Audi izdeluje karavane že vse od zgodnjih 90 let prejšnjega stoletja, ko so javnosti prvič
predstavili model 80 in ga izdelovali tri leta do prenove modela. Tako je to sedaj že peta
generacija srednje velike hišne limuzine s karavanskim zadkom, do sedaj pa so izdelali in prodali
že več kot 1,5 milijona primerkov. Če povemo še podatek, da je bilo vsega skupaj proizvedenih čez
osem milijonov vozil in da model A4 danes pomeni skoraj 50 odstotkov celotne prodaje, potem lahko
vidimo kakšen pomen ima "štirica" za proizvajalca s štirimi krogi na motorni maski.
A4 avant nadaljuje športno izročilo limuzinske različice, hkrati pa ponuja občutno več
prostora v zadku, ki je vseeno oblikovan dinamično in ne kazi končne podobe vozila. O obliki vemo
že skoraj vse, zato naj povemo le to, da se bočna linija proti sredini vzpenja, proti zadku pa
prične ponovno padati, kar tvori nekakšen sinergijski učinek, ki poudarja dinamičnost, a ne na
račun prostornosti.
Večje mere
Avant meri v dolžino 470 centimetrov, kar je v primerjavi s predhodnikom za 12 centimetrov
več. Vozilu so povečali vzvojno trdnost in kljub temu zmogli težo karoserije v povprečju zmanjšati
za 10 odstotkov. Ker je glavna razlika od limuzine ravno zadek, povejmo da avant v osnovi sprejme
do 490 litrov prtljage, ob povečevanju sedežne klopi pa prostor naraste do največ 1.430 litrov.
Motorno paleto sestavljajo po štirje bencinski in dizelski motorji, z razponom moči od 88 do
195 kW, bodo pa postopoma, do konca naslednjega leta, prišli še nekateri drugi motorji, če omenimo
samo osnovnega bencinskega 1.8 TFSI z 88 kW. Menjalniki so trije in sicer je menjalnik v osnovi
vedno šeststopenjski ročni, proti doplačilu pa si lahko omislite tudi multitronic in tiptronic
menjalnika s samodejnim prestavljanjem.
Dolg seznam k že tako bogati osnovi
Oprema je že v osnovi dovolj bogata, so pa na proti doplačilu na voljo vsi opremski
in varnostni dodatki poznani iz limuzine, če omenim samo nekatere so tu audi drive select, audi
drive assist, audi side assist, audi lane assist, MMI, AMI, advanced key, adaptive light, itd.
Seveda je na voljo tudi z stalnim štirikolesnim pogonom quattro.
Cene se pričnejo pri 29.257 evrih na bencinski in 30.572 evrih na dizelski strani, uvoznik pa
namerava letos prodati 350 – 450 vozil A4 avant, čakalna doba pa sedaj znaša dva do tri mesece.
3
ogledov
Več avtomobila za družino, isto športno poslanstvo
A4 avant nove generacije je na pravi cesti za nadaljevanje uspešne tradicije Audijevih karavanov.