Plavanje predstavlja druženje, izkoristek prostega časa, dvig samozavesti ter pozitivno vpliva na psihosocialni in gibalni razvoj otrok.
Z učenjem plavanja je potrebno začeti čim prej, a pod pogojem, da ima otrok vodo rad in da se je ne boji. Strah pred vodo ni prirojen, ampak je pridobljen z negativno izkušnjo, zato je zelo pomembno, ko se lotite učenja plavanja, da otrok dobi pozitivne izkušnje in se počuti varnega. Tako je začetek priprave na plavanje že doma v kadi, preden gre na plavalni bazen.
Fredova metoda
Z učenjem plavanja po Fredovi metodi priporočajo začeti čim prej – lahko že z dojenčkom, dokler ima še sonožni odriv, ki ga izgubi, ko začne hoditi. Metoda se pri nas izvaja od leta 1998 in sloni na Fredovih obročih, ki imajo trebušni del, na katerih otroci ležijo v plavalnem položaju in so varni. Program se izvaja v globoki vodi tako, da otrok, pripet v plavalnem obroču, že prvo uro čuti vzgon vode, plovnost in drsenje ter se samostojno giblje v vodi. Počuti se varnega in sproščenega, in posledično napreduje hitro.
Klasična oblika učenja
Klasično metodo učenja plavanja pri nas izvajajo že 40 let in sloni na 6 stopnjah prilagajanja na vodo: prilagajanje na odpor vode, potapljanje glave, gledanje pod vodo, izdihovanje v vodo, plovnost in drsenje. Ko otroci obvladajo drsenje po vodi, lahko začnejo z učenjem ene od tehnik plavanja, najprej na suhem, potem ob robu bazena, s partnerjem, s pripomočki in na koncu samostojno. Igre v klasični metodi vsebujejo premalo elementov plavanja, saj se izvajajo v plitvi vodi, kjer otroci lahko stojijo in so tako v vertikalnem položaju, prav tako pa otrok nenehno išče dno in stopa na tla.
Naučite ga plavati
Vaje, kot so umivanje obraza, prhanje glave, potapljanje glave, gledanje pod vodo in izdihovanje v vodo lahko otrok izvaja doma v kadi. Tako lahko skrajšate čas prilagajanja na vodo. Otroci potrebujejo veliko ponavljanja pravilnih gibov. Učenje plavanja priporočajo po Fredovi metodi v otrokovem prvem letu ali pa med četrtim in petim letom starosti otroka, saj je takrat najučinkovitejše. Raziskave so pokazale, da je najmanj primeren čas za učenje med prvim in tretjim letom otrokove starosti.