrstitvi tako za moštvo kot za
voznika, Nemca
Nicka Heidfelda in Poljaka
Roberta Kubico. McLarna in Ferrarija Bavarci še niso dokončno ujeli, a so lahko
hitrejši vsaj v tistem delu dirke, ko jim pnevmatike služijo bolje kot konkurenčnima moštvoma
oziroma ob skoraj prazni posodi za gorivo in ohranjenih pnevmatikah. Imajo zanesljiv in hiter
dirkalnik, a se tako kot lani na vsaki dirki enemu od dirkačev nekaj zalomi. Italijan
Jarno Trulli je s
Toyoto in četrtim mestom (večji del dirke je bil enako hiter kot McLarna) dokazal,
da ni hiter le na kvalifikacijah. V točkovnem seštevku so za zdaj šesti, s ponovitvijo Malezije pa
bi se že v Bahrajnu zavihteli in utrdili na četrtem mestu, a nikar ne prehitevajmo, saj ena ptica
še ne prinese pomladi. Na četrtem mestu v seštevku ostaja
Williams Toyota. Pred sezono smo na
zurnal24.si napovedali, da bi lahko bili najprijetnejše presenečenje prvenstva, a
po odličnem tretjem mestu Nemca
Nica Rosberga v Melbournu jim je šlo v Sepangu vse narobe. Tri točke manj kot
Williams in eno več kot Toyota ima peti
Renault oziroma Alonso. Dvakratni prvak, v seštevku voznikov je sedmi, je
eden od junakov uvodnega dela sezone, saj je s počasnejšim dirkalnikom od peterice zgoraj
omenjenih, predvsem pa z zelo nemirnim, nestabilnim bolidom, iz njega potegnil 110 odstotkov.
Dokazal je, zakaj je bil prvak. Po dve točki sta si privozila še
Red Bull Renault in
Toro Rosso Ferrari, oboji so imeli nekaj prebliskov, a s preveč napakami in
odstopi bo njihov preboj med prvih šest težak. Od Honde nismo pričakovali točk, pa so jih skoraj
dobili, znova omenjamo pravilo varnostnega avtomobila in zaprtja boksov.
Aguri Honda je po pričakovanjih najšibkejše moštvo sezone, od moštva
Force India Ferrari pa presenečenja za zdaj ni bilo.
|
Formula 1, točkovanje, moštva (po 2. dirki)
|
1. McLaren 24 točk
2. BMW Sauber 19
3. Ferrari 11
|
Za spremembo pravila varnostnega avtomobila se je zavzel tudi nekdanji prvak, Nemec
Michael Schumacher
. FIA ni ukrepala. Je pa dan po malezijskih kvalifikacijah
uvedla pravilo, da se morajo dirkači po končanem zadnjem kvalifikacijskem krogu v bokse vrniti s
časom kroga, ki ne presega 20 odstotkov najboljšega časa. V tem krogu so s počasno vožnjo dirkači
varčevali z gorivom za dirko, potem pa je v Sepangu Heidfeld z 270 kilometri na uro skoraj trčil v
dirkača McLarna, ki sta vozila 60 kilometrov na uro. Prepočasno vožnjo bi FIA lahko predvidela že
pred sezono in tako dirkača McLarna ne bi dobila pet kazenskih mest pribitka. Je pa zato FIA z
ukinitvijo elektronskih pomagal zadela v polno, saj smo priča še zanimivejšemu dirkanju, predvsem
pa morajo zdaj dirkači pokazati, iz kakšnega testa so.
|
Fernando Alonso je moral za četrto in osmo mesto iz Renaulta potegniti 110
odstokov. © AFP
|
|
Še nekej odmevov iz vodilnih moštev po prvih dveh dirkah.
"Za nami je popoln konec tedna. Imeli smo težak začetek sezone, a sam nisem izgubil zaupanja v
moštvo, lahko smo še boljši,"
je po 16. zmagi v karieri dejal Kimi Räikkönen:
"Bili pa bi srečnejši, če bi Felipe končal na drugem mestu, a včasih se pač zalomi."
Pri
Massi vse prevečkrat.
"Očitno je za mano zelo slab začetek sezone, a je prvenstvo še zelo dolgo. Želim si čim prej
nadoknaditi
izgubljeno
, začenši z naslednjo dirko v Bahrajnu."
BMW je z uvodnima rezultatoma zelo zadovoljen.
"Dirkalnik je bil zelo hiter, podobno kot McLarnov. To je zelo pozitivno, zato sem malo
razočaran, ker sem končal šele kot šesti,"
je po VN Malezije dejal Heidfeld, ki ima po dveh
dirkah enako število točk kot Räikkönen.
"Zelo smo zadovoljni z začetkom sezone, dvakrat stopničke in 19 točk. To je zelo pozitivno in
je dobra osnova za nadaljevanje,"
pa meni prvi mož BMW-ja
Mario Theissen
. Tako čemernega Hamiltona, kot je bil po sobotni dodeljeni kazni,
ne pomnimo, nezadovoljen pa je bil tudi s končnim petim mestom.
"Brez kazni bi lahko končal na drugem mestu, a to je pač dirkanje in takšna so pač pravila.
Moramo gledati naprej, še vedno vodimo. Vzdržljivost dirkalnika je izjemna, pritiskam lahko do
konca. V Bahrajnu bomo vrnili udarec. Tam smo bili hitri že lani in verjamem, da bomo imeli hiter
bolid tudi letos."
Sklenimo ta rezime z besedami prvega možna McLaren Mercedesa
Rona Dennisa
, ki se zaveda, da pravo razmerje moči še ni dokončno razkrito:
"Pravzaprav ne vemo, kako hitri smo ta trenutek. Vse do VN Španije ne bomo vedeli, kako
konkurenčen je naš dirkalnik. Prva tri dirkališča so si zelo različna, rezultati zato ne odražajo
dejanskega stanja."
Po Dennisovem mnenju bo dokončno sliko ponudila šele Barcelona 27. aprila,
slabših rezultatov, kot je bil malezijski, pa ne bo več toleriral. Sezona se nadaljuje s puščavsko
VN Bahrajna med 4. in 6. aprilom.