Magazin
26 ogledov

Napad malčkov v letu 2008

Pri BMW-ju naj bi se spet ogreli za svoj legendarni model isseta. Žurnal24 main
Z avtomobilskega stališča gledano bi moralo biti leto 2008, vsaj kar zadeva male mestne avtomobile, ki se bodo pojavili v prodaji, najbolj zanimivo.

Že konec letošnjega leta smo pričakali novo mazdo2 in fiat 500. Oba avtomobila sta zaznamovala izbor za evropski avto leta. Eni so hvalili mazdine vozne sposobnosti, drugi simpatičnost fiatovega malčka in dopadljivo obliko zaradi katere mali italijanski avtomobil hiti k statusu avtomobilskega iPoda. Na koncu je zmagala italijanska dopadljivost. Koliko Evropa v resnici nori za petstotico, jasno kaže podatek, da so že pred uradnim začetkom prodaje, v začetku tretjega kvartala, pri Fiatu objavili, da so razprodali kompletno proizvodnjo do konca leta. Zdi se, da bo prav omenjeni fiat eden tistih avtomobilov, na katerega se čaka tudi leto dni.


Fiat 500 © Andrej Leban

 

Omenjena modela pravzaprav predstavljata podlago za predstavitev dveh novih fordovih konkurentov. Platforma novega forda ka je Italijanom služila za proizvodnjo 500-ice, medtem ko je na osnovi bodoče fieste nastala mazda2. Ka in Fiesta bi se morala pojaviti naslednje leto, v predserijski ali serijski različici. Kako naj bi bila videti je Ford pokazal v Frankfurtu z vznemirljivim konceptom verve.


Ford verve © Ford

 

Tudi pri Alfi pripravljajo prenovo. Nedavno so začeli z spletno anketo, da bi izbrali popolno ime za svoj novi mestni kompakt kodnega imena junior. Milančani so v izbor ponudili 12 imen, med katerimi je velika večina izbrala ime furiosa. Pri Alfi so ime že naslednji dan zavrgli, s trditvijo, da preveč spominja na jezno žensko in celo na homoseksualce. Namesto tega se bo ime novega alfinega minija, ki bo glede na predstavljene skice zelo atraktiven, začelo s črko r.


Alfa furiosa © Alfa Romeo

 

Ne mirujejo niti Nemci. Duhove je v začetku leta vzburkala najava evropskega oddelka za okolje o uvedbi enotne stopnje emisij CO2 za vse evropske proizvajalce v okviru katere emisije vozil ne bodo smele prekoračiti meje 120 gramov CO2 na kilometer. Nemški proizvajalci so hitro ugotovili, da nimajo druge rešitve, kot da proizvedejo nove mestne malčke. Tako je Volkswagen na avtosejmu v Frankfurtu predstavil up!, konceptnega urbanega malčka dolgega vsega 3,5 metra, ki bo, zahvaljujoč namestitve motorja in pogona na zadnji kolesi, nudil dovolj prostora za štiri potnike in njihovo prtljago. Mesec in pol po Frankfurtu je ekipa iz Wolfsburga v Tokiu predstavila podaljšano različico istega avtomobila z več prostora za potnike in prtljago.


Volkswagen up! © Volkswagen

 

Po vzoru na Fiata tudi BMW pripravlja povratek legende. V nemških avtomobilističnih medijih je kot bomba odjeknila vest, da Bavarci načrtujejo povratek issete. Izvorni model je bil dolg le 2,5 metra, v notranjosti pa je bilo prostora za dva potnika. Poganjal ga je zadaj nameščeni motor moči 9 kW/12 KM. Za isseto je bilo specifično, da so potniki vanjo vstopali skozi prednjo stran. Vse to bo se bo moralo spremeniti. Bodoča isseta naj bi zadržala prepoznavne linije, zaradi varnostni pa vrata vseeno ne bi smela biti nameščena spredaj, pa tudi motor bo moral biti znatno močnejši, da se bo lahko kosala z modernimi avtomobili. Motor in prenos naj bi bila tako kot pri modelu up! nameščena zadaj.


Dodge hornet © Dodge

 

Z Daljnega vzhoda naj bi prihodnje leto najverjetneje v prodajo zapeljal toyotin ultrakompaktni avtomobilček IQ, Nissan pripravlja nizkocenovni mestni avtomobil za ceno 2.500 dolarjev, medtem ko bo honda ponudila novo generacijo jazza. Tudi Američani, do sedaj naklonjeni ogromnim kamionom in SUV-om, tudi zaradi višanja cene nafte vidijo prednost v proizvodnji malih varčnih avtomobilov. Tako naj bi v serijski različici kmalu videli dodge hornet, po zaključku štirimesečne internetne ankete je tudi GM izmed trojke beat, groove in trax izbral svojega favorita. Chevroletov "veliki plus" bo beat.
Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.