Predvidoma ta teden naj bi vlada po enem mesecu čakanja le potrdila odlok o načrtu za kakovost zraka v Mestni občini Ljubljana, ki ga od nas Evropska komisija zahteva že leta. Med opaznejšimi ukrepi načrta gre omeniti prepoved vožnje tovornjakom nad 7,5 tone po severni ljubljanski obvoznici in morebitno zmanjšanje hitrosti na delih obvoznice, saj naj bi zmanjšanje hitrosti s 130 na 110 kilometrov na uro izpuste delcev zmanjšalo za kar četrtino.
Darsa omejitev ne moti
Čeprav ukrepi še niso bili niti sprejeti, je njihova izvedba že vprašljiva. Na Družbi za avtoceste v RS (Dars) so sicer dejali, da z "ukrepi nimajo težav, saj menijo, da bodo sicer potrebo, da se na ljubljanski severni obvoznici izvede sprememba prometnega režima, pokazale emisije hrupne obremenjenosti". Vendar Dars nima pristojnosti za trajne spremembe prometnih ureditev; te lahko izvede le pristojni minister.
Na ministrstvu za promet, ki je sodelovalo pri pripravi predloga, so pojasnili, da ukrepov, navedenih v odloku, ne morejo komentirati brez proučitve vseh posledic, ki bi jih lahko povzročili. "Mogoče lahko enake učinke dosežemo z učinkovitim in jasnim vodenjem prometa oziroma prometnih tokov," so dodali.
Prevozniki ogorčeni
"Vsekakor nasprotujemo omejitvi prepovedi vožnje tovornjakov na severni ljubljanski obvoznici. Naredili bomo vse, da se to ne bo zgodilo," se je odzval Andrej Klobasa, predsednik sekcije za promet pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, in nadaljeval, da bodo avtoprevozniki za dodatne kilometre že plačani, vendar gospodarstvo verjetno tega ne bo preneslo.
"Potrebujemo raziskave"
Andrej Brglez, strokovnjak za varnost v cestnem prometu, ocenjuje, da so take pobude zelo simpatične in všečne, vendar je za odgovorno odločanje treba analizirati pozitivne in negativne učinke takšnega ukrepa. Dodal je, da je glede na prakso v Sloveniji povsem mogoče, da se takšni ukrepi izpeljejo celo brez utemeljitev, "želim pa si, da ne bi bilo tako, da bodo narejene študije, ki bodo predstavljene javnosti, in bomo lahko vsi razumeli, zakaj se določeni ukrepi sprejemajo".
OBvoznica je samo "marketinško" ime, drugače pa je uradno "hitra cesta" in za te se zahteva vinjeta. Žal.
Mi nismo Danci, ampak Balkanci.
1. Klobasa - kaj boš pa povedal v prid diskriminaciji plačila cestine, po kateri MORAJO avtomobili plačati prevoz po obvoznici (beri: kupiti vinjeto), medtem ko je prevoz za tovornjake BREZPLAČEN.2. Glede na to, da je omejitev že sedaj… ...prikaži več 100-110 km/h je ta članek delno netočen, pri čemer pa ni jasno po katerih merilih je sploh potrebna vinjeta, saj ne gre za AVTOCESTO za katero se običajna vinjeta zahteva.Še link o hitrosti na obvoznici:http://www.delo.si/clanek/195523