Avto
5487 ogledov

Znanstveniki odkrili nov potencial za električna vozila

Električna polnilnica Newspress
Debata o uporabnosti električnih vozil med kupci vozil se, če ne pri ceni, pogosto konča pri dosegu. Znanstveniki so odkrili nov potencial kako povečati uporabnost električnih vozil.

Švedski znanstveniki so namreč ugotovili, da lahko karbonska vlakna delujejo kot elektrode baterije in da lahko shranjujejo energijo. Tako bi lahko energijo shranjevali tudi v karoseriji avtomobilov ali letalih. Te ugotovitve bi lahko prispevale k bistvenemu zmanjšanju teže letal in vozil prihodnosti, kar je ključen izziv pri elektrifikaciji.

Ford focus karavan econetic Raziskava Avto Raziskava: Stroški električnih proti stroškom bencinskih in dizelskih avtomobilov

Potniška letala bi morala biti namreč precej lažja, kot so danes, če bi jih želeli poganjati na elektriko. Zmanjšanje teže pa je pomembno tudi za povečanje razdalje, ki jo lahko električni avtomobil prevozi z enim polnjenjem baterije.

Audi e-tron E-tron Avto Audijev prvi električni avto nima ogledal!

"Karoserija avtomobila potem ne bo zgolj nosilni element, ampak bo delovala tudi kot baterija. Karbonska vlakna bi lahko uporabili tudi za druge namene, na primer rekuperacija kinetične energije, senzorje ter prevodnike energije in podatkov. Če bi bile vse te funkcije del avtomobila ali letala, bi lahko težo zmanjšali za do 50 odstotkov," je povedal vodja raziskovalcev z univerze za tehnologijo v švedskem Göteborgu Leif Asp.

Mission E Cross Turismo Avto Potrjeno: prvi električni porsche

Vedo, kakšna vlakna so prava

Raziskovalci so ugotavljali, kako mikrostruktura karbonskih vlaken vpliva na njihove elektrokemijske lastnosti, torej kako vlakna delujejo kot elektrode v litij-ionski bateriji. Proučevali so različne vrste komercialno dostopnih karbonskih vlaken, piše na spletni strani univerze.

Odpiranje stekel Avto Stanejo prek 20 tisočakov, pa nimajo električnih stekel?!

Ugotovili so, da imajo vlakna z majhnimi in slabo orientiranimi kristali dobre elektrokemijske lastnosti, a so manj toga. Karbonska vlakna z velikimi in dobro orientiranimi kristali so na drugi strani bolj toga, vendar pa njihove elektrokemijske lastnostni ne zadoščajo za uporabo v strukturnih baterijah. Prva vlakna so nekoliko bolj toga od jekla, druga pa dvakrat bolj.

Kot je pojasnil Asp, zdaj vedo, kako je treba izdelovati multifunkcionalna karbonska vlakna, da bo njihova zmogljivost shranjevanja energije visoka, hkrati pa bodo tudi dovolj toga. Pri proizvajalcih vlaken je še nekaj prostora za povečanje njihove uporabnosti, saj so trenutno usmerjeni v proizvodnjo vlaken, katerih togost je prilagojena uporabi v letalstvu.

Komentarjev 12
  • anze89 22:06 29.oktober 2018.

    grafen je odgovor

  • Borut_Bavarski 21:36 29.oktober 2018.

    Kaj pametuješ? Možakar ima povsem prav. Električni avtomobili 5x bolj svinjajo kot tisti na gorivo. Da ne razlagam o tem, da nihče noče kaj veliko govoriti o sevanju motorja in baterij. Mikrovalovna pečica na štirih kolesih.

  • ode 16:58 29.oktober 2018.

    Za vsako kilovatno uro kapacitete baterij, ki se danes vgrajujejo v el. avtomobile, se pri izdelavi potroši najmanj 300 kilovatnih ur energije iz foslnih goriv ali drugače ekološko sporne energije. Razmislite malo tisti, ki na tem portalu bolezensko forsirate električne avtomobile.